Bilderberg
Anëtar i ri
Demokratizimi përmes mendimit dhe ‘Mendimi Shqiptar’!
shkruan Dr. Përparim KABO
Pedagog pranë Universitetit Jo Publik ‘Luarasi’, Fakulteti Juridik.
Tema e mbajtur në Konferencën shkencore,”Mendimi Shqiptar dhe Shkolla Shqipe” 29 maj 2009.
Shoqëria globale dhe ajo rajonale, hapsirat institucionale transkontinentale dhe institucionalizmi i vendimmarjes lokale, janë sot përball nje çështje substanciale. A mjafton institucianilizmi demokratik shtetëror e burokratik qoftë edhe kur ai vjen si rezultat i një demokracie referendare ku votuesit delegojnë sovranitetet me, apo pa një arsyetim bindës, për aktin që disa e shohin si qëllim dhe disa e konsiderojnë mjet, si dhe disa të tjerë stacion të fundit të përgjegjësisë; përtej të cilit, unitetet e demokracisë kolektive perfaqesuse janë thjesht realizatorë të shërbimeve që vijnë nga vendimmarrja, si një tërësi kushtesh të mjaftueshme dhe shteronjëse përball ndryshimit të pandërprerë?!
Apo njerëzorja dhe institucionalja tek demokracitë e reja dhe pa një traditë të gjatë historike, nuk e kanë përputhjen së paku brenda një relativizmi apsolut adekuat, por gjithësesi dialogojnë për të bashkëvepruar, dhe ecin në një normalitet funksional jo përjashtues, thjesht sepse nuk mund të bëjnë pa njëri tjetrin?! Normal, ku ka institucione ka edhe njerëz që punojnë në to!
Eshte eksportuar-importuar demokracia institucionale saje anëtarsimeve rajonale dhe globale, por dilema është se si duhet vepruar me demokracinë e mendimit!اështja që shqetëson është se si administrohet institucionalizmi?!
Ecuria e zhvillimit të kapitalizmit të zgjeruar demokratikisht në një pluralitet ekstrem subjektesh në treg, ku aktualisht në të janë rreth 4 miliardë njerëz kur 15 vjet më parë ishin 1 miliardë e ka bërë këtë lojë globale.
Në veprimtarinë ekonomike dhe atë të transaksionit finaciar dhe monetar janë të gjithë, madje edhe fëmijët në fetus, madje pa e tepruar, edhe ata që janë ende në ëndrrat e adultëve, sepse kreditimi i marrë individualisht prej korporatave monetare apo nga subjektet ekzekutive, në trasenë e obligimit institucional, ta sjellin kthimin e detyrimit si një faturë tek porta, do apo nuk do ti, ajo vjen me një “autoritet preponderant”, me kosto të shtuar si fitim i kredidhënësit.
Ndërsa demokratizimi qytetar nuk ka ecur me të njëjtat kordinata, nuk ka rokur të njëjtat hapsira dhe, nuk pranohet si e njëjta përgjegjësi për vete dhe për të tjerët, për të sotmen dhe për të nesërmen, për brezat aktiv në ecurin që përjetohet dhe, për brezat e ardhëshëm që nuk mund të nisin çdo gjë nga e para. Të gjithë gjejmë atë që kanë lënë si fryt historik të tjerët para nesh dhe të gjithë dorëzojmë atë që realizojmë në historinë tonë si peng detyrimi historik. Jashtë kësaj dialektike njerëzore nuk ka rrugë tjetër alternative.
Kapitalizmi dhe demokracia nuk kanë rrugëtuar në shina paralele, sepse nuk drejtohen nga të njëjtat motive dhe nuk kontrollohen nga të njëjtët mekanizma.”Që të themi të vërtetën,lidhja e kapitalizmit me demokracinë, në rastin më të mirë është e brishtë. Kapitalizmi dhe demokracia u nënshtrohen parimeve të ndryshme.Pikësynimet janë të ndryshme; Në kapitalizëm objektivi është pasuria; në demokraci është autoriteti politik. Kriteret, me të cilat maten pikësynimet, janë të ndryshme; në kapitalizëm njësia e llogaritjes është paraja, në demokraci është interesi publik”(George Soros, “Kriza e Kapitalizmit Global” botim shqip,faqe 111, Shtëpia botuese Toena).
Tregu zgjerohet si aktivitet dhe njëherësh ngushtohet si vetinteres. Demokracia zgjerohet si vetëpërgjegjësi inidividuale dhe komunitare por po nga i njëjti njeri, në kuadrin e një “demokracie që demokratizohet”.
Të qënit operator tregu dhe subjekt social e sjellin individin të dyzuar, brenda antropologjisë globale, rajonale dhe lokale.
Një shqetësim i tillë i shoqërisë provokohet nga një realitet i dikotomisë asimetrike ku ekonomia e tregut është uniforme në rregullat e lojës dhe prezente edhe në shtete ku mungon demokracia institucionale, sepse janë vende me sisteme totalitare. Ndërsa demokracia nuk ka një shtrirje globale. Karakterizohet nga nivele të ndryshme tradite, nga shkallë të dallueshme pjekurie dhe nga tipizime të qarta atributesh të fituara historikisht.
Sot flitet për fizibilitetin e demokracisë globale dhe ka nxitje me propozime konkrete për parlamentin botëror, qeverinë botërore dhe gjykatën botërore të të drejtave të njeriut, siç edhe Albert Ajnshtajni e kishte rekomanduar në letrën e vitit 1947 drejtuar Asamblesë së Përgjithshme të OKB-s, porse ç`ështja pezull që kërkon zgjidhje është?!
shkruan Dr. Përparim KABO
Pedagog pranë Universitetit Jo Publik ‘Luarasi’, Fakulteti Juridik.
