orakulli
Anëtar i Respektuar
Islamizmi dhe Imitimi i krishterimit ne kohen moderne.
Struktura kishtare.
Islami deri ne shekullin e XIX karakterizohej nga organzmi informal.Cdo vendim i rendesishem bazohej ne tekstin e kuranit.Vendimi asnjehere nuk merrej sipas nje shkalle hirarkike dhe konsensuale te klerikeve myslymane,e cila nuk ekzistonte.
Sot,duke injoruar kete regull,myslymanet kane ndertuar struktura te tipit kishtar,duke imituar ate.
Kjo morri kembe fillimisht ne Arabi Saudite,ku autoritetet vune ne jete nje sere regullash te reja fetare.
Ne vitin 1979,Khalid Duran shkruan:
Nje numer i funksonareve fetare kan zene vende te pa ekzistueshme me pare,per shembull:Sekretari i Lidhjes Myslymane Boterore,Sekretari i pergjithshme i Konferences Islamike,Rektori i Universitetit Islamik te Medines.Pere here te pare ne histori,imami i Ka'ba ben vizite ne vende te tjera sikur te ishte nje Nun apostolik.
Rpublika Islamike e Iranit ndoqi modelin saudit duke e tejkaluar ate,duke ngritur nje sistemit te llojit te njejete me ate te klerit katolik.
Shahrough Akhavi shkruan:
Centralizmi qe ndodhe ne urdherin fetar iranian eshte pa precedente.ndryshimet e bera jane sipas skemave te tradites klerikale ekleziatik,tipike kjo e perendimit.Per shembull,ne vitin 1982,Khomeini beri “ç'shejnterimin” e rivalit te tij kryesor, Muhammad Kazim Shari'atmadari.Ne islam kjo nuk kishte ndoshur ndonjhere.Perevc kesaj kemi dhe emerimin e profesoreve,kontrollin e programeve te seminareve,krijimi i policise fetare,krijimi i nje “kulture” te artit,familjes dhe çeshtjeve te tjera shoqerore,bejne te njohur tendencen per te krijuar ne Irana 'nje episkopate islamike'.
Dhe gjeja akoma me jashtezakonshme shkruan Akhavi,ishte vendimi i Khomeinit te vetequhej Pape.Praktikat e Khomeinit per mbrojtjen e autoritetit “fatwas”,bindja ndaj te cileve behet e detyrueshme,shte shume afer pozicionit te Papes ne Kishen katolike.Ne te shkuaren kjo nuk ishte e detyrueshme.
E premtja myslymane.
Transformimi I dites se premte ne nje dite pushimi.Tradita myslyma ka qen perhere qe dita e premte ka qene nje dite lutjesh dhe jo pushimi.Kjo ide e re e nje dite psuhiomi ne jave eshte e huaj per shpirtin monoteistik te Islamit,qe quan si gje fallse konceptin qe Zoti ka nevoje per nje dite pushim.Pak a shume,ne Kuran (62,9-10) u msohet myslymaneve qe “te braktisin punen vetem kur luten”.Pas perfundimit te lutjeve ata duhen “te shperndahen neper bote ne kerkim te gjenerozitetit te Zotit”.Nje dite pushimi,dihet qe eshte praktike e fese اifute dhe kristiane.
Struktura kishtare.
Islami deri ne shekullin e XIX karakterizohej nga organzmi informal.Cdo vendim i rendesishem bazohej ne tekstin e kuranit.Vendimi asnjehere nuk merrej sipas nje shkalle hirarkike dhe konsensuale te klerikeve myslymane,e cila nuk ekzistonte.
Sot,duke injoruar kete regull,myslymanet kane ndertuar struktura te tipit kishtar,duke imituar ate.
Kjo morri kembe fillimisht ne Arabi Saudite,ku autoritetet vune ne jete nje sere regullash te reja fetare.
Ne vitin 1979,Khalid Duran shkruan:
Nje numer i funksonareve fetare kan zene vende te pa ekzistueshme me pare,per shembull:Sekretari i Lidhjes Myslymane Boterore,Sekretari i pergjithshme i Konferences Islamike,Rektori i Universitetit Islamik te Medines.Pere here te pare ne histori,imami i Ka'ba ben vizite ne vende te tjera sikur te ishte nje Nun apostolik.
Rpublika Islamike e Iranit ndoqi modelin saudit duke e tejkaluar ate,duke ngritur nje sistemit te llojit te njejete me ate te klerit katolik.
Shahrough Akhavi shkruan:
Centralizmi qe ndodhe ne urdherin fetar iranian eshte pa precedente.ndryshimet e bera jane sipas skemave te tradites klerikale ekleziatik,tipike kjo e perendimit.Per shembull,ne vitin 1982,Khomeini beri “ç'shejnterimin” e rivalit te tij kryesor, Muhammad Kazim Shari'atmadari.Ne islam kjo nuk kishte ndoshur ndonjhere.Perevc kesaj kemi dhe emerimin e profesoreve,kontrollin e programeve te seminareve,krijimi i policise fetare,krijimi i nje “kulture” te artit,familjes dhe çeshtjeve te tjera shoqerore,bejne te njohur tendencen per te krijuar ne Irana 'nje episkopate islamike'.
Dhe gjeja akoma me jashtezakonshme shkruan Akhavi,ishte vendimi i Khomeinit te vetequhej Pape.Praktikat e Khomeinit per mbrojtjen e autoritetit “fatwas”,bindja ndaj te cileve behet e detyrueshme,shte shume afer pozicionit te Papes ne Kishen katolike.Ne te shkuaren kjo nuk ishte e detyrueshme.
E premtja myslymane.
Transformimi I dites se premte ne nje dite pushimi.Tradita myslyma ka qen perhere qe dita e premte ka qene nje dite lutjesh dhe jo pushimi.Kjo ide e re e nje dite psuhiomi ne jave eshte e huaj per shpirtin monoteistik te Islamit,qe quan si gje fallse konceptin qe Zoti ka nevoje per nje dite pushim.Pak a shume,ne Kuran (62,9-10) u msohet myslymaneve qe “te braktisin punen vetem kur luten”.Pas perfundimit te lutjeve ata duhen “te shperndahen neper bote ne kerkim te gjenerozitetit te Zotit”.Nje dite pushimi,dihet qe eshte praktike e fese اifute dhe kristiane.