Jeta
Anëtar i Respektuar
GJUHA E EKONOMISE
Si qe eshte ne disiplinat e tjera shkencore, terminologjia dhe gjuha qe perdoret ne ekonomi, shpeshhere eshte e pakuptueshme per studentet qe sapo fillojne te studiojne ekonomin. Per ti kuptuar me mire keto e qe ne ardhmen te mos keni probleme, ne vazhdim do te jepen disa definicione me te rendesishem:
INPUTET – jane te mirat dhe sherbimet qe shfrytezohen nga ana e firmave ne procesin e prodhimit, me qellim qe te prodhohen outpute.
OUTPUTET – jane te mirat dhe sherbimet e ndryshme por qe jane te dobishme dhe qe perdoren per konsumin final ose qe shpenzohen per prodhimin e metejshmem si repromaterial.
PRODHIMI – eshte proces I transformimit te resurseve ne te mire ose sherbime te dobishme.
PRODHUES – eshte cdo individ, ose grup I individeve, qe bejen transformimin e resurseve ne outpute te perdorshme dhe te dobishme per shoqerin.
PUNA – eshte kuptim me I gjere, qe perfshine aftesite e ndryshme fizike dhe mendore (intelektuale) te njeriut qe mund te perdoren per prodhimin e te mirave dhe sherbimeve.
CMIMI – vleren e dickaje e shprehur ne para, ose sasi e parase e paguar per te.
Ekonomistet e perkufizojne cmimin “ekuiliber” te mallrave dhe te sherbimeve ne nje ekonomi konkurruese tregu si nje nivel ne cilen kerkesa I korenspondon ofertes.
PASURI – kapitali, parate, zoterimet, pronsite ose gjdo gje tjeter qe ka vlere materiale.
DOBI – aftesia e mallrave dhe e sherbimeve per te plotesuar nevojat ose deshirat e individit. Meqense dobia ka te beje me vlersim subjektiv dhe varet nga shijet individuale te konsumatorit,nuk matet me mase standarde.
FITIMI – te ardhurat neto qe grumbullohen nga prodhimi I sukseshem ose nga shitja e mallrave dhe e sherbimeve, d.m.th. E gjithe ajo qe I mbetet ndermarresit pasi te jene bere te gjitha pagesat.
KONSUM – blerje dhe perdorim e mallrave ose I sherbimeve per plotesimin e deshirave individuale ose per prodhimin e mallrave ose te sherbimeve te tjera.
MALLRA – artikuj ose sende me vlere, relativisht te paketa, te prodhuar nga sektoret e ndryshem te industrise, minierave, bujqesise.
SHERBIME – aktivitete ekonomike, si transporti, bankat, sigurimet, telekomunikacioni, argetimet, keshillimet – qe normalisht konsumohen sapo te prodhohen ne dallim nga mallrat ekonomike qe jane me te prekshme.
OFERTE – sasia e nje malli apo sherbimi qe shitesit e vene ne dispozicion per ta shitur me nje cmim te caktuar, ne nje kohe dhe treg te caktuar.
Si qe eshte ne disiplinat e tjera shkencore, terminologjia dhe gjuha qe perdoret ne ekonomi, shpeshhere eshte e pakuptueshme per studentet qe sapo fillojne te studiojne ekonomin. Per ti kuptuar me mire keto e qe ne ardhmen te mos keni probleme, ne vazhdim do te jepen disa definicione me te rendesishem:
INPUTET – jane te mirat dhe sherbimet qe shfrytezohen nga ana e firmave ne procesin e prodhimit, me qellim qe te prodhohen outpute.
OUTPUTET – jane te mirat dhe sherbimet e ndryshme por qe jane te dobishme dhe qe perdoren per konsumin final ose qe shpenzohen per prodhimin e metejshmem si repromaterial.
PRODHIMI – eshte proces I transformimit te resurseve ne te mire ose sherbime te dobishme.
PRODHUES – eshte cdo individ, ose grup I individeve, qe bejen transformimin e resurseve ne outpute te perdorshme dhe te dobishme per shoqerin.
PUNA – eshte kuptim me I gjere, qe perfshine aftesite e ndryshme fizike dhe mendore (intelektuale) te njeriut qe mund te perdoren per prodhimin e te mirave dhe sherbimeve.
CMIMI – vleren e dickaje e shprehur ne para, ose sasi e parase e paguar per te.
Ekonomistet e perkufizojne cmimin “ekuiliber” te mallrave dhe te sherbimeve ne nje ekonomi konkurruese tregu si nje nivel ne cilen kerkesa I korenspondon ofertes.
PASURI – kapitali, parate, zoterimet, pronsite ose gjdo gje tjeter qe ka vlere materiale.
DOBI – aftesia e mallrave dhe e sherbimeve per te plotesuar nevojat ose deshirat e individit. Meqense dobia ka te beje me vlersim subjektiv dhe varet nga shijet individuale te konsumatorit,nuk matet me mase standarde.
FITIMI – te ardhurat neto qe grumbullohen nga prodhimi I sukseshem ose nga shitja e mallrave dhe e sherbimeve, d.m.th. E gjithe ajo qe I mbetet ndermarresit pasi te jene bere te gjitha pagesat.
KONSUM – blerje dhe perdorim e mallrave ose I sherbimeve per plotesimin e deshirave individuale ose per prodhimin e mallrave ose te sherbimeve te tjera.
MALLRA – artikuj ose sende me vlere, relativisht te paketa, te prodhuar nga sektoret e ndryshem te industrise, minierave, bujqesise.
SHERBIME – aktivitete ekonomike, si transporti, bankat, sigurimet, telekomunikacioni, argetimet, keshillimet – qe normalisht konsumohen sapo te prodhohen ne dallim nga mallrat ekonomike qe jane me te prekshme.
OFERTE – sasia e nje malli apo sherbimi qe shitesit e vene ne dispozicion per ta shitur me nje cmim te caktuar, ne nje kohe dhe treg te caktuar.