Kresha
A pretty face can never trick me
Natyra dhe qenia e shpirtit te njeriut
Dijetaret e shkollave te ndryshme te mendimit ne shumecka ndryshojne rreth ceshtjes se definimit te natyres dhe qenies se shpirtit (nefsit). A eshte ai pjese e trupit fizik apo eshte karakteristike e parendesishme e te njejtit? A eshte nefsi njesoj sikur ruhi (shpirti)? Perfundimisht, cfare ndodh me shpirtin gjate vdekjes? A mbetet perbrenda trupit, ne varr? Nese jo, a eshte i lire ne levizjen e vet ne boten e padukshme shpirterore dhe ne Toke?
Lidhur me kete teme, teologet udheheqes te drejtimeve te ndryshme kane paraqitur nje varg qendrimesh kunderthenese. Do te ishte jashte suazave te kesaj vepre qe te hulumtojme cdo veshtrim vecmas te cilin e kane paraqitur dijetaret, megjithate, eshte i domosdoshem shqyrtimi i shkurter i disa nga mendimet e tyre. Veshtrimi i drejte na eshte ofruar, vertetuar me arsye te shendoshe dhe tekst nga Kur'ani dhe Sunneti autentik.
Teorite e ndryshme jo te drejta
Sipas teologut Ebu Hasan El-Ashariut, dijetaret jane ndare rreth ceshtjes se ruhit (duh), nefsit (shpirtit) dhe hajasë (fuqise se jetes). En-Nazzamit, njeri nga prijesit e mu'teziliteve, i eshte pershkruar te kete thene se nefsi eshte forme e ruhit. Me tej, ai pohon se ruhi eshte i gjalle (d.m.th. i sendertuar) dhe se ekziston mevetesisht. Perkunder mendimit te tij, dijetaret tjere theksojne se ruhi eshte karakteristike jothelbesore e qenies se njeriut, e paafte te ekzistoje e pavarur nga vetvetja. Megjithate, te tjeret iu kundervyen ketij mendimi duke pohuar se nuk eshte e njohur se c'eshte ruhi - karakteristike thelbesore apo jothelbesore.
Ithtaret e teorise tjeter pohojne se nje pjese e njeriut eshte forme e posacme e mbyllur perbrenda trupi fizik, megjithate, ata dallohen ne pergjigjen e pyetjes se me saktesisht cfare eshte kjo forme. Nje grup permban mendimin se kjo forme perbehet prej kater elementeve perberese prej te cilave eshte formuar trupi fizik dhe prej te cilave zhvillohet edhe me tej. Mendimi tjeter eshte ai se paraqet gjakun e paster, pa pasterti dhe felliqesira. Sipas qendrimit te trete, kjo forme eshte jeta e sendertuar ne njeriun, ngrohtesia sensuale e cila pershkron trupin, perderisa grupi i katert eshte i mendimit se ajo forme eshte elementi thelbesor i cili eshte arsye per funksionimin e te gjithe qenieve te gjalla, e sendertuar ne menyre te caktuar, por nuk eshte e ndare prej qenieve te tilla dhe nuk ka strukture tjeterfare. Edhe pse ekzistojne mendime tjera ne te cilat kjo forme eshte e definuar, kater mendimet e permendura me larte jane shembull i mjaftueshem.
Qendrimi i drejte
Qendrimi mbi nefsin dhe ruhin i cili konsiderohet si me i drejte eshte ai te cilin e permendi Ibn Kajjimi, kurse e vertetoi Ibn Ebu Izz el-Hanefiu ne komentin e vet te El-akidet et-tahavijjeh. Ata mendimin e tyre e bazojne ne ajetet e Kur'anit dhe traditen e Pejgamberit (sal-lallahu alejhi ve sel-lem), si dhe ne intelektin dhe arsyen e shendoshe. Sipas tyre, shpirti dhe trupi bashkerisht e perbejne njeriun. Shpirti eshte entitet i cili dallohet nga trupi fizik, i prekshem. Ky eshte lloji me i larte i qenies se ndritshme (sikur drita), i cili eshte i gjalle, i levizshem dhe deperton ne ekstremitete, duke qarkulluar neper to sikur qe uji qarkullon neper petalet e trendafilave, sic sillet vaji neper ulli dhe sic perhapet zjarri neper gacen e ndezur te qymyrit. Njeriu mundet me arsye te kujdeset per shpirtin i cili ploteson dhe kaplon trupin; forma e tij, edhe pse jofizike, esht trajtesuar ne formen e trupit. Shpirti mban pershkimin e vet ne pjeset e trupit fizik dhe vazhdon se ndikuari ne ndjenjat, levizjet dhe vullnetin e tij perderisa keto pjese te trupit jane te forta. Megjithate, nese keto jane te mundura dhe me nuk pranojne energji te cilen per ta e cakton shpirti, atehere shpirti e leshon trupin dhe hyn ne boten shpirterore.
Marre nga libri: Misteri i shpirtit
Autor: Mustafa Kanadi
Vazhdon...