Hadithet ne Islam 3/3 - YouTube
Hadithe te pasakta, te perhapura tek njerezit rreth muajit te Ramazanit
Falenderimi i takon vetem Allahut qe pejgamberin tone e ka derguar si sqarues te dispozitave te fese, dhe kete me hadithet e tija qe jane transmetuar nga shoket e tij besnik. Mirepo, pas kohes se pejgamberit tone njerezit gjate historise kane shpikur fjale te ndryshme dhe ato ia kane mveshur pejgamberit tone, dhe prej lemive qe kane shpikur ne to jane edhe ato ne ceshtjet e Ramazanit. Me poshte po paraqesim disa hadithe te dobeta, te cilat shpeshhere njerezit i marrin per thenie te Muhamedit sal-lAllahu alejhi ve sellem, kurse ato ne realitet nuk jane fjale te tij dhe nuk jane transmetuar nga ai.
Ebu Hurejra radijallahu anhu transmeton se Muhamedi sal-lAllahu alejhi ve sel-lem ka thene: ”Kush thote dicka per mua, qe nuk e kam thene une, le te pergatise karriken e tij prej zjarrit.” Buhariu, Muslimi, dhe shume te tjere. Nder keto hadithe permendim:
1 - Hadithi: ”Ky (Ramazani) eshte nje muaj, fillimi i te cilit eshte meshire, mesi i tij eshte falje, fundi i tij eshte largim nga zjarri.”
Hadithi eshte i pasakte, e transmeton Iben Huzejme ne Sahihun e tij (1887) dhe thote: “Nese hadithi eshte i sakte”! Ky hadith eshte nga Ali iben Zejdi, per te cilin iben Huzejme thote: “Nuk argumentoj me te, sepse ka qene i dobet ne memorie, ne te mesuarit permendesh.” Iben Haxheri ne “El-Etraf ” thote: “Ali iben Zejdi eshte i dobet.” Silsiletud-Daife 2/262 te Albanit.
2 - Hadithi: ”Agjeroni, do te jeni te shendetshem.”
Hadithi eshte i dobet, e transmeton Tabe rani ne Evsat 2/225/1/8477. Hadithin gjithashtu e ka vleresuar si te dobet edhe Hafidh El-Iraki ne nxjerrjen qe i ka bere ne “El-Ihja” 3/75, dhe dijetari Albani ne Silsiletud-Daife 1/420.
3 - Hadithi: “Kush nuk agjeron nje dite te muajit Ramazan pa ndonje arsye apo semundje, nuk mund te beje kompensimin e saj edhe nese agjeron tere jeten.” Hadithi eshte i dobet, “Daif Suneni Ebi Davud” 2/314 te Albanit.
4 - Hadithi: “Muhamedi sal-lAllahu alejhi ve sel-lem kur bente iftar thoshte: “O Zot, per ty kam agjeruar, me te mirat e tua bej iftar, prano nga ne, me te vertete ti je i Ditur dhe Degjues!” Apo edhe vetem: “O Zot, per ty kam agjeruar, me te mirat e tua bej iftar.”
Hadithi eshte i dobet, Iben Kajjimi ne Za’dul Mead tregon se ky hadith nuk ekziston fare, Kelimetu et-Tajjib fq. 140, Irvaul Galil (4).
Mirepo duaja e vertete, qe eshte transmetuar nga Muhamedi sal-lAllahu alejhi ve sel-lem ne rastin e iftarit, eshte: ”Dhehebe edh-Dhameu ve ibteletil uruku ve thebetel exhru inshallahu”, qe do te thote: “Kaloi etja, u lagen damaret, dhe u arrit shperblimi inshallah” . Hadithi eshte Hasen, tra.Ebu Davudi ne Sunenin e tij (2/306), me recensim te Albanit.
5 - Hadithi: ”Pese gjera e prishin agjerimin dhe abdestin; genjeshtra, pergojimi, mbartja e fjaleve, shikimi me epsh dhe betimi rrejshem.”
