Shfletimi si vizitorë është i kufizuar

Integrimi brenda vetes

Xhorxh Berndar Shou thoshte se “Njeriu i arsyeshëm ia përshtat veten botës; njeriu u paarsyeshëm këmbëngul, duke u përpjekur që t’ia përshtatë botën vetes. Prandaj, i gjithë progresi varet te njerëzit e paarsyeshëm”.
E perifrazova këtë thënie të bukur të komediografit të shquar anglez për të treguar se e njëjta gjë ka ngjarë edhe me politikanët apo qeveritarët shqiptarë të viteve të tranzicionit, ku veprimi i përshtatjes së “vetes me botën” ka pasur të bëjë me mirëqeverisjen, kurse ai i përshtatjes së “botës me veten” ka qenë i lidhur me keqqeverisjen e vendit. Por më evidente këto shfaqje ishin në momentin kur çështja e integrimit të Shqipërisë në Bashkimin Evropian u bë një problem i shtuar për zgjidhje; pra në prag të çeljes së negociatave për nënshkrimin e MSA-së. Aspekti më tragjikomik i kësaj shfaqjeje ishte retorika e kundërshtarëve politik për afatin e integrimit të Shqipërisë, i cili kishte marrë karakterin e një premtimi elektoral të papërgjegjshëm në vend të një argumentimi real të problemit, megjithëse shumëkush prej tyre e kishte të qartë që, një proces i tillë më shumë se sa çështje dëshirash ishte çështje arritjesh konkrete, kryesisht të natyrës ekonomiko-institucionale. Në fillim të viteve 90 “kori” i qytetarëve shqiptarë thirri derisa u ngjir, “E duam Shqipërinë si e gjithë Evropa”, por u detyruan të ulin kokën para reformave, të cilat në shumicën e rasteve nuk u zhvilluan në drejtimin dhe me efektivitetin e duhur.
Pa dashur t’i rikthehem historisë, aspak të këndshme, të trajtimit politiko-kombëtar të çështjes, po përqendrohem në problemet aktuale që paraqet integrimi i vendit tonë në Bashkimin Evropian. Në atmosferën e re të krijuar pas siglimit të faqes së parë të MSA-së nga presidenti i KE-së, Jose Manuel Barroso dhe kryeministri shqiptar, Sali Berisha, janë shuar të gjitha shpresat për të bërë demagogji dhe retorikë politike me një çështje të tillë kapitale, pasi tani e tutje, më shumë se sa me bisedime kemi të bëjmë me realizime. Nga ana tjetër, reformat e ndërmarra nga ekzekutivi në kuadër të këtij procesi apo qeverisjes në përgjithësi, përveçse produktive duhet të jenë edhe mbresëlënëse në opinion publik, në mënyrë që të mos krijohet mundësia e kundërveprimit apo pengimit politik nga opozita. Natyrisht, këtu nuk është fjala për t’i “zënë gojën” apo për t’i “marrë dorën” opozitës, po për t’i gjetur asaj “telat” e bashkëpunimit edhe në kulmin e nervozitetit të saj politik, gjithnjë në përputhje me ligjet, rregullat dhe parimet e tjera demokratike. Besoj se edhe presidenti i KE-së, Barroso, në këtë kontekst e artikuloi këshillën e tij kryesore gjatë fjalës përshëndetëse në Parlamentin shqiptar, duke e konsideruar integrimin “një sfidë kombëtare”. Një veprim i tillë politik është aspekt i integrimit brenda vetes, duke i dhënë kështu njëherë e mirë fund sjelljes së deritanishme, ku edhe për çështje të rëndësishme kombëtare, një parti “i bie gozhdës dhe tjetra patkoit”.
