Ja nga e kane prejardhjen shqiptaret!

është një faqe një komb quhet.

çfarë lloj gabimesh e ke fjalen?

Thx qe e solle ne vemendje.
Si provohet se shqipja ka qene gjuha e Aleksandrit?
Si provohen "vazhdimesia" pellazgo-ilire?
Si provohet se Iliada dhe Odisea eshte shkruar shqip? Teksti me i vjeter i Iliades eshte i shekullit te X te eres sone dhe eshte shkruar ne greqishte mesjetare. Quhet Venetus A, eshte kataloguar ne biblioteken Marciana si codex marcianus graecus 454.
E plot gabime te tjera.
 
@Marla, faleminderit per postimin. Por kujdes me artikuj nga faqe te dyshimta si Njekomb. Artikujt e faqeve te atilla zakonisht jane nje perzjerje faktesh dhe hipotezash qesharake. Faktet jane maska qe u jep nje besueshmeri minimale, dhe bashke me to fusin edhe "kontraband" hipotezash te pabaza dhe qesharake... Eshte e veshtire te besh dallimin pa pasur njohuri te mjaftueshme ne kete fushe. Nje shembull i hipotezave qe nuk bindin: lidhja qe artikulli ben midis Toskerise sone, dhe Toskanes se Italise; nje ngjashmeri e ketyre dy emrave eshe e pamjaftueshme per te bere lidhjen etnike midis dy popujve perkates, ashtu sic nuk mund te pretendojm se 'Albanet' e Ilirese dhe 'Albania' ne Kaukaz ishin i njejti popull.

Si provohet se shqipja ka qene gjuha e Aleksandrit?

Nuk mund te provohet ne menyre direkte, dmth me shkrime, sepse fiset jo-greke te Ballkanit nuk arriten te krijojn sistem shkrimi per gjuhet e tyre amtare. POR, provohet me ane te konkluzionit logjik, si me poshte:
- E ema e Aleksandrt ishte Olimbia, princesh epirote e fisit te moloseve (krahina e Janines se sotme); iati, Filipi II, gjysem maqedon (nga babai) dhe gjysem ilir (nga e ema) nga fisi i Linkesteve (prane liqenit te Ohrit). Domethene prejardhja gjenetike ishte 1/2 Epirote, 1/4 Maqedone dhe 1/4 Ilire.
- Te treja keto grupe fisesh ishin te ngjashme ne kuptimin etno-gjuhesor. Kete e tregojn studimet gjuhesore, te kufizuara te karakteristikat e ngjashme te emrave te njerezve, fiseve, toponimeve dhe hidronimeve; e tregojn poashtu studimet arkeologjike te parahistorise (Epoka e Bronxit dhe Epoka e hershme e Hekurit), sidomos nepermjet stilit shume te ngjashem te eneve, armeve dhe stolive. Konkluzionet gjuhesore dhe arkeologjike jane vene re jo vetem nga akademiket tane por edhe te huajt - per me teper, lexo kapitujt perkates te librit 'Historia e Camerise' te prof. Kristo Frasheri.
- Perkatesia e njejte etnike e ilireve te jugut (nga Drini deri ne Vjose) me epirotet (hapsira nga Vjosa deri ne Preveze; d,th Toskeri dhe Cameri) pasqyrohet sidomos te fakti se ne shekullin e trete te epokes sone u krijua provinca romake e quajtur Epiri i Ri (Nova Epirus) e cila njihej thjesht si Iliri para pushtimeve Romake (Epiri i mirefillte u quajt Epiri i Vjeter). Perderisa Romaket u referoheshin edhe ilireve te jugut si Epirot, etehere kuptohet qe edhe epirotet e mirefillte (pra Tosket dhe Camet) ishin poashtu ilir.
- Lidhja midis Maqedoneve dhe Epiroteve eshte edhe me e lehte per t'u bere. Straboni, gjeograf dhe etnolog i shek. 1 p.e.s., shkruan se Epirotet dhe Maqedonet kane tradita te ngjashme, veshje te ngjashme, dhe e kuptojn gjuhen e njeri tjetrit (po parafrazoj).
- Lidhja e Epiroteve/Ilireve me shqiptaret vertetohet gjeresisht nga vazhdimesia etnike, pra nga prezenca jone autoktone, por edhe nga studime gjuhesore. Per me teper, lexoni botimet e Eqerem Cabejt, Shaban Demirajt, dhe Kristo Frasherit.


Si provohen "vazhdimesia" pellazgo-ilire?