Hadithi eshte i rrejshem, e transmeton Iben Xhevzi ne librin e tij “el-Mevduat” dhe thote se eshte i rrejshem. Gjithashtu para tij ka thene edhe Ebu Hatimi se ky hadith eshte i shpikur. Shiko Silsiletud- Daife 4/199, te Albanit.
6 - Hadithi: ”Agjeruesi i Ramazanit ne udhetim eshte sikur mosagjeruesi ne vendlindje.”
Hadithi eshte daif. Silsiletud – Daife 1/713, te Albanit.
7 - Hadithi: ”Agjeruesi eshte ne adhurim derisa te mos pergojoje.”
Hadith eshte daif. Silsiletud – Daife 4/311, te Albanit.
8 - Hadithi: ”Muhamedi sal-lAllahu alejhi ve sel-lem eshte pyetur per agjerimin e udhetarit dhe ka thene: ”Kush nuk agjeron (ne udhetim), kjo eshte lehtesim, e kush agjeron, agjerimi eshte me i mire.”
Hadith eshte daif, shiko Silsiletud-Daife 2/336, te Albani.
9 - Hadithi: ”Kur te jete nata e pare e muajit Ramazan, Allahu shikon ne krijesat e Tij, e nese Allahu shikon ne krijesat e Tij, nuk i denon ata asnjehere dhe Allahu per cdo nate largon nga zjarri nje mije nga roberit e Tij.”
Hadithi eshte i shpikur, shiko Silsiletud- Daife 1/470, te Albanit.
10 - Hadithi: ”Sikur ta dinin roberit cfare (shperblimesh) ka ne Ramazan, do te deshironin te jete tere viti Ramazan.”
Hadithi eshte i shpikur, shiko “Daifut- Tergib vet-Terhib” nga Albani, vellimi i 1.
11 - Hadithi i Jezid iben Rumanit: ”Gjate kohes kur ishte udheheqes i muslimaneve Umer bin Hatabi, njerezit ne muajin e Ramazanit kane falur njezet e tri rekate.”
Hadithi eshte i dobet, transmeton Maliku 1/138, Bejhakiu ne Sunenin e tij 2/496. Arsyeja pse hadithi eshte i dobet eshte se transmetuesi Jezid iben Rumani nuk e ka arritur fare kohen e udheheqesise se Umerit.
12 - Hadithi i Saib iben Jezidit: ”Gjate kohes kur ishte udheheqes i muslimaneve Umer bin Hatabi, njerezit ne muajin e Ramazanit kane falur njezet rekate...”.
Hadithi eshte i dobet, e transmeton Bejhakiu ne Sunenin e tij 2/496 nga rruget e transmetimit te Jezid iben Husejfete nga Es-Saibi. Iben Jezidi, kur eshte pyetur per numrin e rekateve, ka thene: ”Kam menduar se Saibi ka thene: “Njezete e nje”.
Thenia e tij “njezete e nje” rekate eshte ne kundershtim me thenien e tij te mehershme “njezete rekate”. Gjithashtu shprehja “kam menduar” eshte argument i turbullimit te Iben Husejfetes ne transmetimin e numrit te rekateve, shiko “Namazi i teravive nga Albani”, fq. 48-52.
E verteta nga Umer iben Hatabi, Allahu qofte i kenaqur me te, eshte se ka urdheruar per faljen e njembedhjete rekateve ne hadithin e Saib iben Jezidit, i cili ka thene: ”Omer iben Hatabi ka urdheruar Ubej iben Ke’abin dhe Temim ed-Darin qe t’ua falin njerezve nga njembedhjete rekate.” Ka thene “Kane lexuar mire dhe qete, derisa jemi mbajtur ne shkopinj nga zgjatja dhe nuk jemi shperndare deri ne agim te mengjesit.” Hadithi eshte i vertete, e transmeton Imam Maliku ne el Muvatta 1/137, nr. 248.
