braziljania
Anëtar i Nderuar
BESIMI NE PERCAKTIMIN E ALL-LLAHUT XH.SH.
Besimi në përcaktimin e All-llahut xh.sh. është një nga bazat e akidës dhe baza e gjashtë e imanit. Andaj kush e mohon kaderin (përcaktimin e All-llahut xh.sh.), ai ka dalur nga feja e All-llahut xh.sh.
Që në fillim e kemi cituar Hadithin e Ibni Umerit r. a, prej të cilit transmetohet se Resulull-llahu s.a.v.s., kur e pat vizituar Xhibrili dhe e pat pyetur për imanin, ka thënë:
"Të besosh All-llahun, engjëjt e Tij, Librat e Tij, Pejgamberët e Tij, botën e ardhshme dhe se çdo gjë që ndodh (e mirë a e keqe), ndodh sipas përcaktimit të All-llahut."
Definicioni i kadaasë dhe kaderit
Dijetarët islam kanë qëndrime divergjente përkitazi me definicionin e kadaasë dhe kaderit. Disa këto i konsiderojnë si sinonime për një gjë të njëjtë, kurse disa të tjerë kaderin e definojnë ndryshe nga kadaaja, duke thënë:
"Kaderi është dituria e All-llahut xh.sh. mbi atë se çka do të bëjnë krijesat e Tij në të ardhmen. Ndërsa kadaa është krijimi i krijesave nga ana e All-llahut xh.sh. në pajtueshmëri me diturinë dhe vullnetin Tij dhe me vullnetin e krijesave."
Disa të tjerë e thonë të kundërtën, e definicionin e kadaasë ia përshkruajnë kaderit, kurse definicionin e kaderit kadaasë, gjë që është e mundur.
E disa i definojnë me definicion të njëjtë duke thënë: "Kadaaja dhe kaderi janë pikërisht dy sisteme precize të cilat All-llahu xh.sh. i ka vendosur në këtë botë, Ligjet dhe ligjshmëritë e përgjithshme (natyre) me të cilat i ka ndërlidhë shkaqet dhe pasojat." Këtë domethënie e përmend edhe Kur'ani, kur flet për Kaderin, siç qëndron në këtë ajet:
"... Dhe, çdo gjë tek Ai është me masë." (Er-Ra'd: 8).
"Nuk ekziston asnjë send, e që të mos gjendet ajo në thesarin Tonë, e nga ajo Na japim vetëm aq sa është e nevojshme." (El-Hixhër: 21).
"Ne çdo send kemi krijuar me masë të caktuar." (El-Kamer: 49).
\
Sa bukur është përgjigjur imam Ahmedi, kur është pyetur për kaderin: "Kaderi është kudretur-Rrahman (fuqia e Mëshirëplotit)." Ibni Kajjimi në kasidën e vet thotë:
"E vërteta mbi kaderin, i cili shumë veta i ka hutuar, është se ai është kudretur Rrahman."
Ibni Akili e ka lavdëruar këtë, kur ka dëgjua se Ahmedi - All-llahu qoftë i kënaqur me të - e ka thënë këtë. Definicioni i Ahmedit është, në të vërtet, i tërësishëm dhe i mjaftueshëm, sepse kaderi do të thotë ajo që All-llahu xh.sh. konfirmon me fjalët:
". Thuaj (o Muhammed!): "Për të gjitha vendos vetëm All-llahu!." (Ali Imran: 154).
"Dhe çdo gjë kthehet tek Ai." (Hud: 123).
"... Në duart e të Cilit është pushteti mbi çdo gjë!." (Ja Sin: 83).
"... S'ka ndërmjetës tek Ai, përpos me lejen e Tij." (Junus: 3).
Janë të shumtë ajetet që flasin se në Gjithësi nuk mund të ndodhë asgjë pa lejen dhe vullnetin e All-llahut xh.sh.
Tema e kaderit bazohet në të besuarit e cilësive të përsosura të All-llahut xh.sh. dhe në emrat e Tij të bukur, siç janë dituria, fuqia dhe vullneti. All-llahu xh.sh. thotë:
"... Ai di çdo gjë." (El-Bekare: 29).
"Ai është më i dijshmi për çdo gjë." (El-Hadid: 2).
"Ai punon çka dëshiron Vet." (El-Buruxh: 16).
Tahaviut thotë: "çdo gjë zhvillohet sipas përcaktimit dhe dëshirës së Tij. Dëshira e Tij realizohet, e jo dëshira e njerëzve, përpos çka dëshiron Ai. Prandaj ajo që Ai u dëshiron, ajo edhe do të ndodhë, e ajo që Ai nuk u dëshiron, ajo as që do t'u ndodhë. Askush nuk është në gjendje t'i kundërvihet urdhrit të Tij, e as ta ndryshojë atë apo në çfarëdo mënyrë të ndikojë në të dhe askush nuk mundet ta zmbraps urdhrin e All-llahu xh.sh. me urdhrin e dikujt tjetër."