Ne fillim nje sqarim: termi 'pellazg' ne lashtesi eshte perdorur me shume per fiset jo-greke te Ballkanit Jugor, te cilet edhe pse ishin te njejte me fqinjet me ne veri (pra me Iliret), njiheshin si Maqedon, Epirot, Thesaliot, etj. Domethene, kur flitet per vazhdimesine e Pellazgeve, duhet te perqendrohemi te rajonet e sipermendura, jo te Iliria e mirefillte. Tani nje pergjigje e shkurter per pyetjen tende: vazhdimesia Pellazgo-Epirote, Pellazgo-Maqedone, Pellazgo-Thesaliote, etj., bazohet fillimisht te shkrimtaret e lashte greke, te cilet u referohen ketyre grup-fiseve si pellazge. Madje, ne Thesaline e Veriut nje rajon i tere quhej thjesht Pellazgji (Pelasgiotis). Kur vete autoret e lashte greke thone se keto grup-fise ishin pellazge, dhe kur me keto burime perputhen edhe studime gjuhesore dhe arkeologjike, atehere eshte mese e mjaftueshme qe t'i pranojn si te atille.

Ndersa vazhdimesia pellazgo-shqiptare (ndoshta kete pyetje ke dashur te besh?) provohet kryesisht ne kete menyre te thjeshte:

Kur emri etnik 'arber'/'alban' filloi te perdorej ne mesjete, kjo nuk ndodhi per arsye se kishte ndonje emigrim, por sepse pati ndryshme politike (filloi shperberja e Perandorise Bizantine dhe linden principata/shtete te reja, perfshi Arbanon/Arberi/Albani) te cilat i hapen rrugen perdorimit te termit etnik 'arber'/'alban'. Logjika e argumentit tim eshte si ne vijim: ndryshoi emri i popullit si pasoj e zhvillimeve politike, por nuk ka fakte perdyndje shqiptaresh ne trojet tona. Dhe nese s'ka fakte per emigrime qe do ndryshonin perberjen etnike te rajonit, atehere ceshtja eshte e thjesht: para-ardhesit e shqiptareve jane pikerisht fiset e lashta qe banonin ne te njejtin territor (konkretisht iliret dhe epirotet). Ndera mqedonet u asimiluan ne sllave dhe greke, por kjo eshte ceshtje me vete.

Ju, te cilet dyshoni per vazhdimesine etnike 'pellazge' -> iliro-epirote -> shqiptare, duhet te sillni fakte te mjaftueshme qe flasin per emigrime masive dhe shkeputje te vazhdimesise etnike :) Per ndryshe, pa fakte, s'ka kuptim te thuash qe pellazget/epirotet/iliret u zhduken dhe u zevendesuan nga shqiptaret. Barra e vertetimit mbetet mbi ju te cilet pretendoni munges vazhdimesie!


Si provohet se Iliada dhe Odisea është shkruar shqip?

Asnjera prej ketyre dy veprave nuk eshte shkruar ne shqip. Te gjithe autoret e lashte, shumica e te cileve duhet t'a kene lexuar Homerin, e konsideronin si autor grek, dhe kuptohet qe shkruante ne greqisht. Ata qe pretendojn se Iliada apo Odisea kane qene shkruar ne shqip jane duke u tallur QELLIMISHT me lexuesin, dhe duke n'a paraqitur si qesharak ne syte e te huajve.

Ceshtja nuk eshte 'a u shkruan keto vepra ne shqip?' por 'a jane bazuar ato ne legjenda pellazge apo ne legjenda greke'! Lufta e Trojes ka ndodhur para se greket te vinin ne Ballkan, dhe ata huazuan dhe pervetesuan legjendat e vendasve/pellazgeve mbi kete lufte. Kjo eshte teme me e gjere, dhe s'do u hyj detajeve. Por po ju jap vetem nje shembull: Homeri pershkruan varrimin e Patroklit, kusheriri i Akilit. Varri eshte nje varr tumular. Kjo metode varrimi nuk perdorej nga greket e lashte, por nga pellazget/iliret/epirotet/maqedonet/thesaliotet!
 
Redaktimi i fundit:
Good, gjeta dike me te cilin mund te diskutohet dhe qe i ka kembet ne toke.
Do shkruaj nje pergjigje me te gjate me vone, tani kam parkuar diku dhe me duhet te iki.


Flm per pergjigjen profesionale Barnaba.
 
@Marla, faleminderit per postimin. Por kujdes me artikuj nga faqe te dyshimta si Njekomb. Artikujt e faqeve te atilla zakonisht jane një perzjerje faktesh dhe hipotezash qesharake. Faktet jane maska qe u jep një besueshmeri minimale, dhe bashke me to fusin edhe "kontraband" hipotezash te pabaza dhe qesharake... është e veshtire te besh dallimin pa pasur njohuri te mjaftueshme ne kete fushe. një shembull i hipotezave qe nuk bindin: lidhja qe artikulli ben midis Toskerise sone, dhe Toskanes se Italise; një ngjashmeri e ketyre dy emrave eshe e pamjaftueshme per te bere lidhjen etnike midis dy popujve perkates, ashtu sic nuk mund te pretendojm se 'Albanet' e Ilirese dhe 'Albania' ne Kaukaz ishin i njejti popull.



Nuk mund te provohet ne menyre direkte, dmth me shkrime, sepse fiset jo-greke te Ballkanit nuk arriten te krijojn sistem shkrimi per gjuhet e tyre amtare. POR, provohet me ane te konkluzionit logjik, si me poshte:
- E ema e Aleksandrt ishte Olimbia, princesh epirote e fisit te moloseve (krahina e Janines se sotme); iati, Filipi II, gjysem maqedon (nga babai) dhe gjysem ilir (nga e ema) nga fisi i Linkesteve (prane liqenit te Ohrit). Domethene prejardhja gjenetike ishte 1/2 Epirote, 1/4 Maqedone dhe 1/4 Ilire.
- Te treja keto grupe fisesh ishin te ngjashme ne kuptimin etno-gjuhesor. Kete e tregojn studimet gjuhesore, te kufizuara te karakteristikat e ngjashme te emrave te njerezve, fiseve, toponimeve dhe hidronimeve; e tregojn poashtu studimet arkeologjike te parahistorise (Epoka e Bronxit dhe Epoka e hershme e Hekurit), sidomos nepermjet stilit shume te ngjashem te eneve, armeve dhe stolive. Konkluzionet gjuhesore dhe arkeologjike jane vene re jo vetem nga akademiket tane por edhe te huajt - per me teper, lexo kapitujt perkates te librit 'Historia e Camerise' te prof. Kristo Frasheri.
- Perkatesia e njejte etnike e ilireve te jugut (nga Drini deri ne Vjose) me epirotet (hapsira nga Vjosa deri ne Preveze; d,th Toskeri dhe Cameri) pasqyrohet sidomos te fakti se ne shekullin e trete te epokes sone u krijua provinca romake e quajtur Epiri i Ri (Nova Epirus) e cila njihej thjesht si Iliri para pushtimeve Romake (Epiri i mirefillte u quajt Epiri i Vjeter). Perderisa Romaket u referoheshin edhe ilireve te jugut si Epirot, etehere kuptohet qe edhe epirotet e mirefillte (pra Tosket dhe Camet) ishin poashtu ilir.
- Lidhja midis Maqedoneve dhe Epiroteve është edhe me e lehte per t'u bere. Straboni, gjeograf dhe etnolog i shek. 1 p.e.s., shkruan se Epirotet dhe Maqedonet kane tradita te ngjashme, veshje te ngjashme, dhe e kuptojn gjuhen e njeri tjetrit (po parafrazoj).
- Lidhja e Epiroteve/Ilireve me shqiptaret vertetohet gjeresisht nga vazhdimesia etnike, pra nga prezenca jone autoktone, por edhe nga studime gjuhesore. Per me teper, lexoni botimet e Eqerem Cabejt, Shaban Demirajt, dhe Kristo Frasherit.




Ne fillim një sqarim: termi 'pellazg' ne lashtesi është perdorur me shume per fiset jo-greke te Ballkanit Jugor, te cilet edhe pse ishin te njejte me fqinjet me ne veri (pra me Iliret), njiheshin si Maqedon, Epirot, Thesaliot, etj. Domethene, kur flitet per vazhdimesine e Pellazgeve, duhet te perqendrohemi te rajonet e sipermendura, jo te Iliria e mirefillte. Tani një pergjigje e shkurter per pyetjen tende: vazhdimesia Pellazgo-Epirote, Pellazgo-Maqedone, Pellazgo-Thesaliote, etj., bazohet fillimisht te shkrimtaret e lashte greke, te cilet u referohen ketyre grup-fiseve si pellazge. Madje, ne Thesaline e Veriut një rajon i tere quhej thjesht Pellazgji (Pelasgiotis). Kur vete autoret e lashte greke thone se keto grup-fise ishin pellazge, dhe kur me keto burime perputhen edhe studime gjuhesore dhe arkeologjike, atehere është mese e mjaftueshme qe t'i pranojn si te atille.

