con man
Anëtar i ri
Biseda fetare
Shkruan: Hamdi NUHIJU
1.
Evoluimi i mendjes së njeriut në krahasim me shpirtin e tij kërkon një rikthim në konceptin e fshehtë të bukurisë së kësaj feje. Bukuria e saj shprehet në të gjitha përmasat e qenies njerëzore. Ajo shtreson karakteret e njohjes dhe hududeve të shumta të cilat e udhëzojnë shpirtin e tij drejtë pranimit të këtij realiteti. Rruga drejtë këtij pranimi ka pengesa të cilat e oscilojnë mendësinë e tij dhe e devijojnë shoqërinë njerëzore prej përmasave të gjëra drejtë atyre të ngushta! Bukuritë nuk shprehen përmes gjuhës së bukurisë, fascinimit e dashurisë. Ato realizojnë një gjuhë të petalt e cila në konceptin e brendshëm të dashurisë e nxjerrë në pah revolucionin e shpirtit karshi qenies. Në fakt, shpirti është qenia! Por, kjo qenie e ujit trupin e njeriut të kahëzuar kë dyndjet pragmatike të cilat dyndje nuk e evoluiojnë konceptin e dashurisë.
Ka thënë Abdurrahman ibn Xhevzi:” U mendova thellë dhe arrita në përfundimin se shpirti vazhdon të jetë zgjuar dhe zemra vazhdon të jetë nëdijeni, vetëm se ndërprejet janë të shumta, mendimi i cili duhet të përdoret për njohjen e Allahut i Lartësuar dhe larg të metave qoftë, është lodhur duke u përdorur në arritjen e dynjasë, për të plotësuar nevojat e vetes, ndërsa zemra është e mbytur në këtë realitet dhe trupi është kthyer në një rob të përdoruesit të tij.”( Gjuetia e meditimeve, Tiranë, 2007, fq.81)
Nëse mendja dhe zemra ushqejnë trupin me njohjen e Allahut të Lartësuar dhe arrijnë grada të atilla njohjeje padyshim se fitorja do të ishte një ëmbëlsi e papërshkruar nëpër pllakat e mendimtarit të ri. Rrugët e njohjes dhe biseda rreth tyre janë shumë të lidhura ngusht me shpirtin, mendjen dhe zemrën. Këto komponentë e ndërtojnë konceptin e jashtëm dhe konstruktin e brendshëm të të gjitha sfidave dhe përballjeve të cilat menxi presin që të hudhen në vallën e rradhës. Ekziston edhe një karakter tjetër i këtyre përmasave reale të cilat përmasa e thërrasin mendjen nga teoria në praktik. Praktika e adhurimeve është domosdoja dhe arrealja e pikëpamjeve konstruktive në shoqërinë njerëzore. Njerëzit e llogarisin veten me një identitet, ndërsa në realitet aspak nuk i përmbahen atij identiteti i cili i fton ato në rregulla dhe kushte të caktuara të cilat rregulla dhe kushte dëshmojnë se ai i përket atij identiteti. Shtylla identifikuese e secilit musliman në rruzullin tokësor është namazi.Ekzistojnë shumë ajete kur`anore dhe hadithe të Resulullahit s.a.v.s. rreth namazit.
