sweetzzinna
Dum spiro, spero くる
Jeta përtej deteve piqerasiotet nuk i bëri asnjëherë kundër vetvetes apo vlerave shqiptare.
Kristina Seiti, studente
Kemi lënë prapa Qeparoin piktoresk, peizazhi më jugor i bregdetit të Vlorës. Ja dhe malfusha dhe breg deti i Borshit. Vij për herë të parë në hapësirat e Sarandës. Ndonëse kam shumë emocione, mundohem të gjej dhe fakte publicistike, në funksion të reportazhit tim. Këtu ende vazhdojnë punimet e zgjerimit të rrugës nacionale të bregdetit. Ja dhe qendra Borshiote, një qytezë e mirëfilltë turistike me profil nga deti. Shumë ndërtesa të reja i janë përshtatur infrastrukturës turistike.
Vetëm lapidari i Luftës së Dytë Botërore dhe ujëvara kanë mbetur autoktone. Tek tuk duken dhe turistët e parë të këtij sezoni, bile dhe të huaj. Borshi për nga pozicioni i relievit shfaqet befasues, jo vetëm për mua që e vizitoja për herë të parë. Këtu ende legjendat dhe epikët, që njeriu borshiot po ja përshtat kohës për mbijetesë, por edhe për qytetërim modern. Ujëvara dhe matanë rrugës mishrat që piqen në hell janë vërtet diçka ekzotike, që joshin çdo vizitor. Kudo shikon tabela me këtë mbishkrim : "Japim dhoma me qera...". Por, megjithatë, emigracioni mbetet faktori kryesor i zhvillimit turistik të Borshit e më gjerë.
Saranda e diamanteve të thyera
Pas një gjysmë ore rruge futem në hapësirat e Piqerasit. Ky fshat është një nga më të mëdhenjtë e Bregut, por edhe me histori të lashtë. Pjesën më të madhe të Piqerasit, e mbulon gjelbërimi i përjetshëm, ulliri. Këtu, edhe sot gjen ullinj disa shekullor, që shtrihen deri buzë detit. Ka edhe ullinj të moçëm me emra simbolik si: "ulliri i Skënderbeut", apo "ulliri i lotëve". Na thanë se kur është martuar Skënderbeu, piqerasiotët mbollën disa rrënjë ullinj dhe i quajtën "ullinjtë e Skënderbeut", ku një nga ata ullinj simbol mbijeton dhe sot, në një kodër të veçantë. Piqerasiotët njihen dhe si kurbetçinj, që dy shekuj më parë. Ata niseshin në rrugët e emigracionit me varkat që ata i bënin vet. Ndalesa më e afërt ishte Korfuzi.
Gratë Piqerasiote i përcillnin burrat-kurbetçinjtë me balada e lot në sy, deri sa kumbisnin në horizontin e Jonit. Ulliri ishte dëshmitari i ngashërimeve dhe i lotëve. Dikur, Piqerasiotet, me anë të varkave të tyre bënin tregëti me Korfuzin. Shisnin ullirin dhe vajin e tij dhe andej blinin sendet më në nevojë. Jeta përtej deteve piqerasiotet nuk i bëri asnjëherë kundër vetvetes apo vlerave shqiptare. Piqerasiotët kanë ruajtur kulturën dhe traditën e pastër shqiptare. Nga gjiri i komunitetit piqerasiotët kanë dalë me dhjetëra patriote e luftëtarë me emër, midis tyre Heronjtë e Popullit Mitro Xhani, Vasil Llaci. Shkollimi në Piqeras është motiv kryesor. Nga ky fshat kanë dalë me dhjetëra piqerasiotë me arsim të lartë, disa janë me risi shkencore dhe krijuese. Po ku ndodhen? Shumica, sikurse, pothuaj i gjithë Piqerasi ndodhet në emigracion.