Ndersa vazhdimesia pellazgo-shqiptare (ndoshta kete pyetje ke dashur te besh?) provohet kryesisht ne kete menyre te thjeshte:

Kur emri etnik 'arber'/'alban' filloi te perdorej ne mesjete, kjo nuk ndodhi per arsye se kishte ndonje emigrim, por sepse pati ndryshme politike (filloi shperberja e Perandorise Bizantine dhe linden principata/shtete te reja, perfshi Arbanon/Arberi/Albani) te cilat i hapen rrugen perdorimit te termit etnik 'arber'/'alban'. Logjika e argumentit tim është si ne vijim: ndryshoi emri i popullit si pasoj e zhvillimeve politike, por nuk ka fakte perdyndje shqiptaresh ne trojet tona. Dhe nese s'ka fakte per emigrime qe do ndryshonin perberjen etnike te rajonit, atehere ceshtja është e thjesht: para-ardhesit e shqiptareve jane pikerisht fiset e lashta qe banonin ne te njejtin territor (konkretisht iliret dhe epirotet). Ndera mqedonet u asimiluan ne sllave dhe greke, por kjo është ceshtje me vete.

Ju, te cilet dyshoni per vazhdimesine etnike 'pellazge' -> iliro-epirote -> shqiptare, duhet te sillni fakte te mjaftueshme qe flasin per emigrime masive dhe shkeputje te vazhdimesise etnike :) Per ndryshe, pa fakte, s'ka kuptim te thuash qe pellazget/epirotet/iliret u zhduken dhe u zevendesuan nga shqiptaret. Barra e vertetimit mbetet mbi ju te cilet pretendoni munges vazhdimesie!




Asnjera prej ketyre dy veprave nuk është shkruar ne shqip. Te gjithe autoret e lashte, shumica e te cileve duhet t'a kene lexuar Homerin, e konsideronin si autor grek, dhe kuptohet qe shkruante ne greqisht. Ata qe pretendojn se Iliada apo Odisea kane qene shkruar ne shqip jane duke u tallur QELLIMISHT me lexuesin, dhe duke n'a paraqitur si qesharak ne syte e te huajve.

Ceshtja nuk është 'a u shkruan keto vepra ne shqip?' por 'a jane bazuar ato ne legjenda pellazge apo ne legjenda greke'! Lufta e Trojes ka ndodhur para se greket te vinin ne Ballkan, dhe ata huazuan dhe pervetesuan legjendat e vendasve/pellazgeve mbi kete lufte. Kjo është teme me e gjere, dhe s'do u hyj detajeve. Por po ju jap vetem një shembull: Homeri pershkruan varrimin e Patroklit, kusheriri i Akilit. Varri është një varr tumular. Kjo metode varrimi nuk perdorej nga greket e lashte, por nga pellazget/iliret/epirotet/maqedonet/thesaliotet!
Si fillim....
Termi Ilyrioi eshte perdorur per here te pare diku ne shekullin e IV para Krishtit, nga Pseudo-Scylax. Ishte term me te cilin helenet quanin fiset ne veri te tyre. Me siguri qe ishin ilire dhe perpara ketij shekulli, por lidhjet e supozuara te vazhdimesise pellazgo-ilire mungojne, nuk kemi asnje autor te lashte te pohoje kete vazhdimesi.
Flitet per Zeusin pellasgjik te Dodones. Nuk dihet sakte nese Dodona eshte ajo qe rindertoi Pirro( sot ne territorin grek) apo ka qene ne malin e Tomorit. Duket se kemi nje dublim emrash, mal Tomarus ka dhe ne Dodonen greke.

