fcbesia
Anëtar i Respektuar
Duke qenë se emri i Vojsavës është keqpërdorur në propagandën e rëndomtë shkino-greke se Gjergji, Gjoni, Vojsava etj. s'janë shqiptarë, por , dhe duke qenë se kjo ka zënë vend mes albanezësh, saqë disa dhe e përsërisin si lopë ripërtypëse pa asnjë të keq, atëherë ka nevojë për sqarimin e duhur.
Drejtimet kryesore rreth prejardhjes së saj me sa di vetë, janë tre dhe të treja dëshmojnë me një mënyrë ose tjetër, gjakun e saj shqiptar:
1. Vojsava është prej fisit të Balshëve, fis i Mirditës që sundonte trojet që përfshinin dhe Pollogun. Barleti përmend se Vojsava ishte princeshë e krahinës dhe vinte nga Pollogu (që ka qenë e mbetet ende sot krahinë shqiptare). Principata në fjalë që përfshinte Pollogun është ajo e Balshëve.
2. Gavril Dara (i Riu) përmend në vetëjetëshkrimin e tij se Vojsava është bijë e Prenkut të Mirditëve: "Ndër këta, të parët, prindërit e mi, që emërohen gjer më sot Mërkuri e Njani i Dharenjëve, gjërinj të Kastriotit nga ana e Vojsavës, së jëmës së tij, së biljes së Prenkut të Mirditëve" dhe se Vojsava është bijë e princit të Mirditëve "Midis tyre ndër më të parët ishin gjyshërit e mi, që përmenden gjer më sot Mërkuri e Njani i Dharenjëve, gjërinj të Kastriotit nga ana e Vojsavës, së jëmës së tij, që ishte e bija e princit të Mirditasve". Këto mund të gjenden tek "Kënga e sprapsme e Balës", 1961, fq.20.
3. Vojsava ishte e fisit të Muzakëve. Kjo është tezë e Herri Hoxhkinsonit (Harry Hodgkinson,"Scanderbeg: From Ottoman Captive to Albanian Hero") i cili mendon se sundues të Pollogut ishin Muzakët dhe jo Balshët. Këtë e kam të paverifikuar dhe nuk e di se si arrin në atë përfundim autori. Ndoshta dikush që e ka lexuar mund ta sqarojë.
Në dritë të këtyre tre pikave, tezat që provojnë kombësi joshqiptare të Vojsavës janë... asnjë.
Dmth ka një, nqs. mund ta quajmë tezë, që është e njëfarë Petroviçi që shkruan një artikull për Kastriotin në Enciklopedinë Britanike të 1911-ës dhe thotë shkurt e me ngut, pa asnjë burim, se Vojsava ishte serbe (mbase ashtu i kishte kërcy delli sllav Petroviçit atë ditë). Por aty, përveç opinionit të tij, nuk ka ndonjë sqarim as ndonjë mënyrë se si u arrit në atë përfundim. Pa i mëshu këtu faktit se shkrimi i Petroviçit nuk u mor më për bazë në botimet e mëpasme të Enciklopedisë.
Gjithashtu në rast se do të dyshohej për prejardhjen e saj joshqiptare ndërkohë që të dhënat na e sjellin gjithnjë si pollogase, atëherë sherri gjithsesi do të duhej të ishte me bullgarët e jo me serbët. Po s'kemi dëgjuar ndonjë tezë serioze të thotë se Vojsava paska qenë bullgare.
Ky mbetet një rast i rëndomtë propagande islamiko-ortodokse dhe nuk është çudi që ata shqipfolës që riprodhojnë të qenit serbe të Vojsavës janë ose ortodoksë ose islamikë. Këtë e kam nga përvoja. Ndërsa në joshqipfolësit parinë e kësaj meme virale e kanë natyrisht serbët e grekët. Të paktën lekët që hudhni për bamirësi nëpër kisha ortodokse e xhamia ta keni të qartë se ku shkojnë.