Permbledhur nga recensimet e muhadithit Muhammed Nasiruddin Albani
Pershtati: Unejs Murati
Nga revista: Delirje&Edukim
Hadithe te pasakta, te perhapura tek njerezit rreth muajit te Ramazanit
Falenderimi i takon vetem Allahut qe pejgamberin tone e ka derguar si sqarues te dispozitave te fese, dhe kete me hadithet e tija qe jane transmetuar nga shoket e tij besnik. Mirepo, pas kohes se pejgamberit tone njerezit gjate historise kane shpikur fjale te ndryshme dhe ato ia kane mveshur pejgamberit tone, dhe prej lemive qe kane shpikur ne to jane edhe ato ne ceshtjet e Ramazanit. Me poshte po paraqesim disa hadithe te dobeta, te cilat shpeshhere njerezit i marrin per thenie te Muhamedit sal-lAllahu alejhi ve sellem, kurse ato ne realitet nuk jane fjale te tij dhe nuk jane transmetuar nga ai.
Ebu Hurejra radijallahu anhu transmeton se Muhamedi sal-lAllahu alejhi ve sel-lem ka thene: ”Kush thote dicka per mua, qe nuk e kam thene une, le te pergatise karriken e tij prej zjarrit.” Buhariu, Muslimi, dhe shume te tjere. Nder keto hadithe permendim:
1 - Hadithi: ”Ky (Ramazani) eshte nje muaj, fillimi i te cilit eshte meshire, mesi i tij eshte falje, fundi i tij eshte largim nga zjarri.”
Hadithi eshte i pasakte, e transmeton Iben Huzejme ne Sahihun e tij (1887) dhe thote: “Nese hadithi eshte i sakte”! Ky hadith eshte nga Ali iben Zejdi, per te cilin iben Huzejme thote: “Nuk argumentoj me te, sepse ka qene i dobet ne memorie, ne te mesuarit permendesh.” Iben Haxheri ne “El-Etraf ” thote: “Ali iben Zejdi eshte i dobet.” Silsiletud-Daife 2/262 te Albanit.
2 - Hadithi: ”Agjeroni, do te jeni te shendetshem.”
Hadithi eshte i dobet, e transmeton Tabe rani ne Evsat 2/225/1/8477. Hadithin gjithashtu e ka vleresuar si te dobet edhe Hafidh El-Iraki ne nxjerrjen qe i ka bere ne “El-Ihja” 3/75, dhe dijetari Albani ne Silsiletud-Daife 1/420.
3 - Hadithi: “Kush nuk agjeron nje dite te muajit Ramazan pa ndonje arsye apo semundje, nuk mund te beje kompensimin e saj edhe nese agjeron tere jeten.” Hadithi eshte i dobet, “Daif Suneni Ebi Davud” 2/314 te Albanit.
4 - Hadithi: “Muhamedi sal-lAllahu alejhi ve sel-lem kur bente iftar thoshte: “O Zot, per ty kam agjeruar, me te mirat e tua bej iftar, prano nga ne, me te vertete ti je i Ditur dhe Degjues!” Apo edhe vetem: “O Zot, per ty kam agjeruar, me te mirat e tua bej iftar.”
Hadithi eshte i dobet, Iben Kajjimi ne Za’dul Mead tregon se ky hadith nuk ekziston fare, Kelimetu et-Tajjib fq. 140, Irvaul Galil (4).
Mirepo duaja e vertete, qe eshte transmetuar nga Muhamedi sal-lAllahu alejhi ve sel-lem ne rastin e iftarit, eshte: ”Dhehebe edh-Dhameu ve ibteletil uruku ve thebetel exhru inshallahu”, qe do te thote: “Kaloi etja, u lagen damaret, dhe u arrit shperblimi inshallah” . Hadithi eshte Hasen, tra.Ebu Davudi ne Sunenin e tij (2/306), me recensim te Albanit.
5 - Hadithi: ”Pese gjera e prishin agjerimin dhe abdestin; genjeshtra, pergojimi, mbartja e fjaleve, shikimi me epsh dhe betimi rrejshem.”
