Shfletimi si vizitorë është i kufizuar

Shpella e shkruar - Lepenicë (VLORE)

Si grafist dhe dezajner shpreh keqardhjen time për shkatërrimin e kësaj kryevepre të Artit të pikturës Shqiptare, që është dhe simboli i shkallës më të lartë të Artit grafik, jo vetëm shqiptar por edhe botëror. Për mua, imazhet e Shpellës së Shkruar të Lepenicës, janë jo vetëm të pakrahasueshme për nga vlera historike, por edhe sa u takon vlerave artistike. Simbolet antropomorfe të stilizuara në shkallën më të lartë të shprehjes se artit grafik, si në një ekran gjigand prej guri, paraqesin gjenezën e shoqërisë njerëzore. Tek simbolet grafike të Lepenicës janë logot e arketipeve të “Babait”,“Nënës së Madhe”, “Fëmijës primordial” si dhe “Kafshës”, të cilat ekzistojnë brenda secilit prej nesh . Grafikat e Lepenicës na transmetojnë arketipin e “Shtëpisë”, “Qytetit” dhe “Varrezës”. Ato janë mesazhet e koduara të respektit për njeriun, familjen, natyrën, kafshën, territorin dhe shoqërinë. Ato janë kodet me të cilat paraardhesit tanë, na transmetojnë jo vetëm esencën e jetës, por edhe të vdekjes.
Shkatërrimi i kësaj kryevepre nuk ka të bëjë me shkatërrimin thjesht të disa vizatimeve.”abstrakte”. Për konceptin e kriminelit shkarravitës që në vetvete është vetë një shkarravinë, këto arketipe nuk janë gjë tjetër veçse disa shkarravina pa kuptim, mbi të cilat ai dëshiron të lerë shenjën (logon) e ekzistencës së tij të shkatërruar. Akti i shkatërrimit nuk ka të bëjë aspak me figurën, por me vetë esencën e kësaj shkarravine të gjallë. Struktura konfuze dhe energjia e pakontrolluar e shkarravinës, nuk mund të pajtohet me harmoninë dhe elegancën e stilizuar të prototipit të përpunuar prej mijëra e mijëra vjetësh, përpunim që ka ardhur si rezultat i gjetjes së raportit delikat të harmonisë së njeriut me vetveten, me të ngjashmit e tij dhe me natyrën. Shkarravina nuk e njeh rregullin, harmoninë, elegancën. Ajo është në vetvete dalja nga rregulli dhe harmonia. Në substancën e vet, ajo ka kaosin, shkatërrimin dhe vetëasgjesimin.
اdo gotitje dhe çdo gërvishje thike në Gurin e Shpellës së Shkruar të Lepenices është nje goditje që i bëhet secilit prej nesh, është një plagë e hapur në kulturën dhe ndërgjegjen e këtij populli.
Shkarravinat nuk e kuptojnë se vrasja e imazhit të prototipit nuk është gjë tjetër, veçse një akt i pastër vetvrasjeje kamikaze për të gjithë shoqerinë njerëzore. Dëshira perverse për të vrarë imazhin, nuk është gjë tjetër veçse një reagim që lind nga impotenca për të vrarë mishërimin e imazhit. Shkarravina, me një dëshirë perverse për të vrarë një imazh, në mënyrë koshiente, kryen një akt inkoshient të vrasjes së “Nënës së Madhe”, të “Babait” , të “Fëmijës” , të “Kafshës” dhe natyrës.

Akti i shkatërrimit të këtyre prototive është një ogur i zi për të gjithë ne që jemi pjesë integrale e këtyre simboleve. Imazhet e tmerrshme aktuale të Gurit të Shpellës së Shkruar të Lepenices janë produkt i skenarit të tragjikomedisë së shoqërisë shqiptare. Skena makabre e goditjeve mbi figurat antropomorfe në ekranin e madh të gurit të shkruar është esenca e skenave dhe kronikave makabre që shohim çdo ditë në ekranet e televizioneve tona.
Aktet e dhunës, krimit, përdhunimit dhe shkatërrimit në shoqërinë tonë e, mbi të gjitha, krimi brenda familjes, janë produkti final i psikologjisë së “Shkarravinës” e cila e fillon rrugën e krimit, duke marrë si “target” prototipet e Gurit të Shpellës së Shkruar të Lepenicës

Goditja e “Shkarravinës” në ekranin prej guri shkatërron përfundimisht komunikimin e të kaluarës me të ardhmen. Për “Shkarravinën” impotente, rëndësi ka vetëm arritja e joshjes së ekstazës së momentit. Për të arritur këtë moment, “Shkarravina” ka nevojë të urinojë, të godasë, të vrasë, të vjellë, ajo ka nevojë për seks, drogë, para e pushtet të momentit. E ardhmja dhe e shkuara nuk i intereson.
Për “Shkarravinën”, armiqtë më të mëdhenj janë Tempujt e shkrimit dhe këndimit. Ata janë shkaktarët kryesore të perversitetit dhe impotencës së saj.
ثndrra më e madhe e “Shkarravinës” është të futet në Tempujt e shkronjave dhe imazheve perfekte. Ajo e di se për t’u futur në atë botë, do kohë, mund, energji, punë, durim, perfeksion e sakrificë. “Shkarravina” e di se energjia e jetëshkurtër, por e fuqishme e saj, krijon qark të shkurtër me energjinë konstante, të krijuar prej mijëra e mijëra vitesh nga qeniet perfekte. Synimi kryesor i saj, ështe pikërisht “flashi” i këtij qarku të shkurtër, me të cilin ajo do të verbojë të gjithë ata, që nuk mund t’i arrijë dot. Për të mjafton një dritë e shkurtër, por verbuese, që më pas të krijojë errësirën, në të cilën shkarravina konsumon jetën e saj të shkurtër.
Nga Shpend Brengu
 

Konkursi Letërsisë

  • Aeroporti i Zaventemit

    Votat: 6 54.5%
  • Të harrova, sepse të dua

    Votat: 5 45.5%
  • Vetëm …

    Votat: 4 36.4%

Theme Editor

Settings Colors

  • Mobile users cannot use these functions.

    Select View Mode

    Switch between full screen and narrow screen modes.

    Grid View

    Easily review content and get an organized view with grid mode.

    Image Grid Mode

    Display your content in an organized and visually rich way with background images.

    Sidebar Close

    Create a larger workspace by hiding the sidebar.

    Fixed Sidebar

    Ensure constant access and easily manage your content by pinning the sidebar.

    Box view

    You can add a box-style frame to the sides of your theme or remove the existing frame. Valid for resolutions over 1300px.

    Radius Control

    Customize the look however you like by turning the radius effect on or off.

  • Choose your color

    Choose the color that reflects your style and ensure aesthetic harmony.

Back