Po sjell nje shkrim i cili ne menyre mjafte te thuket preke ceshtjen e provincializmit, si semundje te shqiptaret, qe per mendimin tim na ka kushtuar shume gjate historise por qe edhe ne ditet e sotme na kushton shume.
Ta bejme i cik debat. Te mirremi me veten, ta pastrojme veten nga te keqijat e te ecim tutje.
Pune te mbare.....:gjujpeshk:
Shkruar nga Halil Matoshi/ KOHA Ditore
Si miti për Drenicën hyjnore sikur ai për Drenicën e prapambetur e të egër, janë floskula abuzive për të dominuar mbi shoqërinë kosovare. Drenica është koncept gjeografik dhe kjo për mua nuk thotë asgjë më shumë, përpos faktit se Drenica është krejtësisht si ne...
Pas aferës me emisionin “Jeta në Kosovë” dalin në shesh dy koncepte që shoqëria kosovare i ka ndërtuar për vetveten duke funksionuar sipas skemës bardhezi, e që këto koncepte po përplasen në Drenicë.E para, është miti i heroizmit të paqortueshëm, gati sakral për Drenicën, siç bëri përpjekje t’i paraqesë Qani Mehmedi, duke kritikuar Jetat në një gazetë të afërt me kryeministrin e Kosovës. Madje në të njëjtën gazetë Jetave (Xharrës dhe Abazit) u sinjalizohej se po u shkurtohej jeta!? Gjë që përkufizohet në thirrje publike për dhunë.Dhe koncepti i dytë mitik është ai për Drenicën e prapambetur, e shoqërisht të paemnacipuar, pothuajse të egër, që e shpreh më së miri emisioni “Jeta në Kosovë”.Dhe që të dyja këto mite janë krijuar për nevoja abuzive duke e instrumentalizuar Drenicën në luftën për dominim në shoqëri, prandaj që të dy këto qasje janë anakronike dhe të rrezikshme për kohezionin kombëtar.Një shembull që e sjell Slavoj Zhizhek, për një fis në thellësi të Afrikës nëpërmjet përvojave të një ekipi britanik antropologësh, dëshmon më së miri faktin se çfarë mund të ndodhë nëse nga një grup njerëzish apo nga një rajon mëtojmë të marrim jo atë informacionin e vërtetë, por atë që ne e duam dhe i cili neve na duhet, që shumë përpara e kemi konstruktuar dhe konceptuar si të vetmin të mundshëm. Sipas kësaj qasjeje skematike bardhezi, grupi i arkeologëve duhej të vërtetonte konstatimin e vet në terren, se fisi në fjalë ishte i egër dhe i dhunshëm. Ndërkaq që ai fis në realitet ishte paqësor, por në ritualet e veta ishte i dhënë ekstremisht ndaj respektit ndaj të huajve dhe për nderin e tyre ata nuk e kursyen as gjakun, duke u therur ndërmjet vete, për të dëshmuar fuqinë e ritit të dashamirësisë ndaj të huajve. Antropologët kështu morën informatën e tyre, atë që u duhej, ndërkaq që i shkaktuan plagë një grupi njerëzish.Duket se qasja mediale ndaj Drenicës vazhdon të jetë pikërisht kjo, të shfaqet Drenica në objektiv, e tillë çfarë ne e kemi konceptuar dhe Jeta e mori atje informatën që e dëshiroi. Por kjo nuk do të thotë se ajo duhej kërcënuar dhe linçuar, sepse shprehja e lirë dhe liria e shtypit janë kyçi i një shoqërie të lirë dhe Jeta ka bërë punë të mirë në këtë aspekt, qoftë edhe duke provokuar situata të forta mediale.Shoqëria kosovare e ka krijuar mitin për Drenicën për nevojat e konsumit të brendshëm, kur nuk kishte mjaft guxim të vepronte dhe duke e ditur se në Drenicë ekzistojnë parakushte sociale, psikologjike dhe ekonomike për rebelim. Dhe, lidershipi i pasluftës e ruan këtë mit të dyfishtë për dy arsye: së pari