Hadithi eshte i rrejshem, e transmeton Iben Xhevzi ne librin e tij “el-Mevduat” dhe thote se eshte i rrejshem. Gjithashtu para tij ka thene edhe Ebu Hatimi se ky hadith eshte i shpikur. Shiko Silsiletud- Daife 4/199, te Albanit.
6 - Hadithi: ”Agjeruesi i Ramazanit ne udhetim eshte sikur mosagjeruesi ne vendlindje.”
Hadithi eshte daif. Silsiletud – Daife 1/713, te Albanit.
7 - Hadithi: ”Agjeruesi eshte ne adhurim derisa te mos pergojoje.”
Hadith eshte daif. Silsiletud – Daife 4/311, te Albanit.
8 - Hadithi: ”Muhamedi sal-lAllahu alejhi ve sel-lem eshte pyetur per agjerimin e udhetarit dhe ka thene: ”Kush nuk agjeron (ne udhetim), kjo eshte lehtesim, e kush agjeron, agjerimi eshte me i mire.”
Hadith eshte daif, shiko Silsiletud-Daife 2/336, te Albani.
9 - Hadithi: ”Kur te jete nata e pare e muajit Ramazan, Allahu shikon ne krijesat e Tij, e nese Allahu shikon ne krijesat e Tij, nuk i denon ata asnjehere dhe Allahu per cdo nate largon nga zjarri nje mije nga roberit e Tij.”
Hadithi eshte i shpikur, shiko Silsiletud- Daife 1/470, te Albanit.
10 - Hadithi: ”Sikur ta dinin roberit cfare (shperblimesh) ka ne Ramazan, do te deshironin te jete tere viti Ramazan.”
Hadithi eshte i shpikur, shiko “Daifut- Tergib vet-Terhib” nga Albani, vellimi i 1.
11 - Hadithi i Jezid iben Rumanit: ”Gjate kohes kur ishte udheheqes i muslimaneve Umer bin Hatabi, njerezit ne muajin e Ramazanit kane falur njezet e tri rekate.”
Hadithi eshte i dobet, transmeton Maliku 1/138, Bejhakiu ne Sunenin e tij 2/496. Arsyeja pse hadithi eshte i dobet eshte se transmetuesi Jezid iben Rumani nuk e ka arritur fare kohen e udheheqesise se Umerit.
12 - Hadithi i Saib iben Jezidit: ”Gjate kohes kur ishte udheheqes i muslimaneve Umer bin Hatabi, njerezit ne muajin e Ramazanit kane falur njezet rekate...”.
Hadithi eshte i dobet, e transmeton Bejhakiu ne Sunenin e tij 2/496 nga rruget e transmetimit te Jezid iben Husejfete nga Es-Saibi. Iben Jezidi, kur eshte pyetur per numrin e rekateve, ka thene: ”Kam menduar se Saibi ka thene: “Njezete e nje”.
Thenia e tij “njezete e nje” rekate eshte ne kundershtim me thenien e tij te mehershme “njezete rekate”. Gjithashtu shprehja “kam menduar” eshte argument i turbullimit te Iben Husejfetes ne transmetimin e numrit te rekateve, shiko “Namazi i teravive nga Albani”, fq. 48-52.
E verteta nga Umer iben Hatabi, Allahu qofte i kenaqur me te, eshte se ka urdheruar per faljen e njembedhjete rekateve ne hadithin e Saib iben Jezidit, i cili ka thene: ”Omer iben Hatabi ka urdheruar Ubej iben Ke’abin dhe Temim ed-Darin qe t’ua falin njerezve nga njembedhjete rekate.” Ka thene “Kane lexuar mire dhe qete, derisa jemi mbajtur ne shkopinj nga zgjatja dhe nuk jemi shperndare deri ne agim te mengjesit.” Hadithi eshte i vertete, e transmeton Imam Maliku ne el Muvatta 1/137, nr. 248.
Permbledhur nga recensimet e muhadithit Muhammed Nasiruddin Albani
Pershtati: Unejs Murati
Nga revista: Delirje&Edukim