Ne 17 vitet e fundit arsimi shqiptar eshte degjeneruar aq shume saqe jane bere te nevojshme dhe urgjente 3 nderhyrje thelbesore!
E para ka te beje me ndarjen me te duhur te degeve: Gjuhe Shqipe, Histori, Matematike, Fizike, Dituri Natyre; e dyta ka te beje me ndarjen me racjonale te programeve, sepse vetem ne keto dy menyra mund ti jepen mesuesve teknikat logjike per te vene me shume rregull ne mendjen e nxenesve! Sot jemi ne kaos!
Po te marrim ne duar nje liber gjeografie e fillores te vjen dhimbja e stomakut sepse flitet kot me kot per liqenet, lumenjte, malet, detet e per mocalet, por asnje nuk flet per kontinentet, oqeanet, shtetet!
Persa i perket historise, flasim per kthimin e majmunit ne njeri, pastaj per ndertimin e palafiteve, pastaj per piramidat, per Himaren qe eshte ne Greqi por asgje mbi historine e vertete!
Me mire te leme menjane letersine e gjuhen shqipe, sepse sa here merr ne duar nje "shkrim" te nxenesve shqiptare te vjen dhimbja e kokes!
Gabime drejtshkrimi ne menyre katastrofale, mungese logjike ne shtrirjen e fjalive, mungese analize ne leximin e nje historie apo ceshtjeje...Me pak fjale nxenesit nuk dine c'mendim te japin para nje problemi!
Fakti qendron qe "djemte" tane po humbin ate perparesine neper konkurset bterore me te cilet krenoheshim aq shume, dhe kjo ndodh per shkak te mungeses se disiplines qe kishim dikur!
Nderhyrja e trete ka te beje me dhenjen e autoritetit dhe serjozitetit mesuesve!
Arrogance, mungesa e edukates, urrejtja qe karakterizon raportin midis mesuesve dhe nxensve eshte jashtezakonisht e turpshme!
Eshte e kote te flasim per demokraci kur edhe mesimdhenja nuk eshte e tille, pasi ndahet midis te pasurve dhe te varferve, midis atyre qe dine dhe nuk dine, midis atij qe shpjegon dhe atij qe meson, midis atij qe duhet te tregoje vlerat dhe sjelljen dhe atyre qe duhet te hapin veshet e te degjojne e te vejne ne praktike mesimet e marra ne shkolle!
Shume femije rriten kapricioze dhe te perkedhelur, shume adoleshente rriten injornate dhe te dhunshem te bindur se c'do gje eshte e lejuar!
Kemi nevoje per mesues qe jo vetem perserisin permendesh ate qe thote libri, por qe gdhendin mire ne mendjen e nxenese qe disa sjellje nuk jane vetem te paligjshme por edhe te turpshme nga ana etike dhe qe formimi i nje personaliteti te lire dhe krijues nuk ka te beje vetem me talentin e lindur por edhe me autokontrollin dhe sensin e pergjesise!
Me pak fjale nje riedukim radikal!
E para ka te beje me ndarjen me te duhur te degeve: Gjuhe Shqipe, Histori, Matematike, Fizike, Dituri Natyre; e dyta ka te beje me ndarjen me racjonale te programeve, sepse vetem ne keto dy menyra mund ti jepen mesuesve teknikat logjike per te vene me shume rregull ne mendjen e nxenesve! Sot jemi ne kaos!
Po te marrim ne duar nje liber gjeografie e fillores te vjen dhimbja e stomakut sepse flitet kot me kot per liqenet, lumenjte, malet, detet e per mocalet, por asnje nuk flet per kontinentet, oqeanet, shtetet!
Persa i perket historise, flasim per kthimin e majmunit ne njeri, pastaj per ndertimin e palafiteve, pastaj per piramidat, per Himaren qe eshte ne Greqi por asgje mbi historine e vertete!
Me mire te leme menjane letersine e gjuhen shqipe, sepse sa here merr ne duar nje "shkrim" te nxenesve shqiptare te vjen dhimbja e kokes!
Gabime drejtshkrimi ne menyre katastrofale, mungese logjike ne shtrirjen e fjalive, mungese analize ne leximin e nje historie apo ceshtjeje...Me pak fjale nxenesit nuk dine c'mendim te japin para nje problemi!
Fakti qendron qe "djemte" tane po humbin ate perparesine neper konkurset bterore me te cilet krenoheshim aq shume, dhe kjo ndodh per shkak te mungeses se disiplines qe kishim dikur!
Nderhyrja e trete ka te beje me dhenjen e autoritetit dhe serjozitetit mesuesve!
Arrogance, mungesa e edukates, urrejtja qe karakterizon raportin midis mesuesve dhe nxensve eshte jashtezakonisht e turpshme!
Eshte e kote te flasim per demokraci kur edhe mesimdhenja nuk eshte e tille, pasi ndahet midis te pasurve dhe te varferve, midis atyre qe dine dhe nuk dine, midis atij qe shpjegon dhe atij qe meson, midis atij qe duhet te tregoje vlerat dhe sjelljen dhe atyre qe duhet te hapin veshet e te degjojne e te vejne ne praktike mesimet e marra ne shkolle!
Shume femije rriten kapricioze dhe te perkedhelur, shume adoleshente rriten injornate dhe te dhunshem te bindur se c'do gje eshte e lejuar!
Kemi nevoje per mesues qe jo vetem perserisin permendesh ate qe thote libri, por qe gdhendin mire ne mendjen e nxenese qe disa sjellje nuk jane vetem te paligjshme por edhe te turpshme nga ana etike dhe qe formimi i nje personaliteti te lire dhe krijues nuk ka te beje vetem me talentin e lindur por edhe me autokontrollin dhe sensin e pergjesise!
Me pak fjale nje riedukim radikal!