për t’i dërguar mesazh Drenicës se po e mbron nga Kosova tjetër “armiqësore” dhe së dyti duke i dhënë mesazh kësaj Kosovës tjetër se ata nuk kanë deficite patriotike, sepse Drenica është me ta!Kështu flet, kryeministri i Kosovës.Kosovarët “e tjerë” kanë menduar gjatë se ata, drenicasit janë ndryshe, të paarritshëm, qiellorë dhe kur janë ndeshur me realitetin e ashpër, si në shtëpi, nuk kanë dashur t’i marrin si njerëz dhe qytetarë normalë, siç janë vetë ose pretendojnë të jenë, sepse kanë dashur ta ruajnë përmasën tjetër të Drenicës, atë legjendare.E tash, në emër të lirisë së fjalës, u bë ai emision, për të cilin mund të diskutohet, por jo në mënyrën përjashtuese, siç u sul njëra nga gazetat proqeveritare. Pra, në emër të lirisë së shprehjes nuk mund t’ia shkurtosh askujt jetën, sepse liria e shprehjes nuk është ekskluzivitet i vetëm njërës palë. Pasoi një shkrim i Behxhet Shalës që donte ta ruante atë Drenicën hyjnore, “Mekën dhe Jerusalemin tonë” qe s’i kemi, por që mëtonte t’ua bënte me dije drenicasve se politikanët nuk duhet identifikuar me atdheun dhe lirinë. Po, çka d.m.th. Drenica, ky emër kuptim për kosovarët?Një koncept gjeografik ku jetojnë qytetarë normalë apo koncept legjendar, shpirtëror, ku jetojnë qenie të dyzuara gjysëmnjerëz-gjysëmhyjni?Secili rajon i ka “të parët e fisit”, heronjtë lokalë, por edhe batakçinjtë e vet, por shteti i së drejtës, ku sundon gjyqtari i pavarur dhe demokracia liberale nuk investon në heronj, por në shtetas normalë, sepse Bertodl Brechti thoshte se i mjerë është ai popull që ka nevojë për heronj…E, drenicasit janë krejt si ne, me heronjtë e vet dhe telashet e veta, me vuajtjet dhe dallditë e veta... Ata qeshin e qajnë, janë të mirë e të urtë, të çmendur e të hallakatur, ama bash si ne! Pas emisionit televiziv, “Jeta në Kosovë” që pati për fokus Drenicën, Kosova e përmasave (e shembëllesës) së klasës aktuale politike (nisur nga kryeministri) të duket si një vend ku është shkatërruar kohezioni kombëtar, ku përçarjet kanë avancuar në përplasje civile të përmasave katastrofale, sepse kryeministri që vjen nga ai rajon i Kosovës në kontinuitet e veçon atë, e dallon nga Kosova tjetër, madje duke thënë: “Krenohem që jam nga Drenica”. E kjo, do të thotë se Kosova tjetër është kot, pra nuk është për t’u krenuar, apo është armiqësore dhe diskriminuese ndaj Drenicës, ndërsa ai për vota shkruante parullën “Krenohu me Kosovën”. “Drenica është diskriminuar për 50 vjet komunizëm dhe për dhjetë vjet pas luftës”, citohet të ketë thënë kryeministri. Kjo është fjalia tjetër përjashtuese për mbi 80% të shoqërisë kosovare dhe territorit të shtetit, të cilin ai e udhëheq. Kryeministri, për të dëshmuar se kosovarët jo-drenicas ishin ata që krejt përderisa ai u bë kryeministër e kanë diskriminuar rajonin e tij!? E më e keqja, që kjo paskësh ndodhur plot dhjetë vjet pas luftës! Ndërsa e vërteta është se në këto dhjetë vjet, pikërisht rajoni i Drenicës ka participuar më së shumti në pushtet. Kush ka pasur arsye dhe përse ta diskriminojë Drenicën? Jugosllavia apo Krahina autonome, në pushtetin e të cilës kanë participuar me devotshmëri shumë drenicas si shumica e kosovarëve të tjerë? Kosova e LDK-së apo ajo e UNMIK-ut e paskësh diskriminuar