I vetëm, si një lis këtu në Piqeras ka mbetur 60 vjeçari Vasil Gjivogli. Ai është mësues letërsie. Prej shumë vitesh Vasili është drejtor i shkollës 9-vjeçare të Piqerasit. Ky mësues i vjetër gëzon respekt jo vetëm në hapësirat e Bregdetit. Vasili është poet dhe fabulist. Ai ka botuar mbi 6 libra me fibula. Dhe me të drejtë e cilësojnë "La Fonteni" i brigjeve të Jonit. Morali i fabulave të tij kap kryesisht problemet e kohës, vecanërisht veset e një shoqërie ende në trazicion dhe në hallakatje. Ne, profesor Vasilin nuk e takuam dot, por për të na foli gjatë miku i tij vjetër, publicisti dhe shkrimtari beratas Elham Pasha, i cili është dhe bashkëfshatari i babait tim dhe mik e shok i xhaxhallarëve të mi.
Zmadho fotografinë
Saranda e diamanteve të thyera
Elham Pasha e njeh mirë Bregun, bile ai ka punuar për pak kohë dhe mësues në Piqeras. Këtu, miku im ka dhe familjen e bashkëshortes së tij. Bashkë me profesor Elhamin, vazhdojmë rrugën drejt Sarandës. Ja dhe Buneci. Një luginë midis Piqerasit dhe Lukovës. Në breg të Bunecit ndodhet dhe një plazh i ri, i cili frekuentohet nga plazhistët e disa rretheve, si Tepelena, Gjirokastra e Delvina. Ndonëse në plazhin e Bunecit janë disa lokale shërbimi, infrastruktura plazhiste është e pamjaftueshme. Këtu ende ka konflikt pronësie, se prona ende se ka gjetur të zotin e vërtetë ligjor, veçanërisht në bregdet. Ja dhe Lukova e famshme.
Bregoret e dikurshme të saja, mbjellë me dhjetëra, mijëra agrume, duken si skelete të kalbura. Tranzicioni shkatërroi çdo bimësi të ndërtuar me djersën e vullnetarëve dhe të burgosurve shqiptare për më shumë se një dekadë. Edhe ullinjtë e Lukovës dhe fshatrave përreth shkatërrohen çdo vit ngaqë nuk kanë "zote" të vërtet. Politika jonë ende ndjek linjën e shprehjes së vjetër "tërhiq e mos e këput", bile mos më keq. Megjithatë edhe në Lukovë, që është dhe qendra e komunës së bregdetit sarandjot, mbijetohet. Shumë autoktonë i kanë kthyer "sytë" nga turizmi. Bile, ka edhe investime serioze. Por, me të varfrit, veçanërisht, "jabanxhinjtë", që nuk janë pak, mbijetojnë vetëm me blegtorinë.
Zmadho fotografinë
Saranda e diamanteve të thyera
Kjo jetë sociale, e tillë, nuk është vetëm në Lukovë, por në 8 fshatrat e kësaj komune. Ja dhe Nivica, një fshat tjetër i madh i Bregut. Edhe këtu ndesh me risi kulturë e traditë, bregdetase. Niviciotët kanë vite që përplasen me politikën dhe shtetin për Kakomenë turistike. Edhe këtu, ulliri është kultura kryesore, të cilët e ruajnë me kujdes. Përtej Nivicës është pllaja e Volladerit. Vreshtat e dikurshëm janë shkatërruar plotësisht. Pas pak minutash futemi në qytetin e Sarandës, Perla e Jonit. Saranda është vërtet befasuese por edhe për të protestuar.
Betonarmeja ka bllokuar çdo resus turistik. Kaosi dhe anarshia ndërtimore, pa arkitekturë funksionale do të paguajnë vetë sarandjotët dhe "uzorpusit", të ardhur nga të "katër" anët e vendit. Zbresim buzë detit. Deti Jonian i pasdites i jep krejt Sarandës ngjyrën e portokalles. Në thellësi të detit krihen mijëra "diamante" që thyen me njëra tjetrën. Bulevardi buzë detit është qytetërimi më i përshtatshëm i jetës turistike. Ndonëse është freskët shumë njerëz zhyten në ujërat Joniane të Sarandës. Pranë bulevardit ndodhet dhe varri i shkrimtarit Bilal Xhaferri.