Persa i perket maqedonishtes se lashte, ajo ka pushuar se ekzistuari ne shekullin e III para krishtit, per arsye se aristokracia maqedonase filloi te perdorte ne shkalle te gjere variantin helenik te atikes koine. Me Aleksandrin e madh fillon epoka helenistike, ai ishte barbar(jo helen) i edukuar me helenishten koine qe i vogel nga nje barbar tjeter, Aristoteli. Nga maqedonishtja e lashte kane mbijetuar rreth 60 fjale, eshte teper e veshtire ti lidhesh me shqipen e sotme( nese i do ti jap).
Kam vene re se shume "patriote" idealizojne figuren e tij neper rrjete sociale, "patriote" injorante menje fjale. Asnje nuk tregon per luften iliro-maqedone. Iliret ishin ne fazen finale te shpartallimit te ushtrise maqedone ne lufte frontale.....Aleksandri i madh me ca "partizane" te tij beri nje inkursion naten duke therrur ne gjume dhjetra mijera ilire( taulante) te mbretit Glaukia, dhe dardane te Klitit.
Persa i perket iliades, teksti i saj me i lashte, dhe ai qe njihet sot gjeresisht i perkthyer, si e thashe me siper eshte mesjetar. Duhet te jete shume larg origjinalit te 2000 vjeteve me pare se shekulli i X.
Iliada eshte transmetuar gojarisht e kenduar per mijera vjet dhe ka pesuar ndryshime deri ke teksti qe njohim sot. Keto ndryshime vihen re midis skenave homerike te objekteve arkeologjike te gjetura dhe tekstit me te vjeter mesjetar marcianus graecus.
Nuk eshte e qarte nese Homeri eshte personazh historik. Tek marcianuc graecus(iliada) vihen re stile te ndryshme poetike brenda vete vepres, lihet te kuptohet se eshte shkruar nga disa persona.

Se fundmi.

Ka nje boshllek antiko-mesjetar historik prej 1000 vjetesh e cila nuk ka te beje me vetem vazhdimesine historike iliro shqiptare, por eshte per gjithe ballkanin, madje dhe vazhdimesine heleno-greke.
Ky boshllek filloi menjehere pas implementimit te krishterimit si fe zyrtare ne perandorine romake nga krimineli Konstandini i madh, cvendosja e kryeqytetit nga Roma per ne Konstandinopoje(Stambolli i sotem). Dhe me pas kemi perandorine bizantine me nje terr te plote dokumentar historik.
Por perderisa nuk ka te dhena historike per migrime popullsish, duke mare parasysh qe albanoi( ilire) ishin qe ne antikitet, dhe dalin ne mesjete si arber-epirote, vazhdimesia eshte e provuar. Gjithashtu suportuese jane fjalet e pakta te ilirishtes te cilat lidhen me gjuhen e sotme shqipe.
Gjithashtu dhe dialekti ilir i mesapeve, kane mbijetuar afersisht 350 mbishkrime.
 
Me heret shkrove "Good, gjeta dike me te cilin mund te diskutohet dhe qe i ka kembet ne toke.". Pastaj anashkalove cdo argument dhe fakt qe te solla...

Do perqendrohem te paragrafi tend i pare (ose dy te paret, nese veprimin copy-paste e ke ekzekutuar pa kujdes, ne c'rast jane 2 paragrafe).

Si fillim....
Termi Ilyrioi është perdorur per here te pare diku ne shekullin e IV para Krishtit, nga Pseudo-Scylax.

Gabim! Autori i pare i lashte qe permend emrin llir eshte Herodoti, rreth nje shekull me heret.

Por gjithsesi, s'ka rendesi se kush i permend i pari.

Ishte term me te cilin helenet quanin fiset ne veri te tyre.

Genjeshter. Ilire, ne lashtesi, quheshin kryesisht fiset ne veri te lumit Vjose, pra ne veri te fiseve te shtetit te Epirit. Dhe Epiri nuk ishte Helen. Autoret e lashte bejn dallim midis Epirit dhe Greqise/Helladhes.


Me siguri qe ishin ilire dhe perpara ketij shekulli...

Konstatim teresisht i panevojshem ne biseden aktuale.


... por lidhjet e supozuara te vazhdimesise pellazgo-ilire mungojne, nuk kemi asnje autor te lashte te pohoje kete vazhdimesi.

Dmth argumenti tend eshte: 'meqenese autoret e lashte nuk e thone ne menyre specifike qe iliret ishin pellazge, atehere nuk mund t'i konsiderojm te atille'!!! Po faktet qe te permenda ne komentin tim me heret sot, pse i shperfill?! Te thash se Epirotet jane quajtur pellazg, dhe se poashtu edhe iliret e jugut ishin i njejti komb si epirotet, rrjedhimisht iliret (fiset ne veri te Vjoses) ishin pellazge njesoj si bashkekombasit e tyre ne jug te Vjoses.

Flitet per Zeusin pellasgjik te Dodones. Nuk dihet sakte nese Dodona është ajo qe rindertoi Pirro( sot ne territorin grek) apo ka qene ne malin e Tomorit. Duket se kemi një dublim emrash, mal Tomarus ka dhe ne Dodonen greke.

