Kresha
A pretty face can never trick me
Egzistenca e Zotit ose vertetimi i domosdoshmerise sipas filozofeve Islam
El-Kindi
Argumentet e El-Kindit mbi egzistencen e Zotit ose vertetimin e domosdoshmerise mund t'i rradhisim ne kete menyre:
1. Argumenti Kozmologjik
Gjithesia s'eshte eternale pa fillim, por e krijuar ose e ngjare. Cdo gje e krijuar ka nje krijues.
Te qenet e gjithesise nje gje e krijuar, El-Kindi e lidh me parimin e konsumimit ose me parimin e te mos qenurit i pafund te saj, sipas te cilit gjithesia nuk mund te jete e pafundme. Kete parim El-Kindi e ka shpjeguar disa here ne vende te ndryshme te traktateve te tij filozofike. Ai ka edhe traktate qe ia ka kushtuar apostafat kesaj ceshtjeje.
Duke shpjeguar parimin se gjithesia eshte e fundme, ne fillim parashtron disa premisa qe "njihen drejtpersedrejti dhe ne menyre evidente". Le ti parashtrojme premisat ne fjale nga traktati ku paraqiten me te permbledhura e, per rrjedhoje, perfundimi behet me i afert e me i qarte.
Premisat:
a) Madhesite homogjene qe nuk jane me te medha se njera tjetra, jane te barabarta (ekuivalente). Per shembull: A dhe B te perbere nga i njejti lloj (homogjen) dhe jo me te medhenje se njeri tjetri, jane ekuivalente sepse, po te supozonim te kunderten, do te duhej qe njeri te ishte me i madh se tjetri, psh: A-ja me e madhe se B-ja (A>B). Mirepo, ne premise patem thene se ata nuk jane me te medhenje se njeri-tjetri. Ne keto kushte, A=B.
Shenim: Me madhesi homogjene nenkuptohen madhesi te tilla si gjatesia e nje segmenti, gjatesia dhe gjeresia e nje siperfaqeje, gjeresia, gjatesia dhe lartesia (apo thellesia) e nje trupi te vellimshem, ashtu edhe trupat tridimensional.
b) (1) Po qe se njeres nga madhesite homogjene ekuivalente i shtohet nje sasi nga e njejta lende, prishet ekuivalenca midis atyre dy madhesive dhe madhesia se ciles i eshte bere shtese, behet me e madhe se tjetra.
Kjo eshte nje specifike qe nuk mund te kundershtohet sepse, po qe se do te supozonim te kunderten, do te arrinim ne kete perfundim:
Njeres prej madhesive homogjene dhe ekuivalente A dhe B, psh: A-se, i shtojme nje madhesi homogjene me te, psh., C-në dhe, megjithate, B-ja nuk behet me e vogel se shuma A+C, dmth se ekuivalenca nuk prishet. Ne keto kushte, B-ja eshte ekuivalente me shumen A+C ose me e madhe se ajo (B=A+C ose B>A+C). Dhe kjo do te thote te pranohet se pjesa eshte ekuivalente ose me e madhe se e tera, gje qe s'e pranon asnje arsye.
(2) Po qe se nje madhesie i shtohet nje madhesi tjeter homogjene me te, shuma e ketyre dy madhesive behet me e madhe se secila prej madhesive qe e perbejne ate.
c) Secila prej dy madhesive homogjene te pafundme nuk mund te jete me e vogel se tjetra, sepse madhesia qe do ta supozonim me te vogel, do t'i pergjigjej nje pjese te madhesise tjeter, me te madhe, dhe do te ishte ekuivalente me te. Kjo pjese e shkeputur nga madhesia e pafundme, vete do te ishte e fundme. Edhe madhesia ekuivalente me nje madhesi te fundme do te ishte e fundme. Ne keto kushte, gjeja qe e quajtem te pafundme, behet e fundme, gje qe eshte e pamundur. Atehere, nje madhesi e pafundme nuk mund te jete me e madhe se nje madhesi tjeter e pafundme, homogjene me te.
d) Po qe se secila prej madhesive homogjene eshte e fundme, edhe madhesia e krijuar nga bashkimi i atyre te dyjave, eshte e fundme. Ose themi keshtu: Po qe se pjeset e nje te tëre jane te fundme, edhe e tëra eshte e fundme.
Duke parashtruar gjer ketu keto premisa te El-Kindit, duhet te themi se ai ka perfituar nga Euklidi (vd. 300 para Isait a.s.) qe konsiderohet si ati i matematikaneve dhe ndikimi i te cilit mbi matematikanet Islam eshte i njohur. Filozofi El-Kindi ka bere edhe perkthime nga Euklidi.
Redaktimi i fundit: