Titulli: Fushata kundër dhunës në familjet myslimane
Sa i perket Rrahjes se gruas.
Rrahja e gruas:
All-llahu i Lartësuar thotë: “Sa i përket grave që ju i druheni mosbindjes dhe sjelljes së keqe nga ana e tyre, këshillojini, (e, nëse kjo s’bën dobi) mos i pranoni në shtrat dhe (në fund) i rrihni ato (lehtas).Por, nëse ato ju binden, atëherë mos i ndëshkoni më. Allahu, me të vërtetë, është i Lartësuar dhe i Madhëruar” Nisa 34
I Dërguari i All-llahut ka thënë: ““O njerëz! Njësoj siç keni të drejta mbi gratë tuaja, edhe ato kanë të drejta mbi ju. E drejta juaj mbi to është që të mos ju tradhtojnë, të mos e marrin në shtëpi pa lejen tuaj ndonjë njeri që s`ju pëlqen juve dhe të mos bëjnë gjëra të pamoralshme. Po të bëjnë gjëra të tilla, Zoti ju ka lejuar t’i ndani shtretërit me to ose t’i godisni butësisht. Por nëse s’bëjnë ndonjë gjë të tillë, atëherë është e drejtë e tyre mbi ju që t’u siguroni një jetesë të bukur dhe veshmbathje.
Ky ajet dhe ky hadith janë si bazë se rrahja e lehtë apo butësisht e gruas lejohet, mirëpo një akti i tillë për tu realizuar duhet të tejkalohen disa etapa dhe procedura që cekën në ajetin dhe hadithin e lartpërmendur.
Fillimisht duhet të dihet dhe të kuptohet njëherë e përgjithmonë se Sheriati nuk e urdhëron apo nuk e porosit bashkëshortin që ta rrahë gruan e vet. Mirëpo rrahja vlen vetëm për një lloj të grave të cilat janë rebele dhe tejet arrogante në sjelljet e tyre ndaj bashkëshortit e kjo në gjuhen arabe quhet “Nushuz” e që mund të kuptohet si rebelim, mosbindje dhe mosrespektim ndaj urdhërove të burrit si dhe sjellja tejet arrogante e saja.
Pra siç e shohim në ajet dhe hadith se kjo dispozitë nuk vlen për të gjithë gratë, por për raste të posaçme dhe tejet specifike, ngaqë në esencë gruaja duhet të jetë e mençur dhe e dashur, ajo duhet të kishte lexuar ajetin e mëhershme ku All-llahu i Lartësuar thotë: “Meshkujt kanë autoritet mbi gratë, meqë Allahu u ka dhënë disa cilësi mbi ato dhe, meqë ata shpenzojnë për mbajtjen e tyre. Gra të mira janë ato të dëgjueshmet, që ruajnë fshehtësitë që ka urdhëruar Allahu” Nisa 34
Rrahja apo goditja për të qenë e justifikuar patjetër duhet ti kalon këto etape të edukimit siç janë cekur në ajetin e lartpërmendur dhe të bëhet për një shkak të justifikuar në legjislacionin islam, përndryshe nëse burri e rreh bashkëshorten pa ndonjë shkas ai konsiderohet mëkatar dhe zullumqar siç e kemi cekur më lartë.
Masa e parë edukative e gruas së rebeluar dhe mos bindur është këshilla, pra të këshillohet dhe njëkohësisht të sqarohen rreth problemit, ngaqë dialogu dhe zgjedhja e problemeve përmes këshillës, fjalëve të bukura dhe të ëmbla është një ilaç tejet efikas dhe kjo mund të luaj në rol konstruktiv në sjelljen e raporteve dhe marrëdhënieve në gjendjen normale. Bashkëshorti duhet ta rikujton bashkëshorten ti ketë frik All-llahut, t’ia rikujton shpërblimin e respektit të burrit dhe njëkohësisht dënimin e mosrespektimit dhe rebelimit ndaj urdhrave të bashkëshortit, ngaqë All-llahu i Lartësuar ka thënë: “Sa i përket grave që ju i druheni mosbindjes dhe sjelljes së keqe nga ana e tyre, këshillojini”. ثshtë tejet e rëndësishme të cekët se kjo këshillë dhe dialog duhet të ndodhë disa herë e mos të mjaftohet vetëm se me një herë.
Etapa e dytë apo masa e dytë edukative që duhet të merr burri ndaj gruas së rebeluar nëse nuk bënë dobi këshilla është largimi prej shtratit, pra nëse logjika dhe mendja e shëndosh nuk e zgjedhin problemin atëherë duhet përdorur marifetin e emocionit ngaqë tek shumë gra më shumë efekt kanë emocionet se sa logjika e shëndosh.
Largimi nga shtrati nënkupton:
Ibën Abasi dhe disa komentues thonë: “ Nga ajeti nuk kuptohet largimi i tërësishëm prej shtratit, mirëpo largimi nga marrëdhënia intime. Pra të flenë në një dhomë gjumi në një shtrat mirëpo duke u larguar nga marrëdhënia intime.
Hasan Basriu dhe disa komentues të tjerë thotnë: “Largimi i tërësishëm prej shtratit duke fjetur të ndarë e jo në krevat.
Muslimani duhet të veproj sipas rrethanave dhe situatës pra ai duhet të analizoi se cila prej këtyre është më efikase dhe më dobi prurës për eliminimin apo zgjedhjen e problemit gjithashtu kjo varet nga madhësia e rebelizmit dhe mosbindjes.
Të flenë në të njëjtin krevat në të njëjtën dhomë të kenë marrëdhënie intime mirëpo gjatë komunikimit të shprehet mos kënaqësia, hidhërimi dhe mospëlqimi i veprave të gruas.
Kjo metodë mund të përdoret një ditë një javë një muaj nëse shihet se kjo metodë jep fryte dhe rezultate.
Etapa e tretë apo masa e tretë edukative që duhet të merr burri ndaj gruas së rebeluar nëse nuk bënë dobi largimi prej shtratit , është rrahja e lehtë. Assesi nuk duhet kaluar në këtë etapë nëse nuk jemi të bindshëm se kjo do të sjellë efekte pozitive dhe gjendjen e tensionuar ta kthej në normale, pra rrahjen nuk duhet të kryhet si shenjë hakmarrje apo për ta shfryer mllefin, por kjo goditje e lehtë bëhet si një mesazh madhështor se burri është lodhur nga sjellja dhe morali i gruas dhe se ka ardhur koha që ti tani të fillosh të mendosh me logjik të shëndosh për t’i përmirësuar vetveten dhe moralin. Mirëpo assesi nuk duhet kuptuar se me rrahje nënkuptojmë që të rrehet keq dhe të sillet pa mas, siç thamë më herrët se islami ka rregulluar gjithçka njashtu ka treguar se çfarë nënkuptojmë me rrahje, këtë më së miri mund të na tregon djali i axhës së Dërguarit njëkohësisht komentuesi më i mirë i Kuranit Abdullah Ibën Abasi i cili thotë: “Burri e qëllon të shoqen me shkopin e misvakut ." Disa dijetarë islam tregojnë se njeriu e qëllon me diçka të lehet dhe të butë bile ca prej dijetarëve potencojnë se kjo mund të kryhet me shami duke e shmangur fytyrën dhe duke mos i lënë shenja të dhunës në trup.
Qëllimi i rrahjes nuk është nënçmimi dhe bërja dëm gruas por një mesazh se ajo ka gabuar me sjelljen e saj, dhe së ka anashkaluar të drejtat e bashkëshortit dhe se buri ka të drejtë për të përmirësuar dhe riparuar këto gabime. Vlen të cekët këtu se dijetarët islam potencojnë se nëse bashkëshorti e din se rrahja nuk do të sjell asnjëfarë efekti pozitiv si dhe nuk do të sjellë frytet e duhura ndalohet të përdoret kjo metodë
Kur konsiderohet një femër se është rebele apo e mos bindur si dhe sjellja e saj është arrogante?
Në islam një femër konsiderohet arrogante në sjellje si dhe rebele ndaj urdhrave të burrit nëse i vepron këto vepra:
Refuzimi i bashkëshortit në shtrat (refuzimi i marrëdhënieve intime)
I Dërguari i All-llahut ka thënë: “Atëherë kur bashkëshorti e thërret bashkëshorten e tij në shtrat e ajo refuzon t’i përgjigjet, melaqet e mallkojnë deri sa nuk gdhinë (derisa nuk agon drita)”
Imam Neveviu duke e komentuar këtëhadith ka thënë: “Hadithi rreptësishte ndalon që gruaja të mos i përgjigjet bashkëshortit të saj në shtrat, natyrisht, po qe se nuk ekzistojnë pengesa të arsyeshme ligjore islame (sheriatike). Madje edhe cikli mujor (tek femrat) nuk është arsye valide për mospërgjigje, sepse bashkëshorti mban të drejtën që të zbavitet me trupin e saj mbi kërthizë.
Shkelja si dhe mosbindja ndaj urdhrave të burrit që ai ka urdhëruar siç janë dalja prej shtëpia pa lejen, futja e njerëzve të huaj në shtëpi pa lejen e burrit, vizitimi i atyre që bashkëshorti i ndaloi si dhe vizita e vendeve që burri i ndaloi.
I Dërguari i All-llahut thotë: “O njerëz! Njësoj siç keni të drejta mbi gratë tuaja, edhe ato kanë të drejta mbi ju. E drejta juaj mbi to është që të mos ju tradhtojnë, të mos e marrin në shtëpi pa lejen tuaj ndonjë njeri që s`ju pëlqen juve dhe të mos bëjnë gjëra të pamoralshme. Po të bëjnë gjëra të tilla, Zoti ju ka lejuar t’i ndani shtretërit me to ose t’i godisni butësisht. Por nëse s’bëjnë ndonjë gjë të tillë, atëherë është e drejtë e tyre mbi ju që t’u siguroni një jetesë të bukur dhe veshmbathje.
Mospërfillja e urdhrave të burrit në çështjet që është e njohur dhe traditë që femra duhet ty kryen siç është kujdesi për mirëmbajtjen e tij, shtëpisë dhe familjes.
Keqtrajtimi i jetës bashkëshortore, sulmi ndaj bashkëshortit me fjalë të turpshme dhe ngacmuese.
Këto janë disa shkaqe që burri duhet të ndërmerr mase edukuese duke ndjekur etapat e lartpërmendura ndërsa nëse rrahja bëhet për ndonjë shkas tejet të cektë apo për të plotësuar disa dëshira të ca personave apo për të treguar dhe manifestuar se ky është “burrë ” dhe se ky pyetet në shtëpi atëherë ky njeri është mëkatar dhe ka vepruar ca mëkate prej tyre:
Shkelja e urdhrit të All-llahut për mirësjellje dhe trajtim të mirë.
All-llahu i Lartësuar ka urdhëruar bashkëshortin që të sjelljet mirë me bashkëshorten si dhe ta trajton ashtu siç ka urdhëruar All-llalhu. “... اoni jetë të mirë me to...”. (en-Nisa, 19). “... Edhe atyre (grave) u takon e drejta sikurse edhe përgjegjësia në bashkëshortësi...”. (el-Bekare, 228).
Bërja mëkat dhe padrejtësi
Padrejtësia gjegjësisht zullumi është i ndaluar në islam, goditja e gruas pa ndonjë arsyet legjislative konsiderohet zullum, ndërsa zullumi në ditën e gjykimit është errësirë. I Dërguari i All-llahut ka thënë: “All-llahu i Lartësuar ka thënë: O robërit e mi, unë padrejtësinë ia kam ndaluar vetvetes dhe kamë barë haram mes jush, pra mos i bëni padrejtësi njëri tjetrit”.
Duhet pasur kujdes që goditja mos të jetë e fortë dhe të lënë gjurma në trupë.
I Dërguari i All-llahut në haxhin e lamtumirës tha: “O njerëz! Njësoj siç keni të drejta mbi gratë tuaja, edhe ato kanë të drejta mbi ju. E drejta juaj mbi to është që të mos ju tradhtojnë, të mos e marrin në shtëpi pa lejen tuaj ndonjë njeri që s`ju pëlqen juve dhe të mos bëjnë gjëra të pamoralshme. Po të bëjnë gjëra të tilla, Zoti ju ka lejuar t’i ndani shtretërit me to ose t’i godisni butësisht. Por nëse s’bëjnë ndonjë gjë të tillë, atëherë është e drejtë e tyre mbi ju që t’u siguroni një jetesë të bukur dhe veshmbathje.
Shmangja e goditjes në fytyrë.
Goditja në fytyrë ndalohet për çdo krijesë të ndershme siç është deveja, kali, delja e mos të flasim për bijtë e Ademit ndalesa është edhe më e madhe. I Dërguari i All-llahut ka ndaluar që të goditë në fytyrë.
Nëse fillon me rrahje pa këshilluar dhe larguar nga shtrati
All-llahu i Lartësuar na ka mësuar se nëse dëshirojmë të përmirësojmë sjelljen dhe karakterin e bashkëshortes duhet t’i ndjekim etapat e lartpërmendura, veprimi i të tretës pa i realizuar dy të parat konsiderohet si shkelje e mësimeve hyjnore. All-llahu i Lartësuar thotë: “Sa i përket grave që ju i druheni mosbindjes dhe sjelljes së keqe nga ana e tyre, këshillojini, (e, nëse kjo s’bën dobi) mos i pranoni në shtrat dhe (në fund) i rrihni ato (lehtas).Por, nëse ato ju binden, atëherë mos i ndëshkoni më. Allahu, me të vërtetë, është i Lartësuar dhe i Madhëruar” Nisa 34
Në fund lusim All-llahun të na udhëzon dhe të na drejton në rrugën e drejtë dhe këtë përgjigje e përfundojmë me fjalën e të Dërguarit ku thotë: "A nuk i vjen turp ndonjërit prej jush ta rrahë të shoqen ashtu siç rreh skllavin e tij? Si mund ta rrahë në mbrëmje dhe në mëngjes kryen marrëdhënie intime me të?!"