Sondazhi amerikan: Shumica e muslimanëve duan sheriatin
Qendra amerikane e hulumtimeve Pew Forum ka bere nje sondazh ne 39 shtete me shumice muslimane, dhe ka nxjerre nje raport ku thuhet se shumica dermuese e myslimaneve ne keto vende duan sheriatin si ligj ne vendin e tyre.
Shumica dërmuese në botën myslimane duan kodin ligjor islamik dhe moral të sheriatit si ligj zyrtar në vendet e tyre, por disa prej tyre nuk pajtohen në të gjitha pikat, tregon një studim i ri i bërë në vendet me shumicë myslimane. Një shumicë solide e myslimanëve, veçanërisht në Azi, Afrikë dhe Lindjen e Mesme, kanë qenë në favor të sheriatit, duke e konsideruar atë si ligj parësor në vendin e tyre.
Përqindja e atyre që ishin në favor të sheriatit varion nga tetë për qind në Azerbajxhan, e deri në 99 për qind në Afganistan.
Tre të katërtat e të anketuarve thanë se aborti është moralisht i gabuar, dhe 80 për qind thanë se marrëdhëniet jashtëmartesore duhet të dënohen .
Mbi tre të katërtat e myslimanëve në Lindjen e Mesme dhe Afrikën e Veriut, Azinë Jugore dhe Azinë Juglindore duan që gjykatat juridike të sheriatit të vendosin çështjet e së drejtës familjare, në rastet si divorci dhe pronat e kontestuara.
Pikëpamjet mbi dënimet e tilla si prerja e dorës së hajdutëve morën më pak mbështetje.
Amaney Jamal, një profesor i Universitetit Princeton i cili ishte këshilltar i posaçëm për projektin, tha se muslimanët në shoqëritë e varfra dhe represive janë të prirur për të identifikuar ligjet sheriatike me vlerat themelore islame, dhe i konsiderojnë si vlera të drejtësisë sociale.
Liria fetare
Më shumë se katër të pestat e 38.000 myslimanëve të intervistuar në 39 vende thanë se jo-myslimanët në vendet e tyre të mund të ushtrojnë besimin e tyre lirisht dhe se kjo ishte një gjë e kuptueshme për ta.
Kjo pikëpamje ishte e fuqishme në Azinë Jugore, ku 97 për qind e të intervistuarve në Bangladesh dhe 96 përqind e pakistanezëve rënë dakord, ndërsa rezultati më i ulët ishte në Egjipt me 77 për qind pro.
Sondazhi ka prodhuar rezultate të përziera në pyetjet në lidhje me marrëdhëniet ndërmjet politikës dhe Islamit.
Demokracia fiton shumicën kyçe në shtetet e Lindjes së Mesme - 54 përqind në Irak, 55 përqind në Egjipt - dhe bie në 29 për qind në Pakistan. Në të kundërt, ajo qëndron në 81 për qind në Liban, 75 për qind në Tunizi dhe 70 për qind në Kosovë.
Pikëpamja nëse gratë duhet të vendosin vetë nëse ata duhet të mbajnë shami koke ishte 89 për qind pro në Tunizi dhe 79 për qind në Indonezi, ndërsa në Irak ishin 45 për qind pro vendimit personal rreth mbajtjes së shamisë.
Vetëm katër për qind e të anketuarve në Bosnje dhe Hercegovinë thanë se poligamia konsiderohet moralisht të pranueshme, kundrejt 87 për qind në Niger. Një shumicë e fortë e të anketuarve thanë se vrasjet për nder nuk mund të justifikohen. Të vetmet përjashtime erdhën në Afganistan dhe Irak, ku shumicat thanë se njerëzit që akuzohen se kanë turpëruar familjet e tyre duke u angazhuar në marrëdhënie paramartesore ose kurvëri, duhet të ekzekutohen.
Vetëm një pakicë e vogël i panë tensionet sunite-shi'ite si një problem shumë të madh, duke filluar nga 38 për qind në Liban dhe 34 për qind në Pakistan, e deri në 23 për qind në Irak dhe 14 përqind në Turqi.
Konflikti me fetë e tjera të mëdha u ngrit, me 68 për qind në Liban, duke thënë se ky ishte një problem i madh, 65 për qind në Tunizi, 60 për qind në Nigeri dhe 57 për qind në Pakistan.