Drenicën? Apo ndoshta Kosova tjetër, ajo qytetare? Asnjëra hiç! Drenicën si dhe tërë Kosovën e diskriminon mjerimi i vet material dhe shpirtëror. Drenica është e vërtetë se ka paguar një kosto më të lartë në luftën e fundit, sikur në fund të Luftës së Dytë Botërore, por ajo nuk është e stigmatizuar në Kosovën tjetër, përkundrazi, është e panjohur, por e dashur, madje asaj i është kënduar me himnizim, herë me vend e herë me teprim. Pakkush ka mundur ta fyejë këtë rajon, si të egër ose të prapambetur në aspektin e arsimimit dhe emancipimit shoqëror kur hiç më mirë nuk qëndron as Kosova tjetër, e ka rajone që i kanë punët edhe më zi. Por pse kjo qasje e përafërt me racizmin ndaj Drenicës, e disa kosovarëve, dhe pse kjo sindromë e autodestruksionit dhe vetë-viktimizimit në Drenicë? Një nder ata që ka shkruar një kolumne, menjëherë pas luftës për Drenicën jam edhe vetë. Nëse më kujtohet, atëherë kam shkruar se “ndihesha drenicas”. Përse e kisha bërë këtë? Sepse, pas luftës, kosovarët e tjerë patën rastin të flisnin e t’i preknin drenicasit, si njerëz, të bashkëpunojnë me ta e të jetojnë në fqinjësi me ta. Filluan atëbotë të qarkullojnë përplot tregime stigmatizuese për ta, se si kinse e hedhin bërllokun nga ballkonet e rrokaqiejve, se si po piqnin flija në ballkone, se si kanë uzurpuar… Kjo ndodhte për arsye se Kosova “tjetër” i shihte të ngjashëm me veten dhe duke i stigmatizuar ata shprehte paradoksin brenda vetes, se po i thyhej para syve miti për veten.Kurse gjuha e urrejtjes që përdorej për Drenicën, tashti nga eksponentë të pushtetit po përdoret për rajone të tjera. Më rastisi p.sh. të dëgjoj se si zëdhënësi i Qeverisë me gjithë babën e tij, e në shërbim të pushtetit, po shpërndante certifikata në një TV kombëtare se kush është kush në Kosovë, e kush nga Hajvalia (sic!).Madje ai, pa përtesë po shpërndan edhe diagnostikime psikiatrike, për politikanët oponentë “me çrregullime psikike”!?Nuk ndihem drenicas nëse e parapëlqej këtë model qeverisjeje dhe këtë gjuhë urrejtjeje qoftë për Drenicën apo Hajvalinë.Nuk ndihem drenicas nëse ndonjë gazetari i duhet përcjellja e policisë për të dalë nga Skenderaj... Unë ndihem drenicas në zitë dhe festat e përbashkëta, (madje festën e njëvjetorit të shpalljes së pavarësisë e kam pritur thellë në Drenicë, në një odë shumë mikpritëse e plot entuziazëm për një të ardhme më të mirë të përbashkët).Kam kënduar me ta. Kam bashkëndier me ta në kampet serbe të përqendrimit. Unë ndihem drenicas edhe sot, në hallet e përditshme të përbashkëta dhe në akceptimin e vlerave evropiane. Ndihem drenicas kur si ata edhe unë nuk kemi shanse të barabarta, kur s’e kemi punën që e duam dhe që na sjell fitime, kur nuk mund t’i shkollojmë fëmijët në shkolla të mira, kur në atdheun tonë nuk ka liri, kur atdheu ynë vidhet e shitet në treg të plaçkave, kur atdheu ynë nuk mëson nga pësimet...Në fund, të gjithë ne duhet të kemi kujdes nga gjuha raciste që stigmatizon një rajon, sepse veçimi e shkatërron kohezionin kombëtar dhe helmon shumë breza...Një qasje më humane dhe më profesionale do Drenica, më të butë në etiketa, e më të ashpër për drejtësi dhe shanse të barabarta. Këtë e do Drenica dhe kjo Kosova “tjetër”. Të tjerat janë propagandë.
Ta bejme i cik debat. Te mirremi me veten, ta pastrojme veten nga te keqijat e te ecim tutje.
Pune te mbare.....:gjujpeshk:
Shkruar nga Halil Matoshi/ KOHA Ditore
Si miti për Drenicën hyjnore sikur ai për Drenicën e prapambetur e të egër, janë floskula abuzive për të dominuar mbi shoqërinë kosovare. Drenica është koncept gjeografik dhe kjo për mua nuk thotë asgjë më shumë, përpos faktit se Drenica është krejtësisht si ne...
Pas aferës me emisionin “Jeta në Kosovë” dalin në shesh dy koncepte që shoqëria kosovare i ka ndërtuar për vetveten duke funksionuar sipas skemës bardhezi, e që këto koncepte po përplasen në Drenicë.E para, është miti i heroizmit të paqortueshëm, gati sakral për Drenicën, siç bëri përpjekje t’i paraqesë Qani Mehmedi, duke kritikuar Jetat në një gazetë të afërt me kryeministrin e Kosovës. Madje në të njëjtën gazetë Jetave (Xharrës dhe Abazit) u sinjalizohej se po u shkurtohej jeta!? Gjë që përkufizohet në thirrje publike për dhunë.Dhe koncepti i dytë mitik është ai për Drenicën e prapambetur, e shoqërisht të paemnacipuar, pothuajse të egër, që e shpreh më së miri emisioni “Jeta në Kosovë”.Dhe që të dyja këto mite janë krijuar për nevoja abuzive duke e instrumentalizuar Drenicën në luftën për dominim në shoqëri, prandaj që të dy këto qasje janë anakronike dhe të rrezikshme për kohezionin kombëtar.Një shembull që e sjell Slavoj Zhizhek, për një fis në thellësi të Afrikës nëpërmjet përvojave të një ekipi britanik antropologësh, dëshmon më së miri faktin se çfarë mund të ndodhë nëse nga një grup njerëzish apo nga një rajon mëtojmë të marrim jo atë informacionin e vërtetë, por atë që ne e duam dhe i cili neve na duhet, që shumë përpara e kemi konstruktuar dhe konceptuar si të vetmin të mundshëm. Sipas kësaj qasjeje skematike bardhezi, grupi i arkeologëve duhej të vërtetonte konstatimin e vet në terren, se fisi në fjalë ishte i egër dhe i dhunshëm. Ndërkaq që ai fis në realitet ishte paqësor, por në ritualet e veta ishte i dhënë ekstremisht ndaj respektit ndaj të huajve dhe për nderin e tyre ata nuk e kursyen as gjakun, duke u therur ndërmjet vete, për të dëshmuar fuqinë e ritit të dashamirësisë ndaj të huajve. Antropologët kështu morën informatën e tyre, atë që u duhej, ndërkaq që i shkaktuan plagë një grupi njerëzish.Duket se qasja mediale ndaj Drenicës vazhdon të jetë pikërisht kjo, të shfaqet Drenica në objektiv, e tillë çfarë ne e kemi konceptuar dhe Jeta e mori atje informatën që e dëshiroi. Por kjo nuk do të thotë se ajo duhej kërcënuar dhe linçuar, sepse shprehja e lirë dhe liria e shtypit janë kyçi i një shoqërie të lirë dhe Jeta ka bërë punë të mirë në këtë aspekt, qoftë edhe duke provokuar situata të forta mediale.Shoqëria kosovare e ka krijuar mitin për Drenicën për nevojat e konsumit të brendshëm, kur nuk kishte mjaft guxim të vepronte dhe duke e ditur se në Drenicë ekzistojnë parakushte sociale, psikologjike dhe ekonomike për rebelim. Dhe, lidershipi i pasluftës e ruan këtë mit të dyfishtë për dy arsye: së pari për t’i dërguar mesazh Drenicës se po e mbron nga Kosova tjetër “armiqësore” dhe së dyti duke i dhënë mesazh kësaj Kosovës tjetër se ata nuk kanë