braziljania
Anëtar i Nderuar
1. Cilat janë dimensionet e korrupsionit në shëndetësi? Në kushtet dhe rrethanat tona kosovare, shëndetësia si segment i një shteti normal dhe një shoqërie që aktualisht është duke kaluar ethet e transicionit, është një hallkë shumë e rëndësishme në krijimin e parakushteve për një atmosferë shumë më stabile në shëndetësinë Kosovare.
Në fakt, shëndetësia sipas shumë indikacioneve dhe shumë debateve të zhvilluara do të duhej të ishte edhe në listën prioritare qeveritare jo vetëm si nevojë por edhe si interes kombëtar.
Dyshimin e opinionit publik mbi prezencën aktuale të korrupsionit në sektorin e shëndetësisë që pa ndaluar është duke u fuqizuar si në media ashtu edhe në parlamentin që u shpreh gjatë këtyre ditëve, padyshim që e rrisin: skandalet e fundit rreth ‘’Medicus-it’’, jo transparenca e punës së Ministrisë, përzierja e kompetencave, mosrespektimi i hierarkisë brenda vetë Ministrisë (problemet rreth emërimit te sekretarit permanent, ku politika e bëri të vetën!), ndryshimi i qëndrimeve ndajë pozitës së stafit civil, duplifikimi i detyrave ne sektorin privat me atë shtetëror, etj.
2. Këshillë për Ministrinë e Shëndetësisë?
Ajo çka gjykojmë se duhet ndërmarrë urgjentisht lidhur me shfaqjen e korrupsionit në shëndetësi, është se duhet bërë këta hapa: identifikimin e potencialeve kadrovike në QKU si obligimet që ka marrë Ministria e Shëndetësisë pas ardhjes së ministrit të ri, si edhe ristrukturimin e mëpastajshëm pas ndërrimit të sekretarit të përhershëm, regjistrimin e numrit të saktë të instrumenteve për diagnostifikime të sëmundjeve të shtrenjta që kërkojnë harxhime enorme (për buxhetin edhe ashtu të vogël të kësaj ministrie?!) në rastet e dërgimit për shërim të pacientëve nëpër klinikat jashtë Kosovës, transparencën absolute lidhur me numrin e pacientëve që presin në rend për shërimin e sëmundjeve të rënda dhe intervenime kirurgjike, përgatitjen e një projektpropozimi lidhur me reformat dhe nevojat e ardhshme afatgjata në Ministrinë e Shëndetësisë, pastaj transparencën rreth nevojës së shqyrtimit për reformën e sigurimit shëndetësorë shtetërorë, si edhe ri shqyrtimin e iniciativave private për këtë problematikë.
3. A ka nivele korrupsioni?
Të gjitha të dhënat e gjertanishme, kanë treguar se opinioni i gjerë kosovar të shumtën e rasteve akoma nuk mund të bëjë dallimin mes korrupsionit në nivel lokal dhe atij qendror. Për qytetarin e rëndomtë, korrupsioni është korrupsion, si në nivelin lokal si në atë qendror.
Qeveritë lokale do të duhej të mbështetnin e njëkohësisht edhe të mbikëqyrin zbatimin e ligjshmërisë nëpër departamentet ku më së shumti dyshohet se ka tendenca të paraqitjes së dukurisë së korrupsionit. Po ashtu do të duhet shtuar sidomos nivelin e përgjegjësisë të njësive të reja komunale si janë parapa me Planin e Ahtisarit në procesin e implementimit të decentralizimit.
Liria e tregut të lirë shpesh herë dinë të bëhet argument dhe kriter i rëndësishëm zhvillimit ekonomik të një vendi. Parimisht do të duhej që analizohet dhe të shikohet se hapësirë intervenuese kah dora e shtetit. Ngase, është e ditur që centralizimi i tepruar u mundëson njerëzve të shtetit që në mënyrë arbitrare të marrin vendime në kundërshtim me projektet dhe proceset zhvillimore të vendit. E me këtë edhe rrisin mundësinë e korruptimit të segmenteve dhe të njerëzve kompetent të emëruar nga institucionet shtetërore.