Pseudo-argument perseri. Kesaj radhe, po n'a sjell nje dileme te paqene por edhe te parendesishme, dhe shume me keq se kaq...

Nuk ka te dhena te mjaftueshme per ndonje Dodone jashte Epirit. Dodona ka qene diku ne territorin e Moloseve, dhe dihet qe ka qene afer Janines. Nuk e di nese ndonje mal afer Janines quhej poashtu Tomorr ne antikitet. Gjithsesi, e ke futur analizen ne drejtim te panevojshem. Ka apo s'ka mal Tomorr afer Dodones, apo anasjelltas, nuk ndryshon gje ne lidhjen pellazgo-ilire.

Se treti, dhe me e rendesishmja: Dodona nuk ishte greke, ishte Epirote.

Me heret u perpoqe te nenkuptoje se Epirotet ishin grek, prandaj i paraqite iliret si fqinj te Grekeve. Tani e thua ne menyre tjeter: Dodona ne Epir (rrjedhimisht Epiri) ishte Greke...

Je shume larg te vertetes sepse ka mjaft autor nga Tukitidi, Straboni, etj. qe e thone se Epirotet nuk ishin grek.


U shmangesh fakteve. N'a sjell pseudo-argumente. Paraqet Epirin/Toskerine si greke. Dhe cuditerisht, ke informacion te mjaftueshem dhe dukesh i stervitur ne pseudo-histori... E gjithe kjo, ne 1-2 paragrafe te shkurter! Pseudo-histori e perqendruar, sikur te ishte shkruar nga dora e historianet me djallezor grek. Ashtu vazhdon edhe me pjesen tjeter te shkrimit: te paverteta dhe shtremberime te formuluara me shume kujdes.
 
Redaktimi i fundit:
Degjo para se te me korrigjosh vere re qe kam shkruar e rindertoi Pirro, jo e ndertoi.
Pa mendjemadhesi, mund te te them se kam gelltitur informacion per Dodonen me shume se kushdo tjeter.
Personalisht kam dale ne konkluzionin se ishte nje lloj tempulli shetites( Tomori nder te tjera), i cili origjinen e ka diku ne Thesaline barbare.

Kij kujdes para se te me etiketosh grek!!!
 
Degjo para se te me korrigjosh vere re qe kam shkruar e rindertoi Pirro, jo e ndertoi.

E korigjova komentin, dhe asgje nuk ndryshon ne kunderargumentet e mia.

Pa mendjemadhesi, mund te te them se kam gelltitur informacion per Dodonen me shume se kushdo tjeter.

Po te ishte ashtu, do e dije qe nuk ishte greke, ashtu si pjesa tjeter e Epirit.

"Personalisht kam dale ne konkluzionin se ishte një lloj tempulli shetites( Tomori nder te tjera), i cili origjinen e ka diku ne Thesaline barbare."

Origjina e aluduar thesaliote e Dodones (nga Straboni) s'ka rendesi ne debatin tone. Perseri devijim.
 
Po bej copy paste vetes nga nje forum tjeter, ai personi me nick rowe jam une, kam ikur nga ai forum para 3-4 ditesh, sepse nuk dine si te trajtojne antaret. Nje nga adminet(femer)te sulmon pa lidhje, personalisht, pa asnje arsye te dukshme, duke publikuar deri dhe detaje ku banoj ekzaktesisht meqe sheh ip, prandaj erdha ke ky forum.

Titus Livius( libri VII, 3) thote qe banoret perreth tomorit hanin lende lisash dhe velanidhash(geshtenja) dhe arra. me vone mesuan nga prifterinjte e tempullit te leronin token dhe te mbjellin drithera. (kam cituar nje autor tjeter me pare qe thote qe bujqesia u shpik ne dodone).
pra behet fjale per periudhen mes mezolitit dhe neolitit, nga 10 mije deri ne 7 mije vjet para eres sone.

Plinius(lib VI,7, dhe lib VII,7,8) shkruan "Tomarus mons centum fondibus circa radices(Theopompo Celebratur), pra, mali tomor i dodones ka perreth 100 burime nder rezet(rrethinat) e tij.

Plutarku ne jeten e Pirros thote qe dodona gjendet ne mollosi.

gjeografi Meletios(faqe 274-275) thote se lopeshet(lopessi) ishin nga sellojt dhe vendi i tyre quhej lopessia.