Besimi në përcaktimin e All-llahut xh.sh. është një nga bazat e akidës dhe baza e gjashtë e imanit. Andaj kush e mohon kaderin (përcaktimin e All-llahut xh.sh.), ai ka dalur nga feja e All-llahut xh.sh.
Që në fillim e kemi cituar Hadithin e Ibni Umerit r. a, prej të cilit transmetohet se Resulull-llahu s.a.v.s., kur e pat vizituar Xhibrili dhe e pat pyetur për imanin, ka thënë:
"Të besosh All-llahun, engjëjt e Tij, Librat e Tij, Pejgamberët e Tij, botën e ardhshme dhe se çdo gjë që ndodh (e mirë a e keqe), ndodh sipas përcaktimit të All-llahut."
Definicioni i kadaasë dhe kaderit
Dijetarët islam kanë qëndrime divergjente përkitazi me definicionin e kadaasë dhe kaderit. Disa këto i konsiderojnë si sinonime për një gjë të njëjtë, kurse disa të tjerë kaderin e definojnë ndryshe nga kadaaja, duke thënë:
"Kaderi është dituria e All-llahut xh.sh. mbi atë se çka do të bëjnë krijesat e Tij në të ardhmen. Ndërsa kadaa është krijimi i krijesave nga ana e All-llahut xh.sh. në pajtueshmëri me diturinë dhe vullnetin Tij dhe me vullnetin e krijesave."
Disa të tjerë e thonë të kundërtën, e definicionin e kadaasë ia përshkruajnë kaderit, kurse definicionin e kaderit kadaasë, gjë që është e mundur.
E disa i definojnë me definicion të njëjtë duke thënë: "Kadaaja dhe kaderi janë pikërisht dy sisteme precize të cilat All-llahu xh.sh. i ka vendosur në këtë botë, Ligjet dhe ligjshmëritë e përgjithshme (natyre) me të cilat i ka ndërlidhë shkaqet dhe pasojat." Këtë domethënie e përmend edhe Kur'ani, kur flet për Kaderin, siç qëndron në këtë ajet:
"... Dhe, çdo gjë tek Ai është me masë." (Er-Ra'd: 8).
"Nuk ekziston asnjë send, e që të mos gjendet ajo në thesarin Tonë, e nga ajo Na japim vetëm aq sa është e nevojshme." (El-Hixhër: 21).
"Ne çdo send kemi krijuar me masë të caktuar." (El-Kamer: 49).
\
Sa bukur është përgjigjur imam Ahmedi, kur është pyetur për kaderin: "Kaderi është kudretur-Rrahman (fuqia e Mëshirëplotit)." Ibni Kajjimi në kasidën e vet thotë:
"E vërteta mbi kaderin, i cili shumë veta i ka hutuar, është se ai është kudretur Rrahman."
Ibni Akili e ka lavdëruar këtë, kur ka dëgjua se Ahmedi - All-llahu qoftë i kënaqur me të - e ka thënë këtë. Definicioni i Ahmedit është, në të vërtet, i tërësishëm dhe i mjaftueshëm, sepse kaderi do të thotë ajo që All-llahu xh.sh. konfirmon me fjalët:
". Thuaj (o Muhammed!): "Për të gjitha vendos vetëm All-llahu!." (Ali Imran: 154).
"Dhe çdo gjë kthehet tek Ai." (Hud: 123).
"... Në duart e të Cilit është pushteti mbi çdo gjë!." (Ja Sin: 83).
"... S'ka ndërmjetës tek Ai, përpos me lejen e Tij." (Junus: 3).
Janë të shumtë ajetet që flasin se në Gjithësi nuk mund të ndodhë asgjë pa lejen dhe vullnetin e All-llahut xh.sh.
Tema e kaderit bazohet në të besuarit e cilësive të përsosura të All-llahut xh.sh. dhe në emrat e Tij të bukur, siç janë dituria, fuqia dhe vullneti. All-llahu xh.sh. thotë:
"... Ai di çdo gjë." (El-Bekare: 29).
"Ai është më i dijshmi për çdo gjë." (El-Hadid: 2).
"Ai punon çka dëshiron Vet." (El-Buruxh: 16).
Tahaviut thotë: "çdo gjë zhvillohet sipas përcaktimit dhe dëshirës së Tij. Dëshira e Tij realizohet, e jo dëshira e njerëzve, përpos çka dëshiron Ai. Prandaj ajo që Ai u dëshiron, ajo edhe do të ndodhë, e ajo që Ai nuk u dëshiron, ajo as që do t'u ndodhë. Askush nuk është në gjendje t'i kundërvihet urdhrit të Tij, e as ta ndryshojë atë apo në çfarëdo mënyrë të ndikojë në të dhe askush nuk mundet ta zmbraps urdhrin e All-llahu xh.sh. me urdhrin e dikujt tjetër."