deficite patriotike, sepse Drenica është me ta!Kështu flet, kryeministri i Kosovës.Kosovarët “e tjerë” kanë menduar gjatë se ata, drenicasit janë ndryshe, të paarritshëm, qiellorë dhe kur janë ndeshur me realitetin e ashpër, si në shtëpi, nuk kanë dashur t’i marrin si njerëz dhe qytetarë normalë, siç janë vetë ose pretendojnë të jenë, sepse kanë dashur ta ruajnë përmasën tjetër të Drenicës, atë legjendare.E tash, në emër të lirisë së fjalës, u bë ai emision, për të cilin mund të diskutohet, por jo në mënyrën përjashtuese, siç u sul njëra nga gazetat proqeveritare. Pra, në emër të lirisë së shprehjes nuk mund t’ia shkurtosh askujt jetën, sepse liria e shprehjes nuk është ekskluzivitet i vetëm njërës palë. Pasoi një shkrim i Behxhet Shalës që donte ta ruante atë Drenicën hyjnore, “Mekën dhe Jerusalemin tonë” qe s’i kemi, por që mëtonte t’ua bënte me dije drenicasve se politikanët nuk duhet identifikuar me atdheun dhe lirinë. Po, çka d.m.th. Drenica, ky emër kuptim për kosovarët?Një koncept gjeografik ku jetojnë qytetarë normalë apo koncept legjendar, shpirtëror, ku jetojnë qenie të dyzuara gjysëmnjerëz-gjysëmhyjni?Secili rajon i ka “të parët e fisit”, heronjtë lokalë, por edhe batakçinjtë e vet, por shteti i së drejtës, ku sundon gjyqtari i pavarur dhe demokracia liberale nuk investon në heronj, por në shtetas normalë, sepse Bertodl Brechti thoshte se i mjerë është ai popull që ka nevojë për heronj…E, drenicasit janë krejt si ne, me heronjtë e vet dhe telashet e veta, me vuajtjet dhe dallditë e veta... Ata qeshin e qajnë, janë të mirë e të urtë, të çmendur e të hallakatur, ama bash si ne! Pas emisionit televiziv, “Jeta në Kosovë” që pati për fokus Drenicën, Kosova e përmasave (e shembëllesës) së klasës aktuale politike (nisur nga kryeministri) të duket si një vend ku është shkatërruar kohezioni kombëtar, ku përçarjet kanë avancuar në përplasje civile të përmasave katastrofale, sepse kryeministri që vjen nga ai rajon i Kosovës në kontinuitet e veçon atë, e dallon nga Kosova tjetër, madje duke thënë: “Krenohem që jam nga Drenica”. E kjo, do të thotë se Kosova tjetër është kot, pra nuk është për t’u krenuar, apo është armiqësore dhe diskriminuese ndaj Drenicës, ndërsa ai për vota shkruante parullën “Krenohu me Kosovën”. “Drenica është diskriminuar për 50 vjet komunizëm dhe për dhjetë vjet pas luftës”, citohet të ketë thënë kryeministri. Kjo është fjalia tjetër përjashtuese për mbi 80% të shoqërisë kosovare dhe territorit të shtetit, të cilin ai e udhëheq. Kryeministri, për të dëshmuar se kosovarët jo-drenicas ishin ata që krejt përderisa ai u bë kryeministër e kanë diskriminuar rajonin e tij!? E më e keqja, që kjo paskësh ndodhur plot dhjetë vjet pas luftës! Ndërsa e vërteta është se në këto dhjetë vjet, pikërisht rajoni i Drenicës ka participuar më së shumti në pushtet. Kush ka pasur arsye dhe përse ta diskriminojë Drenicën? Jugosllavia apo Krahina autonome, në pushtetin e të cilës kanë participuar me devotshmëri shumë drenicas si shumica e kosovarëve të tjerë? Kosova e LDK-së apo ajo e UNMIK-ut e paskësh diskriminuar Drenicën? Apo ndoshta Kosova tjetër, ajo qytetare? Asnjëra hiç! Drenicën