Shih raportin e plotë The World' s Muslims: Religion, Politics and Society - Pew Forum on Religion and Public Life
/mesazhi/
Qendra amerikane e hulumtimeve Pew Forum ka bere nje sondazh ne 39 shtete me shumice muslimane, dhe ka nxjerre nje raport ku thuhet se shumica dermuese e myslimaneve ne keto vende duan sheriatin si ligj ne vendin e tyre.
Shumica dërmuese në botën myslimane duan kodin ligjor islamik dhe moral të sheriatit si ligj zyrtar në vendet e tyre, por disa prej tyre nuk pajtohen në të gjitha pikat, tregon një studim i ri i bërë në vendet me shumicë myslimane. Një shumicë solide e myslimanëve, veçanërisht në Azi, Afrikë dhe Lindjen e Mesme, kanë qenë në favor të sheriatit, duke e konsideruar atë si ligj parësor në vendin e tyre.
Përqindja e atyre që ishin në favor të sheriatit varion nga tetë për qind në Azerbajxhan, e deri në 99 për qind në Afganistan.
Tre të katërtat e të anketuarve thanë se aborti është moralisht i gabuar, dhe 80 për qind thanë se marrëdhëniet jashtëmartesore duhet të dënohen .
Mbi tre të katërtat e myslimanëve në Lindjen e Mesme dhe Afrikën e Veriut, Azinë Jugore dhe Azinë Juglindore duan që gjykatat juridike të sheriatit të vendosin çështjet e së drejtës familjare, në rastet si divorci dhe pronat e kontestuara.
Pikëpamjet mbi dënimet e tilla si prerja e dorës së hajdutëve morën më pak mbështetje.
Amaney Jamal, një profesor i Universitetit Princeton i cili ishte këshilltar i posaçëm për projektin, tha se muslimanët në shoqëritë e varfra dhe represive janë të prirur për të identifikuar ligjet sheriatike me vlerat themelore islame, dhe i konsiderojnë si vlera të drejtësisë sociale.
Liria fetare
Më shumë se katër të pestat e 38.000 myslimanëve të intervistuar në 39 vende thanë se jo-myslimanët në vendet e tyre të mund të ushtrojnë besimin e tyre lirisht dhe se kjo ishte një gjë e kuptueshme për ta.
Kjo pikëpamje ishte e fuqishme në Azinë Jugore, ku 97 për qind e të intervistuarve në Bangladesh dhe 96 përqind e pakistanezëve rënë dakord, ndërsa rezultati më i ulët ishte në Egjipt me 77 për qind pro.
Sondazhi ka prodhuar rezultate të përziera në pyetjet në lidhje me marrëdhëniet ndërmjet politikës dhe Islamit.
Demokracia fiton shumicën kyçe në shtetet e Lindjes së Mesme - 54 përqind në Irak, 55 përqind në Egjipt - dhe bie në 29 për qind në Pakistan. Në të kundërt, ajo qëndron në 81 për qind në Liban, 75 për qind në Tunizi dhe 70 për qind në Kosovë.
Pikëpamja nëse gratë duhet të vendosin vetë nëse ata duhet të mbajnë shami koke ishte 89 për qind pro në Tunizi dhe 79 për qind në Indonezi, ndërsa në Irak ishin 45 për qind pro vendimit personal rreth mbajtjes së shamisë.
Vetëm katër për qind e të anketuarve në Bosnje dhe Hercegovinë thanë se poligamia konsiderohet moralisht të pranueshme, kundrejt 87 për qind në Niger. Një shumicë e fortë e të anketuarve thanë se vrasjet për nder nuk mund të justifikohen. Të vetmet përjashtime erdhën në Afganistan dhe Irak, ku shumicat thanë se njerëzit që akuzohen se kanë turpëruar familjet e tyre duke u angazhuar në marrëdhënie paramartesore ose kurvëri, duhet të ekzekutohen.
Vetëm një pakicë e vogël i panë tensionet sunite-shi'ite si një problem shumë të madh, duke filluar nga 38 për qind në Liban dhe 34 për qind në Pakistan, e deri në 23 për qind në Irak dhe 14 përqind në Turqi.
Konflikti me fetë e tjera të mëdha u ngrit, me 68 për qind në Liban, duke thënë se ky ishte një problem i madh, 65 për qind në Tunizi, 60 për qind në Nigeri dhe 57 për qind në Pakistan.
Shih raportin e plotë The World' s Muslims: Religion, Politics and Society - Pew Forum on Religion and Public Life
/mesazhi/