Saranda e diamanteve të thyera
Pllaka të thyera dhe eshtra të "lënduara"…!..Pse i thyejnë, vallë këto diamante të kombit!? Ky varr nuk duhet të qëndroi kurrë "mall" pa zot! Vepra letrare e Bilal Xhaferrit është pronë dhe krenari kombëtare e gjithë shqiptarëve. اudi dhe paradoks!? Profesor Elhami lëmon shkronjat e emrit të tij me e emocione të forta. Dikush ma propozoi të bënim ndonjë fotografi pranë varrit të Bilal Xhaferrit…Vazhdojmë shëtitjen përgjatë bregut. Dallgët krijojnë shushurima si tek pjesa muzikore klasike "Someta e hënës". Ato janë vërtetë çlodhëse, por zhurma e ndërtimeve anarshiste, të bezdis dhe të fyen. Edhe shërbimi dhe çmimet e pakontrolluara, të shumë lokaleve janë një tjetër regres për Sarandën turistike.
Sapo kemi dalë nga një bar kafe. Befasisht jam përball kushëririt tim, Pellumb Seiti, punonjës policie i këtij qyteti. Ndonëse kisha shumë vite pa e parë…E njoha kurse ai nuk më mbante mend. Na ftoi të pinim diçka freskuese. Biseda qe shumë intime…Kot nuk thonë gjaku nuk bëhet ujë. Me shkrimtarin Elham Pasha, kushëriri im bën më shumë shaka. Pellumb Seiti ka qenë dhe nxënës i tij, atje në Vokopolë-Dodovecin malor të Beratit.
Miku im shkrimtar i fal nxënësit dhe bashkëfshatarit të tij, librin e ri, novelën "Nepërka e çmendur". Ndahem me kushëririn plot mall. Nuk kam mundësi të shkoi në Ksamil, ku ai jeton familjarisht. Atje jeton dhe xhaxhai im, i miri Alush Site. Atje ka varrin, djali i tij dhe kushëriri im, Refati, i cili u nda nga jeta shume i ri. Psherëtimë dhe lot! Zemra dhe shpirti i njeriut ka shumë "diamante" të thyera. Kam ardhur në Sarandë vetëm për këtë reportazh. Nuk e di se çfarë vlerë publicistike do të ketë!? Nisej…
Unë vazhdoj të shkruaj. Nuk thyhem…Pavarësisht se gazetaria do shumë angazhime…./ Yllpress

Kristina Seiti, studente
Kemi lënë prapa Qeparoin piktoresk, peizazhi më jugor i bregdetit të Vlorës. Ja dhe malfusha dhe breg deti i Borshit. Vij për herë të parë në hapësirat e Sarandës. Ndonëse kam shumë emocione, mundohem të gjej dhe fakte publicistike, në funksion të reportazhit tim. Këtu ende vazhdojnë punimet e zgjerimit të rrugës nacionale të bregdetit. Ja dhe qendra Borshiote, një qytezë e mirëfilltë turistike me profil nga deti. Shumë ndërtesa të reja i janë përshtatur infrastrukturës turistike.
Vetëm lapidari i Luftës së Dytë Botërore dhe ujëvara kanë mbetur autoktone. Tek tuk duken dhe turistët e parë të këtij sezoni, bile dhe të huaj. Borshi për nga pozicioni i relievit shfaqet befasues, jo vetëm për mua që e vizitoja për herë të parë. Këtu ende legjendat dhe epikët, që njeriu borshiot po ja përshtat kohës për mbijetesë, por edhe për qytetërim modern. Ujëvara dhe matanë rrugës mishrat që piqen në hell janë vërtet diçka ekzotike, që joshin çdo vizitor. Kudo shikon tabela me këtë mbishkrim : "Japim dhoma me qera...". Por, megjithatë, emigracioni mbetet faktori kryesor i zhvillimit turistik të Borshit e më gjerë.