Por çështja e integrimit brenda vetës është shumë herë më e gjerë se sa marrëveshjet apo bashkëpunimet politike midis forcave të ndryshme, jo vetëm nga që mungojnë edhe instrumentet matës për një gjë të tillë. Siç dihet, mirëqeverisja dhe zhvillimi i duhur ekonomiko-shoqëror i vendit e bëjnë të panevojshëm apelin për një dekor të tillë politik, i cili shpesh merr forma groteske në sytë e publikut. Fjala vjen, kur qeveria respekton parimet demokratike në marrëdhëniet publike, nxit zhvillimin ekonomik të vendit, lufton korrupsionin, krijon klimën e duhur për investime të huaja, etj., parime të mira ekzekutivo-ligjore, atëherë ajo ka punuar në mënyrën më të mirë të mundshme për t’ia përshtatur “veten botës”. Marrja së afërmi nga Shqipëria e statusit të vendit kandidat për në BE përbën një profilaksi edhe për shfaqjen e veprimeve subjektive të ekzekutivit ndaj individëve dhe subjekteve të tjera, që do të thotë se, tani e tutje nuk është aq e lehtë si më parë për të cenuar të drejta e opozitës, lirinë e medias, pavarësinë e institucioneve, të drejtën e votës, konkurrencën e tregut, etj. Problem mbetet arritja e treguesve real në ekonomi dhe jetën shoqërore, të cilat përbëjnë sfidën kryesore të integrimit të Shqipërisë në BE. Në fund të fundit, afati i integrimit të vendit tonë në BE është kurorëzim i zgjidhjes së këtyre problemeve. Ndaj, përllogaritja e tij nuk mund të filloj të bëhet sipas eksperiencës integruese të të tjerave, pa arritur më parë integrimin brenda vetes në disa drejtime kryesore:
Së pari, askush nuk mund të jap një afat të përafërt të integrimit të Shqipërisë në Bashkimin Evropian pa kthimin dhe kompensimin e plotë të pronës në vendin tonë. Gjatë raportimit më të fundit publik të KSHKKP-së u bë e ditur se në drejtim të plotësimit të një detyre të tillë po ecet me hapin e breshkës. Ende nuk është përgatitur harta e trojeve të lira për kompensim fizik, ndërkohë që çështja kompensimit financiar, sipas kreut të këtij institucioni, parashikohet të shtrihet gjatë gjithë 10-15 viteve të ardhshme. Faktikisht, qeveria ka vendosur afate më të shkurtra kohe, por gjithsesi këtu llogaritë s’duhen bërë “pa hanxhinë”, nga asnjëra palë. Ndërkohë, shoqata “Pronësi me drejtësi” e ka ndërkombëtarizuar problemin, duke kërkuar deri dhe ndërhyrjen e Brukselit. Por problemi i pronave duket se është ndërlikuar më tej, ndërkohë që Parlamenti shqiptar sapo miratoi ligjin për legalizimin e zonave informale, pasi kështu fatura e kompensimit financiar rritet edhe më tej. Moskthimi dhe moskompensimi në afate sa më shkurtra kohe i pronës bëhet shkak objektiv për të mos investuar me ritmin dhe intensitetin e duhur për zhvillimin e ekonomisë dhe jetës shoqërore.
Së dyti, afatin e afërt të integrimit të Shqipërisë në Bashkimin Evropian e vendos në pikëpyetje dhe një aspekt tjetër i integrimit brenda vetes, që lidhet me infrastrukturën e nderë rrugore. Fakt është se sikundër e ka përcaktuar edhe Banka Botërore në një raport të saj të kohëve të fundit, gjendja e infrastrukturës rrugore në Shqipëri është më se e mjerueshme. Sipas këtij institucioni të njohur të financave ndërkombëtare “vetëm 8% e rrjetit rrugor shqiptar ndodhet në gjendje të mirë, dhe rreth 80% e rrugëve janë të shkatërruara”. Nëse kjo situatë krahasohet me vendet e tjera të rajonit që kanë pak a shumë të njëjtën të kaluar politike, infrastruktura rrugore e Shqipërisë është 3-4 herë më keq se sa ajo e Bosnjë-Hercegovinës apo Unionit Serbi-Mali i Zi, 4-5 herë më keq se sa infrastruktura rrugore e Maqedonisë, Kroacisë, Bullgarisë dhe Rumanisë. Më alarmante situata është në rrugët sekondare dhe terciare që lidhin fshatrat dhe qendrat e tjera të banuara me rrugët kryesore. Përveç të tjerash mungesa e rrugëve të duhura ka shtuar migrimin e popullsisë nga zonat e thella apo qytetet periferike drejt aksit Tiranë-Durrës, duke krijuar disbalancime midis burimeve natyrore dhe pamundësisë njerëzore për t’i shfrytëzuar ato në interes të të gjithë ekonomisë shqiptare. Kryeministri Berisha