Ka thënë Allahu i Lartësuar në Kur`an:”Dhe fale namazin në dy skajet e ditës, e edhe në orët e afërta (me ditën) të natës. S’ka dyshim se veprat e mira i shlyejnë ato të këqijat. Kjo është një këshillë për ata që pranojnë këshillat.”(Kur`an,11:114)
Namazi është shtylla e imanit të çdo besimtari në Allahun e Plotëfuqishëm. Ai dallon besimin prej pabesimit. Nëse largohemi prej tij si kemi mundësi që të identifikohemi në shoqërinë njerëzore se jemi në rrugën e të vërtetës? Nëse largohemi prej tij, si kemi mundësi që ta jetojmë jetën ashtu të qetë dhe pa derte për këtë segment të tij? Zoti përmend në Kur`an këshillën bashkë me namazin, Ai njëashtu në shumë vende tjera në Kur`an specifikon namazin bashkë me zekatin. Të jesh pjesë e lëmoshës së mendjes dhe të frikësohesh që të shprehësh dashurinë, rrespektin dhe veçantinë e falëmindërimin për Allahun përmes namazit, kjo gjë është një paradoks i cili po i kushton shumë unitetit të muslimanëve në shoqërinë njerëzore. Nuk mund ta ujitësh shpirtin tënd me frymën e meditimit dhe adhurimit nëse nuk realizon shtyllën e cila shtyllë dallon dritën prej errësirave, vezullimin prej korozionit, ëmbëlsinë prej idhëtisë. Edhe pse, ndoshta do të thuash se ilaçet janë të idhëta, por të domosdoshme për shërimin e sëmundjeve të ndryshme, ty mesiguri se namazi të është shëndërruar në idhëti e cila idhëti domosdo do të shëroj prej kësaj sëmundje të rëndë. Si mund ti largohesh këtij kozmosi të ndjenjave dhe futesh thellë në skëterrën e vetëtimës së vrasëse të mrekullisë. Ndoshta të është shëndërruar jeta në demode e cila pret shpëtim në ajkat e vyshkura të tundosjes së mendjes.
2.
Osman Nuri TOPBASH tha:” Engjujt janë krijuar me aftësinë vetëm për të bërë mirë. Shejtanët janë krijesa që përpiqen vetëm për të keqe e çorientim. Kurse njerëzit janë vendosur në një pozitë mes këtyre të dyve. Prandaj, njeriu, duke e ruajtur zemrën nga teprimet në të djahtë e në të majtë, duhet as të mos bjerë në gjendjen e një djalli, e as të mos e shtrëngojë veten aq sa të mos e përballojë dot fuqia njerëzore për t`u ngjitur në nivel engjëllor. Njeriu duhet të ruajë masën dhe akuilibrin, gjë që është domosdoshmëri e natyrës së krijimit të tij.”( Mistika ose Tesavufi, Stamboll,2006, fq.143)
E një mesatarie të këtillë bota do i shembëllente fytyrën dhe vyrtytin e vet. Egoja do shëndërrohej në kënaqësi, ndërsa kënaqësia do kalonte në adhurim. Rrugët e meditimit do të mbusheshin me devotshmërinë e ritkhyer të dashurisë. Një rrugë e gjatë e cila të kujton saharanë e vështirë në kërkim të oazave të pakta që ftohin e flladisin ezofagun tonë. Perlat e kësaj rruge të këtij meditimi takohen në kuvendim me bukurinë dhe mrekullitë e Ibrahimit a.s., babait të Pejgamberëve të Zotit. Nga ky kuvendim i famshëm i cili vulos shoqërinë njerëzore me nevojën e realizimit në praktik të urdhërave të Krijuesit, dalin aroma të këndshme që dëgjohen thellë në xhennetet e Adnit të parafytyruara në shqisën tonë. Do më akuzonin se po prek në derën e pahapur e cila është e mbyllur në kalimtar. Ti, o i mjeri shkrues, po shkruan për Adnin, a përshkrimi për to është syri si ka parë, e veshi nuk i ka dëgjuar... Sikur vërtet të trilloja diç e të thoja fjalën e cila nuk thuhet, do më shembte historia e nuk do më mbanin për të gjallë në tokën e vdekur. Përgëzoni o njerëz e mos i frikësoni njerëzit që kanë nevojë për përgëzim. Përgëzoni me xhennetin, me dashurinë, me lehtësimet në natën e varrit për ato njerëz që bëjnë vepra të mira e ndalojnë nga të këqijat. Përgëzoje shpirtin tënd e mos e frikëso, sepse frika nuk është pjesë e natyrshmërisë sate. Nuk ka dyshim se njerëzit duhet të kenë frikë Krijuesin, por deri tek frika nuk arrihet përmes rrugës së trishtueshme të këtij filmi horor.
Biseda fetare nuk përfundon këtu. Këtu e fillova, e do e përfundoj në xhennet inshallah.