Në fakt, shëndetësia sipas shumë indikacioneve dhe shumë debateve të zhvilluara do të duhej të ishte edhe në listën prioritare qeveritare jo vetëm si nevojë por edhe si interes kombëtar.
Dyshimin e opinionit publik mbi prezencën aktuale të korrupsionit në sektorin e shëndetësisë që pa ndaluar është duke u fuqizuar si në media ashtu edhe në parlamentin që u shpreh gjatë këtyre ditëve, padyshim që e rrisin: skandalet e fundit rreth ‘’Medicus-it’’, jo transparenca e punës së Ministrisë, përzierja e kompetencave, mosrespektimi i hierarkisë brenda vetë Ministrisë (problemet rreth emërimit te sekretarit permanent, ku politika e bëri të vetën!), ndryshimi i qëndrimeve ndajë pozitës së stafit civil, duplifikimi i detyrave ne sektorin privat me atë shtetëror, etj.
2. Këshillë për Ministrinë e Shëndetësisë?
Ajo çka gjykojmë se duhet ndërmarrë urgjentisht lidhur me shfaqjen e korrupsionit në shëndetësi, është se duhet bërë këta hapa: identifikimin e potencialeve kadrovike në QKU si obligimet që ka marrë Ministria e Shëndetësisë pas ardhjes së ministrit të ri, si edhe ristrukturimin e mëpastajshëm pas ndërrimit të sekretarit të përhershëm, regjistrimin e numrit të saktë të instrumenteve për diagnostifikime të sëmundjeve të shtrenjta që kërkojnë harxhime enorme (për buxhetin edhe ashtu të vogël të kësaj ministrie?!) në rastet e dërgimit për shërim të pacientëve nëpër klinikat jashtë Kosovës, transparencën absolute lidhur me numrin e pacientëve që presin në rend për shërimin e sëmundjeve të rënda dhe intervenime kirurgjike, përgatitjen e një projektpropozimi lidhur me reformat dhe nevojat e ardhshme afatgjata në Ministrinë e Shëndetësisë, pastaj transparencën rreth nevojës së shqyrtimit për reformën e sigurimit shëndetësorë shtetërorë, si edhe ri shqyrtimin e iniciativave private për këtë problematikë.
3. A ka nivele korrupsioni?
Të gjitha të dhënat e gjertanishme, kanë treguar se opinioni i gjerë kosovar të shumtën e rasteve akoma nuk mund të bëjë dallimin mes korrupsionit në nivel lokal dhe atij qendror. Për qytetarin e rëndomtë, korrupsioni është korrupsion, si në nivelin lokal si në atë qendror.
Qeveritë lokale do të duhej të mbështetnin e njëkohësisht edhe të mbikëqyrin zbatimin e ligjshmërisë nëpër departamentet ku më së shumti dyshohet se ka tendenca të paraqitjes së dukurisë së korrupsionit. Po ashtu do të duhet shtuar sidomos nivelin e përgjegjësisë të njësive të reja komunale si janë parapa me Planin e Ahtisarit në procesin e implementimit të decentralizimit.
Liria e tregut të lirë shpesh herë dinë të bëhet argument dhe kriter i rëndësishëm zhvillimit ekonomik të një vendi. Parimisht do të duhej që analizohet dhe të shikohet se hapësirë intervenuese kah dora e shtetit. Ngase, është e ditur që centralizimi i tepruar u mundëson njerëzve të shtetit që në mënyrë arbitrare të marrin vendime në kundërshtim me projektet dhe proceset zhvillimore të vendit. E me këtë edhe rrisin mundësinë e korruptimit të segmenteve dhe të njerëzve kompetent të emëruar nga institucionet shtetërore.