Pas një gjysmë ore rruge futem në hapësirat e Piqerasit. Ky fshat është një nga më të mëdhenjtë e Bregut, por edhe me histori të lashtë. Pjesën më të madhe të Piqerasit, e mbulon gjelbërimi i përjetshëm, ulliri. Këtu, edhe sot gjen ullinj disa shekullor, që shtrihen deri buzë detit. Ka edhe ullinj të moçëm me emra simbolik si: "ulliri i Skënderbeut", apo "ulliri i lotëve". Na thanë se kur është martuar Skënderbeu, piqerasiotët mbollën disa rrënjë ullinj dhe i quajtën "ullinjtë e Skënderbeut", ku një nga ata ullinj simbol mbijeton dhe sot, në një kodër të veçantë. Piqerasiotët njihen dhe si kurbetçinj, që dy shekuj më parë. Ata niseshin në rrugët e emigracionit me varkat që ata i bënin vet. Ndalesa më e afërt ishte Korfuzi.
Gratë Piqerasiote i përcillnin burrat-kurbetçinjtë me balada e lot në sy, deri sa kumbisnin në horizontin e Jonit. Ulliri ishte dëshmitari i ngashërimeve dhe i lotëve. Dikur, Piqerasiotet, me anë të varkave të tyre bënin tregëti me Korfuzin. Shisnin ullirin dhe vajin e tij dhe andej blinin sendet më në nevojë. Jeta përtej deteve piqerasiotet nuk i bëri asnjëherë kundër vetvetes apo vlerave shqiptare. Piqerasiotët kanë ruajtur kulturën dhe traditën e pastër shqiptare. Nga gjiri i komunitetit piqerasiotët kanë dalë me dhjetëra patriote e luftëtarë me emër, midis tyre Heronjtë e Popullit Mitro Xhani, Vasil Llaci. Shkollimi në Piqeras është motiv kryesor. Nga ky fshat kanë dalë me dhjetëra piqerasiotë me arsim të lartë, disa janë me risi shkencore dhe krijuese. Po ku ndodhen? Shumica, sikurse, pothuaj i gjithë Piqerasi ndodhet në emigracion.
I vetëm, si një lis këtu në Piqeras ka mbetur 60 vjeçari Vasil Gjivogli. Ai është mësues letërsie. Prej shumë vitesh Vasili është drejtor i shkollës 9-vjeçare të Piqerasit. Ky mësues i vjetër gëzon respekt jo vetëm në hapësirat e Bregdetit. Vasili është poet dhe fabulist. Ai ka botuar mbi 6 libra me fibula. Dhe me të drejtë e cilësojnë "La Fonteni" i brigjeve të Jonit. Morali i fabulave të tij kap kryesisht problemet e kohës, vecanërisht veset e një shoqërie ende në trazicion dhe në hallakatje. Ne, profesor Vasilin nuk e takuam dot, por për të na foli gjatë miku i tij vjetër, publicisti dhe shkrimtari beratas Elham Pasha, i cili është dhe bashkëfshatari i babait tim dhe mik e shok i xhaxhallarëve të mi.
Zmadho fotografinë

Elham Pasha e njeh mirë Bregun, bile ai ka punuar për pak kohë dhe mësues në Piqeras. Këtu, miku im ka dhe familjen e bashkëshortes së tij. Bashkë me profesor Elhamin, vazhdojmë rrugën drejt Sarandës. Ja dhe Buneci. Një luginë midis Piqerasit dhe Lukovës. Në breg të Bunecit ndodhet dhe një plazh i ri, i cili frekuentohet nga plazhistët e disa rretheve, si Tepelena, Gjirokastra e Delvina. Ndonëse në plazhin e Bunecit janë disa lokale shërbimi, infrastruktura plazhiste është e pamjaftueshme. Këtu ende ka konflikt pronësie, se prona ende se ka gjetur të zotin e vërtetë ligjor, veçanërisht në bregdet. Ja dhe Lukova e famshme.
Bregoret e dikurshme të saja, mbjellë me dhjetëra, mijëra agrume, duken si skelete të kalbura. Tranzicioni shkatërroi çdo bimësi të ndërtuar me djersën e vullnetarëve dhe të burgosurve shqiptare për më shumë se një dekadë. Edhe ullinjtë e Lukovës dhe fshatrave përreth shkatërrohen çdo vit ngaqë nuk kanë "zote" të vërtet. Politika jonë ende ndjek linjën e shprehjes së vjetër "tërhiq e mos e këput", bile mos më keq. Megjithatë edhe në Lukovë, që është dhe qendra e komunës së bregdetit sarandjot, mbijetohet. Shumë autoktonë i kanë kthyer "sytë" nga turizmi. Bile, ka edhe investime serioze. Por, me të varfrit, veçanërisht, "jabanxhinjtë", që nuk janë pak, mbijetojnë vetëm me blegtorinë.