ka premtuar se gjatë mandatit qeverisës ‘05-‘09, përveç korridorit Durrës-Prishtinë, segmentit Shkodër-Hani i Hotit, Lushnjë-Fier, Fier-Vlorë, boshtit të Jugut (Tiranë-Elbasan-Berat-Memaliaj-Gjirokastër-Sarandë), Rrugës së Arbrit etj., do të bëjë të mundur asfaltimin e rreth 4 000 km rrugë rurale, krahas ndërtimit të të gjitha akseve më të rëndësishme rrugore që lidhin skajet e Shqipërisë, në mënyrë që t’i shërbehet zhvillimit të turizmit dhe sektorëve të tjerë të ekonomisë kombëtare nga bujqësia tek industria nxjerrëse dhe ajo përpunuese, në të gjithë territorin e republikës. Megjithatë, realizimi i një objektivi të tillë duket i vështirë të arrihet brenda mandatit të parë qeverisës të demokratëve, për më tepër që një pjesë e mirë e këtyre projekteve duhen parë të harmonizuara me akset e Korridorit Tetë.
Së treti, procesi i integrimit përfundimtar i vendit në BE nuk mund të kurorëzohet para zgjidhjes përfundimtare të krizës energjetike, për të cilën deri tani ka vetëm projekte në letër. Siç dihet, në aspektin e lëndës energjetike për konsum, ekonomia e tregut të vendin tonë bazohet në prodhimin e HEC-eve dhe TEC-eve të ndërtuara qysh në kohën e monizmit dhe importin e këtij artikulli nga jashtë. Për 15 vjet rresht, gjatë periudhës së tranzicionit nuk është ndërtuar as një vepër e re energjetike, megjithëse projektet dhe premtimet s’kanë munguar asnjëherë. Predispozicioni i shtimit të prodhimit të energjisë elektrike nëpërmjet ndërtimit të veprave të reja në vitet e para të tranzicionit ishte kaq i pakët sa që edhe investimet e ndërmarra deri në fund të viteve 80 në veprën hidroenergjetike të Banjës, u lanë të shkatërroheshin së bashku me shumë objekte të tjera ineficiente të komunizmit. Zgjidhja e këtij problemi momentalisht ka ngecur te dilema e ndërtimit ose jo të disa TEC-eve në bregdetin e Vlorës, që, në fakt, përbën një “thikë me dy presa” për ekonominë tonë kombëtare. Sidoqoftë, afati më i shkurtër për ndërtimin e një vepre të rëndësishme energjetike del jashtë mandatit qeverisës të kabinetit “Berisha”, pavarësisht premtimeve që ai ka bërë për të zgjidhur një problem të tillë brenda 2-3 viteve të ardhshme.
Realiteti shqiptar, për shkak të trashëgimisë së mjerë komuniste dhe keqqeverisjes së shthurur socialiste, është i mbushur me plot sfida të tilla të integrimit brenda vetes, në radhë të parë, por këto tre aspekte që përmendëm më lart përbëjnë startin e zhvillimit të gjithanshëm të vendit në përputhje me standardet e BE-së.
 

Konkursi Letërsisë

  • Aeroporti i Zaventemit

    Votat: 6 54.5%
  • Të harrova, sepse të dua

    Votat: 5 45.5%
  • Vetëm …

    Votat: 4 36.4%

Theme Editor

Settings Colors

  • Mobile users cannot use these functions.

    Select View Mode

    Switch between full screen and narrow screen modes.

    Grid View

    Easily review content and get an organized view with grid mode.

    Image Grid Mode

    Display your content in an organized and visually rich way with background images.

    Sidebar Close

    Create a larger workspace by hiding the sidebar.

    Fixed Sidebar

    Ensure constant access and easily manage your content by pinning the sidebar.

    Box view

    You can add a box-style frame to the sides of your theme or remove the existing frame. Valid for resolutions over 1300px.

    Radius Control

    Customize the look however you like by turning the radius effect on or off.

  • Choose your color

    Choose the color that reflects your style and ensure aesthetic harmony.

Back