Shfletimi si vizitorë është i kufizuar

‘Për të qenë i lirë, njeriu duhet të ndjekë rrugën e arsyes dhe t’i mbajë nën kontroll ndjenjat’

jjjjjjjj-728x430.jpeg



Ki guxim t’i shërbesh arsyes tënde! Këtë ka kërkuar Immanuel Kant (1724-1804). Filozofi i famshëm e përkufizoi Iluminizmin si “daljen e njeriut nga papjekuria e vetvetes”. Për të qenë i lirë, njeriu duhet të ndjekë rrugën e arsyes dhe t’i mbajë nën kontroll ndjenjat dhe instiktet.

Gottfried Wilhelm Leibniz
Iluministi i hershëm, Leibniz (1646-1716) konsiderohet shpesh si dijetari i fundit universal. Që para Kantit ai formuloi një maksimë të rëndësishme të iluminizmit: Çdo njeri i ka aftësitë për një jetë dinjitoze. Sipas tij, të gjitha virtytet e njeriut mund të zbeheshin, – vetëm arsyeja jo.

Johann Gottfried Herder
Filozofi dhe shkrimtari studioi në Kënigsberg, ka qenë edhe nxënës i Kantit. Herder (1744-1803) në librin “Ide mbi filozofinë e historisë së njerëzimit” ai e sheh zhvillimin e njeriut si një maturim organik drejt humanizmit. Ai kujton se parimi i tolerancës duhet të vlejë për të gjithë popujt dhe kulturat.

Gotthold Ephraim Lessing
Toleranca, Liria dhe Vetëdija e re e qytetarisë – këto mendime janë filli i kuq në dramat dhe shkrimet teorike të Lesingut (1729-1781). Në shkrimet e tij filozofike ai kritikon dogmatizmin dhe angazhohet për trajtimin e barabartë të besimeve fetare.

Nathan i Urti
Këto ide Lesingu vazhdon t’i shtjellojë edhe në dramën “Nathan, i urti”, në një kohë kur iu ndalua të publikonte teoritë e tij. Kjo pjesë teatrale ende vihet në skenë (në foto me aktorin Klaus Maria Brandauer Vjenë 2004), sepse tema e tolerancës fetare ende sot është aktuale.

Moses Mendelssohn
Drama “Nathan i urti” është njëkohësisht një homazh për mikun e ngushtë të Lesingut, Moses Mendelssohn (1729-1786). Iluministi hebre e frymëzoi Lesingun për figurën e Nathanit, dhe luftoi për tolerancën fetare.

Theodor W. Adorno
Si mundi të ndodhte, që megjithë iluminizimin, “mbiu fara e barbarisë së re” – fashizmi? Me këtë çështje merret Theodor Adorno (1902-1969) në vitet 40-të, në kohën e emigracionit në Amerikë së bashku me Max Horkheimer. Së bashku ata shkruan “Dialektika e zhvillimit.”

Adorno e Horkheimer
Morali, kultura dhe shkenca përcaktohet nga formalizmi i pastër i “arsyes së instrumentalizuar”. Sidomos Horkheimer (1895-1973 majtas) thekson se me këtë individi rrezikon vetveten. Adorno dhe Horkheimer trajtojnë rënien pre të individit ndaj ideologjive totalitare.

Jürgen Habermas
Filozofi dhe sociologu i lindur në Dyseldorf Jürgen Habermas (1929) bën pjesë tek intelektualët më të njohur të së tashmes. Ai e vazhdoi më tej Teorinë Kritike; sipas tij ndërveprimet komunikative krijojnë bazën e shoqërisë. Këto janë të orientuara drejt arsyes.

/KultPlus.com
 
Liri dhe kontroll?! Kundershtojne paksa njera tjetren!
Ndoshta kanalizim i XY ndjenje, arsyeje, etj. Po jo kontroll. Ndjenjat, mendimet, instiktet nuk kontrollohen kurre dot totalisht.
 
Nuk eshte e lehte te punojme me veten, per te na drejtuar arsyja dhe llogjika.
Por eshte nje rruge qe s`te len kurre ne erresire.
Eshte nje pune qe mbaron vetem diten qe do vdesim!
Deri atehere duhet gjithnje nje bashkpunim i qete,i thelle me vetveten per te arritur ne kordinimin e duhur.
 
Liri dhe kontroll?! Kundershtojne paksa njera tjetren!
Ndoshta kanalizim i XY ndjenje, arsyeje, etj. Po jo kontroll. Ndjenjat, mendimet, instiktet nuk kontrollohen kurre dot totalisht.
E saktë. Liria totale si term është paradoksale, por me sa e kam kuptuar unë, flitet për lirinë e fituar duke i kontrolluar/u çliruar nga ndjenjat e instiktet. E kjo nuk është aspak e lehtë (siç e tha @NeVertiti ).
Sa të arsyeshëm janë njerëzit, që udhëhiqen nga ndjenjat e instiktet? Në çfar ka rezultuar në shumicën e rasteve?
Mendoj gjithashtu se i bëhet një apel arsyes së shëndoshë, për të qenë sado pak “të lirë” ….
 
Nese njeriu arrin te kontrolloje emocionet ka fituar cdo lloj lufte me veten, qe eshte me e veshtira, por edhe me tjeret.
Mbi gjithcka jeta do mend se sa ndjeshmeri.
Zemra gjithmonë ka dale e humbur para mendjes.
Dhe deshira per tu mbrojtur eshte "turpi"
Sepse uria apo etja nepermjet epshit nuk njohin frike, por as turp.
Ndaj gjithmonë behemi kurban i vendimeve tona!
 

Konkursi Letërsisë

  • Aeroporti i Zaventemit

    Votat: 6 54.5%
  • Të harrova, sepse të dua

    Votat: 5 45.5%
  • Vetëm …

    Votat: 4 36.4%

Theme Editor

Settings Colors

  • Mobile users cannot use these functions.

    Select View Mode

    Switch between full screen and narrow screen modes.

    Grid View

    Easily review content and get an organized view with grid mode.

    Image Grid Mode

    Display your content in an organized and visually rich way with background images.

    Sidebar Close

    Create a larger workspace by hiding the sidebar.

    Fixed Sidebar

    Ensure constant access and easily manage your content by pinning the sidebar.

    Box view

    You can add a box-style frame to the sides of your theme or remove the existing frame. Valid for resolutions over 1300px.

    Radius Control

    Customize the look however you like by turning the radius effect on or off.

  • Choose your color

    Choose the color that reflects your style and ensure aesthetic harmony.

Back