Tema e mbajtur në Konferencën shkencore,”Mendimi Shqiptar dhe Shkolla Shqipe” 29 maj 2009.
Shoqëria globale dhe ajo rajonale, hapsirat institucionale transkontinentale dhe institucionalizmi i vendimmarjes lokale, janë sot përball nje çështje substanciale. A mjafton institucianilizmi demokratik shtetëror e burokratik qoftë edhe kur ai vjen si rezultat i një demokracie referendare ku votuesit delegojnë sovranitetet me, apo pa një arsyetim bindës, për aktin që disa e shohin si qëllim dhe disa e konsiderojnë mjet, si dhe disa të tjerë stacion të fundit të përgjegjësisë; përtej të cilit, unitetet e demokracisë kolektive perfaqesuse janë thjesht realizatorë të shërbimeve që vijnë nga vendimmarrja, si një tërësi kushtesh të mjaftueshme dhe shteronjëse përball ndryshimit të pandërprerë?!
Apo njerëzorja dhe institucionalja tek demokracitë e reja dhe pa një traditë të gjatë historike, nuk e kanë përputhjen së paku brenda një relativizmi apsolut adekuat, por gjithësesi dialogojnë për të bashkëvepruar, dhe ecin në një normalitet funksional jo përjashtues, thjesht sepse nuk mund të bëjnë pa njëri tjetrin?! Normal, ku ka institucione ka edhe njerëz që punojnë në to!
Eshte eksportuar-importuar demokracia institucionale saje anëtarsimeve rajonale dhe globale, por dilema është se si duhet vepruar me demokracinë e mendimit!اështja që shqetëson është se si administrohet institucionalizmi?!
Ecuria e zhvillimit të kapitalizmit të zgjeruar demokratikisht në një pluralitet ekstrem subjektesh në treg, ku aktualisht në të janë rreth 4 miliardë njerëz kur 15 vjet më parë ishin 1 miliardë e ka bërë këtë lojë globale.
Në veprimtarinë ekonomike dhe atë të transaksionit finaciar dhe monetar janë të gjithë, madje edhe fëmijët në fetus, madje pa e tepruar, edhe ata që janë ende në ëndrrat e adultëve, sepse kreditimi i marrë individualisht prej korporatave monetare apo nga subjektet ekzekutive, në trasenë e obligimit institucional, ta sjellin kthimin e detyrimit si një faturë tek porta, do apo nuk do ti, ajo vjen me një “autoritet preponderant”, me kosto të shtuar si fitim i kredidhënësit.
Ndërsa demokratizimi qytetar nuk ka ecur me të njëjtat kordinata, nuk ka rokur të njëjtat hapsira dhe, nuk pranohet si e njëjta përgjegjësi për vete dhe për të tjerët, për të sotmen dhe për të nesërmen, për brezat aktiv në ecurin që përjetohet dhe, për brezat e ardhëshëm që nuk mund të nisin çdo gjë nga e para. Të gjithë gjejmë atë që kanë lënë si fryt historik të tjerët para nesh dhe të gjithë dorëzojmë atë që realizojmë në historinë tonë si peng detyrimi historik. Jashtë kësaj dialektike njerëzore nuk ka rrugë tjetër alternative.
Kapitalizmi dhe demokracia nuk kanë rrugëtuar në shina paralele, sepse nuk drejtohen nga të njëjtat motive dhe nuk kontrollohen nga të njëjtët mekanizma.”Që të themi të vërtetën,lidhja e kapitalizmit me demokracinë, në rastin më të mirë është e brishtë. Kapitalizmi dhe demokracia u nënshtrohen parimeve të ndryshme.Pikësynimet janë të ndryshme; Në kapitalizëm objektivi është pasuria; në demokraci është autoriteti politik. Kriteret, me të cilat maten pikësynimet, janë të ndryshme; në kapitalizëm njësia e llogaritjes është paraja, në demokraci është interesi publik”(George Soros, “Kriza e Kapitalizmit Global” botim shqip,faqe 111, Shtëpia botuese Toena).
Tregu zgjerohet si aktivitet dhe njëherësh ngushtohet si vetinteres. Demokracia zgjerohet si vetëpërgjegjësi inidividuale dhe komunitare por po nga i njëjti njeri, në kuadrin e një “demokracie që demokratizohet”.
Të qënit operator tregu dhe subjekt social e sjellin individin të dyzuar, brenda antropologjisë globale, rajonale dhe lokale.
Një shqetësim i tillë i shoqërisë provokohet nga një realitet i dikotomisë asimetrike ku ekonomia e tregut është uniforme në rregullat e lojës dhe prezente edhe në shtete ku mungon demokracia institucionale, sepse janë vende me sisteme totalitare. Ndërsa demokracia nuk ka një shtrirje globale. Karakterizohet nga nivele të ndryshme tradite, nga shkallë të dallueshme pjekurie dhe nga tipizime të qarta atributesh të fituara historikisht.
Sot flitet për fizibilitetin e demokracisë globale dhe ka nxitje me propozime konkrete për parlamentin botëror, qeverinë botërore dhe gjykatën botërore të të drejtave të njeriut, siç edhe Albert Ajnshtajni e kishte rekomanduar në letrën e vitit 1947 drejtuar Asamblesë së Përgjithshme të OKB-s, porse ç`ështja pezull që kërkon zgjidhje është?!