Kush ka të dhëna të ndryshme shtesë për këtë çështje është i lirë t'i qesë këtu për zbërthim, sqarim, rrëzim, mbështetje, mbledhje, etj.
Drejtimet kryesore rreth prejardhjes së saj me sa di vetë, janë tre dhe të treja dëshmojnë me një mënyrë ose tjetër, gjakun e saj shqiptar:
1. Vojsava është prej fisit të Balshëve, fis i Mirditës që sundonte trojet që përfshinin dhe Pollogun. Barleti përmend se Vojsava ishte princeshë e krahinës dhe vinte nga Pollogu (që ka qenë e mbetet ende sot krahinë shqiptare). Principata në fjalë që përfshinte Pollogun është ajo e Balshëve.
2. Gavril Dara (i Riu) përmend në vetëjetëshkrimin e tij se Vojsava është bijë e Prenkut të Mirditëve: "Ndër këta, të parët, prindërit e mi, që emërohen gjer më sot Mërkuri e Njani i Dharenjëve, gjërinj të Kastriotit nga ana e Vojsavës, së jëmës së tij, së biljes së Prenkut të Mirditëve" dhe se Vojsava është bijë e princit të Mirditëve "Midis tyre ndër më të parët ishin gjyshërit e mi, që përmenden gjer më sot Mërkuri e Njani i Dharenjëve, gjërinj të Kastriotit nga ana e Vojsavës, së jëmës së tij, që ishte e bija e princit të Mirditasve". Këto mund të gjenden tek "Kënga e sprapsme e Balës", 1961, fq.20.
3. Vojsava ishte e fisit të Muzakëve. Kjo është tezë e Herri Hoxhkinsonit (Harry Hodgkinson,"Scanderbeg: From Ottoman Captive to Albanian Hero") i cili mendon se sundues të Pollogut ishin Muzakët dhe jo Balshët. Këtë e kam të paverifikuar dhe nuk e di se si arrin në atë përfundim autori. Ndoshta dikush që e ka lexuar mund ta sqarojë.
Në dritë të këtyre tre pikave, tezat që provojnë kombësi joshqiptare të Vojsavës janë... asnjë.
Dmth ka një, nqs. mund ta quajmë tezë, që është e njëfarë Petroviçi që shkruan një artikull për Kastriotin në Enciklopedinë Britanike të 1911-ës dhe thotë shkurt e me ngut, pa asnjë burim, se Vojsava ishte serbe (mbase ashtu i kishte kërcy delli sllav Petroviçit atë ditë). Por aty, përveç opinionit të tij, nuk ka ndonjë sqarim as ndonjë mënyrë se si u arrit në atë përfundim. Pa i mëshu këtu faktit se shkrimi i Petroviçit nuk u mor më për bazë në botimet e mëpasme të Enciklopedisë.
Gjithashtu në rast se do të dyshohej për prejardhjen e saj joshqiptare ndërkohë që të dhënat na e sjellin gjithnjë si pollogase, atëherë sherri gjithsesi do të duhej të ishte me bullgarët e jo me serbët. Po s'kemi dëgjuar ndonjë tezë serioze të thotë se Vojsava paska qenë bullgare.
Ky mbetet një rast i rëndomtë propagande islamiko-ortodokse dhe nuk është çudi që ata shqipfolës që riprodhojnë të qenit serbe të Vojsavës janë ose ortodoksë ose islamikë. Këtë e kam nga përvoja. Ndërsa në joshqipfolësit parinë e kësaj meme virale e kanë natyrisht serbët e grekët. Të paktën lekët që hudhni për bamirësi nëpër kisha ortodokse e xhamia ta keni të qartë se ku shkojnë.
Kush ka të dhëna të ndryshme shtesë për këtë çështje është i lirë t'i qesë këtu për zbërthim, sqarim, rrëzim, mbështetje, mbledhje, etj.
Vargmal