si dhe tërë Kosovën e diskriminon mjerimi i vet material dhe shpirtëror. Drenica është e vërtetë se ka paguar një kosto më të lartë në luftën e fundit, sikur në fund të Luftës së Dytë Botërore, por ajo nuk është e stigmatizuar në Kosovën tjetër, përkundrazi, është e panjohur, por e dashur, madje asaj i është kënduar me himnizim, herë me vend e herë me teprim. Pakkush ka mundur ta fyejë këtë rajon, si të egër ose të prapambetur në aspektin e arsimimit dhe emancipimit shoqëror kur hiç më mirë nuk qëndron as Kosova tjetër, e ka rajone që i kanë punët edhe më zi. Por pse kjo qasje e përafërt me racizmin ndaj Drenicës, e disa kosovarëve, dhe pse kjo sindromë e autodestruksionit dhe vetë-viktimizimit në Drenicë? Një nder ata që ka shkruar një kolumne, menjëherë pas luftës për Drenicën jam edhe vetë. Nëse më kujtohet, atëherë kam shkruar se “ndihesha drenicas”. Përse e kisha bërë këtë? Sepse, pas luftës, kosovarët e tjerë patën rastin të flisnin e t’i preknin drenicasit, si njerëz, të bashkëpunojnë me ta e të jetojnë në fqinjësi me ta. Filluan atëbotë të qarkullojnë përplot tregime stigmatizuese për ta, se si kinse e hedhin bërllokun nga ballkonet e rrokaqiejve, se si po piqnin flija në ballkone, se si kanë uzurpuar… Kjo ndodhte për arsye se Kosova “tjetër” i shihte të ngjashëm me veten dhe duke i stigmatizuar ata shprehte paradoksin brenda vetes, se po i thyhej para syve miti për veten.Kurse gjuha e urrejtjes që përdorej për Drenicën, tashti nga eksponentë të pushtetit po përdoret për rajone të tjera. Më rastisi p.sh. të dëgjoj se si zëdhënësi i Qeverisë me gjithë babën e tij, e në shërbim të pushtetit, po shpërndante certifikata në një TV kombëtare se kush është kush në Kosovë, e kush nga Hajvalia (sic!).Madje ai, pa përtesë po shpërndan edhe diagnostikime psikiatrike, për politikanët oponentë “me çrregullime psikike”!?Nuk ndihem drenicas nëse e parapëlqej këtë model qeverisjeje dhe këtë gjuhë urrejtjeje qoftë për Drenicën apo Hajvalinë.Nuk ndihem drenicas nëse ndonjë gazetari i duhet përcjellja e policisë për të dalë nga Skenderaj... Unë ndihem drenicas në zitë dhe festat e përbashkëta, (madje festën e njëvjetorit të shpalljes së pavarësisë e kam pritur thellë në Drenicë, në një odë shumë mikpritëse e plot entuziazëm për një të ardhme më të mirë të përbashkët).Kam kënduar me ta. Kam bashkëndier me ta në kampet serbe të përqendrimit. Unë ndihem drenicas edhe sot, në hallet e përditshme të përbashkëta dhe në akceptimin e vlerave evropiane. Ndihem drenicas kur si ata edhe unë nuk kemi shanse të barabarta, kur s’e kemi punën që e duam dhe që na sjell fitime, kur nuk mund t’i shkollojmë fëmijët në shkolla të mira, kur në atdheun tonë nuk ka liri, kur atdheu ynë vidhet e shitet në treg të plaçkave, kur atdheu ynë nuk mëson nga pësimet...Në fund, të gjithë ne duhet të kemi kujdes nga gjuha raciste që stigmatizon një rajon, sepse veçimi e shkatërron kohezionin kombëtar dhe helmon shumë breza...Një qasje më humane dhe më profesionale do Drenica, më të butë në etiketa, e më të ashpër për drejtësi dhe shanse të barabarta. Këtë e do Drenica dhe kjo Kosova “tjetër”. Të tjerat janë propagandë.