Zmadho fotografinë

Kjo jetë sociale, e tillë, nuk është vetëm në Lukovë, por në 8 fshatrat e kësaj komune. Ja dhe Nivica, një fshat tjetër i madh i Bregut. Edhe këtu ndesh me risi kulturë e traditë, bregdetase. Niviciotët kanë vite që përplasen me politikën dhe shtetin për Kakomenë turistike. Edhe këtu, ulliri është kultura kryesore, të cilët e ruajnë me kujdes. Përtej Nivicës është pllaja e Volladerit. Vreshtat e dikurshëm janë shkatërruar plotësisht. Pas pak minutash futemi në qytetin e Sarandës, Perla e Jonit. Saranda është vërtet befasuese por edhe për të protestuar.
Betonarmeja ka bllokuar çdo resus turistik. Kaosi dhe anarshia ndërtimore, pa arkitekturë funksionale do të paguajnë vetë sarandjotët dhe "uzorpusit", të ardhur nga të "katër" anët e vendit. Zbresim buzë detit. Deti Jonian i pasdites i jep krejt Sarandës ngjyrën e portokalles. Në thellësi të detit krihen mijëra "diamante" që thyen me njëra tjetrën. Bulevardi buzë detit është qytetërimi më i përshtatshëm i jetës turistike. Ndonëse është freskët shumë njerëz zhyten në ujërat Joniane të Sarandës. Pranë bulevardit ndodhet dhe varri i shkrimtarit Bilal Xhaferri.

Pllaka të thyera dhe eshtra të "lënduara"…!..Pse i thyejnë, vallë këto diamante të kombit!? Ky varr nuk duhet të qëndroi kurrë "mall" pa zot! Vepra letrare e Bilal Xhaferrit është pronë dhe krenari kombëtare e gjithë shqiptarëve. اudi dhe paradoks!? Profesor Elhami lëmon shkronjat e emrit të tij me e emocione të forta. Dikush ma propozoi të bënim ndonjë fotografi pranë varrit të Bilal Xhaferrit…Vazhdojmë shëtitjen përgjatë bregut. Dallgët krijojnë shushurima si tek pjesa muzikore klasike "Someta e hënës". Ato janë vërtetë çlodhëse, por zhurma e ndërtimeve anarshiste, të bezdis dhe të fyen. Edhe shërbimi dhe çmimet e pakontrolluara, të shumë lokaleve janë një tjetër regres për Sarandën turistike.
Sapo kemi dalë nga një bar kafe. Befasisht jam përball kushëririt tim, Pellumb Seiti, punonjës policie i këtij qyteti. Ndonëse kisha shumë vite pa e parë…E njoha kurse ai nuk më mbante mend. Na ftoi të pinim diçka freskuese. Biseda qe shumë intime…Kot nuk thonë gjaku nuk bëhet ujë. Me shkrimtarin Elham Pasha, kushëriri im bën më shumë shaka. Pellumb Seiti ka qenë dhe nxënës i tij, atje në Vokopolë-Dodovecin malor të Beratit.
Miku im shkrimtar i fal nxënësit dhe bashkëfshatarit të tij, librin e ri, novelën "Nepërka e çmendur". Ndahem me kushëririn plot mall. Nuk kam mundësi të shkoi në Ksamil, ku ai jeton familjarisht. Atje jeton dhe xhaxhai im, i miri Alush Site. Atje ka varrin, djali i tij dhe kushëriri im, Refati, i cili u nda nga jeta shume i ri. Psherëtimë dhe lot! Zemra dhe shpirti i njeriut ka shumë "diamante" të thyera. Kam ardhur në Sarandë vetëm për këtë reportazh. Nuk e di se çfarë vlerë publicistike do të ketë!? Nisej…
Unë vazhdoj të shkruaj. Nuk thyhem…Pavarësisht se gazetaria do shumë angazhime…./ Yllpress