Dionisi i Halikarnasit(lib i I, 14,19,51, dhe lib II,7, dhe lib V,22) thote se qyteti i dodones banohej prej kaoneve stergjysehve te LAPATHEVE( prej te cileve dalin labet e sotem) dhe me pas e mori kete qytet fisi i molloseve.

Plutarku thote perseri, se fiset qe banonin rreth dodones ishin sellojte, lapathet, enianet, perrevejt, dhe athamanet....perrevejt dhe athamanet u debuan nga lapathet( labet shenimi im).

vertet hanin lende lisi dhe velanidhe? jo, kastana---> Dias velani, pra geshtenja eshte velanidh i Zeusit.
----

Sulove a Selove, krahina ne veri prane tomorit.....Sellojte.

Lubesha ose Lobesha(Lobeshare banoret), katund reze tomorit nga faqja perendimore e tij....Lopessi i quan banoret gjeografi Meletios.

Qafa e Dhodhonit, vend ne katundin Bargullas, faqja jugore e tomorit....no comment, kuptohet.

Pllaka e Dhodhonit, vend ne katundin Bargullas, ka burime me uje shume te ftohte.....Plini flet per 100 burime rreth tomorit.

Stradomi ose sterdomi, vend ne majen veriore te tomorit....eshte shume e ngjashme me fjalet latine saturnu-domi, pra banesa e saturnit-kronit qe hante femijet e tij, eshte afer me cuken e peljes.

Cuka e peljes quhet maja veriore e tomorit....peljet( ne gjuhen e lashte barbare kaonase) ishin tre pellumbeshat-plakat-priftereshat e Dodones....Peleades.

Katundi Mrakull i perngjan emrit orakull.

Tomor mund te afrohet me fjalen tmerr, pra mali i tmerrit(spekullim).

πελιοί


Hesychius also cites the use of Pelioi, old men by Epirotes.


Ps.Paralelet me emrat antike hiqen lehte.


ROLAND...(shenime 2004)
 
Vazhdon t'i shmangesh thelbit... Nuk me intereson fare nese ndonje mal afer Dodones quhej Tomorr apo jo. Dodona ishte ne Molosi, te cilet ishin fis epirot, nje grup fisesh qe ishin i njejti komb si iliret, maqedonet, dhe thesaliotet.
 
Vazhdon t'i shmangesh thelbit... Nuk me intereson fare nese ndonje mal afer Dodones quhej Tomorr apo jo. Dodona ishte ne Molosi, te cilet ishin fis epirot, një grup fisesh qe ishin i njejti komb si iliret, maqedonet, dhe thesaliotet.
I ke me siper mer fiset e Dodones. Tashi ca lesh shmangem une. A thuhet Dodona eshte pellazge? Po te ndihmoj te gjesh lidhjet pellazgo-ilire meqenese mbishkrime pellazge nuk ka dhe ato ilire jane te pakta.
 
Kam lexuar mjaftueshem nga taktikat e tyre se si e trajtojn historine e Epirit. U'a njoh stilin.
Varja, jam mesuar me etiketa, greket me kane cilesuar nacionalist shqiptar ne forume nderkombetare, ortodokset me etiketonin islamik(jam ateist), islamiket me cilesonin ortodoks. Ramistet me quajne salist dhe salistet me quajne ramist.

Vazhdo jepi lol
 
Varja, jam mesuar me etiketa, greket me kane cilesuar nacionalist shqiptar ne forume nderkombetare, ortodokset me etiketonin islamik(jam ateist), islamiket me cilesonin ortodoks. Ramistet me quajne salist dhe salistet me quajne ramist.

Vazhdo jepi lol

Kjo ishte arma e fundit?! Ben rolin e viktimes, dhe me portretizon si nacionalist?! Hahahahaha
 
Degjo Barnabe, une Strabonin e kam perkthyer ne shqip, ndoshta e di me mire se ty. Heladha fillon ne gjirin e Ambrakise e poshte thote ai, si dhe kapitujt e Epirit jane bashke me ato te Ilirise, dhe jo me Eladhen.
Nuk bej asnje epir grek une.
 
Degjo Barnabe, une Strabonin e kam perkthyer ne shqip, ndoshta e di me mire se ty. Heladha fillon ne gjirin e Ambrakise e poshte thote ai, si dhe kapitujt e Epirit jane bashke me ato te Ilirise, dhe jo me Eladhen.
Nuk bej asnje epir grek une.
Lexo me siper. T'a tregova se si e paraqite, dinakerisht, si greke.
 
Jo,jo
Thjeshte di qe edhe Lauri eshte kurioz dhe sjell tema per gjerat historike,dhe doja te lexoja dhe mendimin e atij.
 
Degjo Barnaba, fillove me sulm personal duke me etiketuar si minoritar apo me keq akoma si shqiptar himarjot tradhetar. E riperseris se nuk me bejne pershtypje keto lloj sulmesh perderisa di gjenealogjine time deri tek 5 shekuj me pare.

Do them nja dy gjera, merre dhe si keshille po deshe. Nder vite kam vene re nje handicap edhe ke kolget dhe miqt e mi ne debatet historike ne forume te ndryshme, madje dhe nderkombetare. Pozicionohen gjithmone ne mbrojtje dhe asnjehere ne sulm. E di dhe pse eshte ky handicap! Nuk njihet sa duhet historia e eladhes se lashte. Nje gabim tjeter i rende eshte madje kur kopjohen mitet e tyre dhe behen shqiptare si ajo e hundezakeve te pakistanit. Ky eshte nje mit grek. Nuk kane asnje lidhje hundezat me shqiptaret, as tradite, as gjuhe dhe asgje, te cilet per me teper jane fis incestuoz.
Pikat e dobeta te grekeve jane keto, ata e paraqisin veten si pasardhes se doreve spartane, keta thuhet se vijne nga epiri, por nga ana tjeter pretendojne se jane dhe pasardhes se akejve dhe te danaoi. Ne te dyja rastet nuk jane vendas. Origjina e akejve eshte tek hititet( turqia aziatike e sotme) kurse danaoi jane nga egjipti. Lekura e tyre ngjyre cokollate( s'ka te beje me racizem ky pohim imi, vetem per te qene korrekt) duket se eshte ne favor te kesaj.

Si dhe dhjetra pika te tjera te dobeta te cilat ata kane ne historine e tyre, kryesisht te mbeshtetur tek mitet.

Nuk po i them te gjitha ne nje postim te vetem.
 
@Lauri po ti si thua? :)
Flm Nick për konsideratën. E vlesoj.
Drejtimi im është historia e religjoneve kryesisht.
Megjithatë dy fjalë po i them qofshin edhe të pa vlera: kjo puna e pallazgeve ilirve e grekëve është si besimi në një Zot të vetëm, ku secili besim kërkon t'a mbush mendjen besimtarit sipas filozofisë së librit përkatës.

Askush nuk e Ka te drejtën absolute në histori, sepse historia nuk është shkencë ekzakte. (Më keq religjonet që janë disiplinë spekulative = mashtruese). Kështu që cdo mendim të miqëve sipër po jua marr si të mirëqenë por pa krijuar një bindje të plotë për një të vërtetë. Sepse një e "vertetë" mbi teoritë pallazge do jetë gjithmonë hipotetike.

Më pëlqen fjalimi i Gjergj Fishtës në konferencën e Parisit mbi këtë qeshtje :)

"Ky popull asht bash ai populli i vogël shqiptar, aq pak i njohun dhe aq zi i gjykuem në Europë. I vjetër sa fosilet, sa stalaktitat e shpellave jehuese të maleve të veta vigane, dhe i lindun të thuesh prej vetë rrenjeve të vjetra, ai asht sot zot autokton i pakundershtueshëm i tokave të veta"

Thjesht por bukur, dhe pa shkencë ? :)
Fundjavë të mbarë miq ?

Ps. @land je akoma me flokë të gjatë si atëherë ? :)
 
Redaktimi i fundit:
Nuk mund të thuhet më mirë se që e tha @Lauri ?
Po Pellazgët nga e kishin prejardhjen?
Pse gjithmonë ngecim aty?
Dakord se historia na ka bërë të padrejtë, por sa përqind të fajit nuk e kemi vetë ne?

Peter Dalhoff-Nielsen në librin Ørnenes Land (Toka e Shqiponjave), e thekson: Shqipëtarët janë një popull që gjithmonë kanë qenë të përballuar me luftëra shekullore, dhe është ‘mrekulli’ që nuk janë zhdukur si shumë popuj tjerë.
Të jemi falenderues për këtë mbi të gjitha.
 

Konkursi Letërsisë

  • 1-Bëju.

    Votat: 11 40.7%
  • 2-Ankth mesnate.

    Votat: 3 11.1%
  • 3-Të dua ty.

    Votat: 8 29.6%
  • 4-Nje kujtim.

    Votat: 5 18.5%
Back
Top