Shkruan: Hamdi NUHIJU
1.
Evoluimi i mendjes së njeriut në krahasim me shpirtin e tij kërkon një rikthim në konceptin e fshehtë të bukurisë së kësaj feje. Bukuria e saj shprehet në të gjitha përmasat e qenies njerëzore. Ajo shtreson karakteret e njohjes dhe hududeve të shumta të cilat e udhëzojnë shpirtin e tij drejtë pranimit të këtij realiteti. Rruga drejtë këtij pranimi ka pengesa të cilat e oscilojnë mendësinë e tij dhe e devijojnë shoqërinë njerëzore prej përmasave të gjëra drejtë atyre të ngushta! Bukuritë nuk shprehen përmes gjuhës së bukurisë, fascinimit e dashurisë. Ato realizojnë një gjuhë të petalt e cila në konceptin e brendshëm të dashurisë e nxjerrë në pah revolucionin e shpirtit karshi qenies. Në fakt, shpirti është qenia! Por, kjo qenie e ujit trupin e njeriut të kahëzuar kë dyndjet pragmatike të cilat dyndje nuk e evoluiojnë konceptin e dashurisë.
Ka thënë Abdurrahman ibn Xhevzi:” U mendova thellë dhe arrita në përfundimin se shpirti vazhdon të jetë zgjuar dhe zemra vazhdon të jetë nëdijeni, vetëm se ndërprejet janë të shumta, mendimi i cili duhet të përdoret për njohjen e Allahut i Lartësuar dhe larg të metave qoftë, është lodhur duke u përdorur në arritjen e dynjasë, për të plotësuar nevojat e vetes, ndërsa zemra është e mbytur në këtë realitet dhe trupi është kthyer në një rob të përdoruesit të tij.”( Gjuetia e meditimeve, Tiranë, 2007, fq.81)
Nëse mendja dhe zemra ushqejnë trupin me njohjen e Allahut të Lartësuar dhe arrijnë grada të atilla njohjeje padyshim se fitorja do të ishte një ëmbëlsi e papërshkruar nëpër pllakat e mendimtarit të ri. Rrugët e njohjes dhe biseda rreth tyre janë shumë të lidhura ngusht me shpirtin, mendjen dhe zemrën. Këto komponentë e ndërtojnë konceptin e jashtëm dhe konstruktin e brendshëm të të gjitha sfidave dhe përballjeve të cilat menxi presin që të hudhen në vallën e rradhës. Ekziston edhe një karakter tjetër i këtyre përmasave reale të cilat përmasa e thërrasin mendjen nga teoria në praktik. Praktika e adhurimeve është domosdoja dhe arrealja e pikëpamjeve konstruktive në shoqërinë njerëzore. Njerëzit e llogarisin veten me një identitet, ndërsa në realitet aspak nuk i përmbahen atij identiteti i cili i fton ato në rregulla dhe kushte të caktuara të cilat rregulla dhe kushte dëshmojnë se ai i përket atij identiteti. Shtylla identifikuese e secilit musliman në rruzullin tokësor është namazi.Ekzistojnë shumë ajete kur`anore dhe hadithe të Resulullahit s.a.v.s. rreth namazit.
Ka thënë Allahu i Lartësuar në Kur`an:”Dhe fale namazin në dy skajet e ditës, e edhe në orët e afërta (me ditën) të natës. S’ka dyshim se veprat e mira i shlyejnë ato të këqijat. Kjo është një këshillë për ata që pranojnë këshillat.”(Kur`an,11:114)
Namazi është shtylla e imanit të çdo besimtari në Allahun e Plotëfuqishëm. Ai dallon besimin prej pabesimit. Nëse largohemi prej tij si kemi mundësi që të identifikohemi në shoqërinë njerëzore se jemi në rrugën e të vërtetës? Nëse largohemi prej tij, si kemi mundësi që ta jetojmë jetën ashtu të qetë dhe pa derte për këtë segment të tij? Zoti përmend në Kur`an këshillën bashkë me namazin, Ai njëashtu në shumë vende tjera në Kur`an specifikon namazin bashkë me zekatin. Të jesh pjesë e lëmoshës së mendjes dhe të frikësohesh që të shprehësh dashurinë, rrespektin dhe veçantinë e falëmindërimin për Allahun përmes namazit, kjo gjë është një paradoks i cili po i kushton shumë unitetit të muslimanëve në shoqërinë njerëzore. Nuk mund ta ujitësh shpirtin tënd me frymën e meditimit dhe adhurimit nëse nuk realizon shtyllën e cila shtyllë dallon dritën prej errësirave, vezullimin prej korozionit, ëmbëlsinë prej idhëtisë. Edhe pse, ndoshta do të thuash se ilaçet janë të idhëta, por të domosdoshme për shërimin e sëmundjeve të ndryshme, ty mesiguri se namazi të është shëndërruar në idhëti e cila idhëti domosdo do të shëroj prej kësaj sëmundje të rëndë. Si mund ti largohesh këtij kozmosi të ndjenjave dhe futesh thellë në skëterrën e vetëtimës së vrasëse të mrekullisë. Ndoshta të është shëndërruar jeta në demode e cila pret shpëtim në ajkat e vyshkura të tundosjes së mendjes.
2.
Osman Nuri TOPBASH tha:” Engjujt janë krijuar me aftësinë vetëm për të bërë mirë. Shejtanët janë krijesa që përpiqen vetëm për të keqe e çorientim. Kurse njerëzit janë vendosur në një pozitë mes këtyre të dyve. Prandaj, njeriu, duke e ruajtur zemrën nga teprimet në të djahtë e në të majtë, duhet as të mos bjerë në gjendjen e një djalli, e as të mos e shtrëngojë veten aq sa të mos e përballojë dot fuqia njerëzore për t`u ngjitur në nivel engjëllor. Njeriu duhet të ruajë masën dhe akuilibrin, gjë që është domosdoshmëri e natyrës së krijimit të tij.”( Mistika ose Tesavufi, Stamboll,2006, fq.143)
E një mesatarie të këtillë bota do i shembëllente fytyrën dhe vyrtytin e vet. Egoja do shëndërrohej në kënaqësi, ndërsa kënaqësia do kalonte në adhurim. Rrugët e meditimit do të mbusheshin me devotshmërinë e ritkhyer të dashurisë. Një rrugë e gjatë e cila të kujton saharanë e vështirë në kërkim të oazave të pakta që ftohin e flladisin ezofagun tonë. Perlat e kësaj rruge të këtij meditimi takohen në kuvendim me bukurinë dhe mrekullitë e Ibrahimit a.s., babait të Pejgamberëve të Zotit. Nga ky kuvendim i famshëm i cili vulos shoqërinë njerëzore me nevojën e realizimit në praktik të urdhërave të Krijuesit, dalin aroma të këndshme që dëgjohen thellë në xhennetet e Adnit të parafytyruara në shqisën tonë. Do më akuzonin se po prek në derën e pahapur e cila është e mbyllur në kalimtar. Ti, o i mjeri shkrues, po shkruan për Adnin, a përshkrimi për to është syri si ka parë, e veshi nuk i ka dëgjuar... Sikur vërtet të trilloja diç e të thoja fjalën e cila nuk thuhet, do më shembte historia e nuk do më mbanin për të gjallë në tokën e vdekur. Përgëzoni o njerëz e mos i frikësoni njerëzit që kanë nevojë për përgëzim. Përgëzoni me xhennetin, me dashurinë, me lehtësimet në natën e varrit për ato njerëz që bëjnë vepra të mira e ndalojnë nga të këqijat. Përgëzoje shpirtin tënd e mos e frikëso, sepse frika nuk është pjesë e natyrshmërisë sate. Nuk ka dyshim se njerëzit duhet të kenë frikë Krijuesin, por deri tek frika nuk arrihet përmes rrugës së trishtueshme të këtij filmi horor.
Biseda fetare nuk përfundon këtu. Këtu e fillova, e do e përfundoj në xhennet inshallah.