Identiteti i Vertete i Shqipetareve dhe Debati Mes Kadares dhe Qosjes

Identiteti kombetar dhe vetedija fetare

Nga Rexhep QOSJA

Nuk ka dyshim se perkatesia trifetare e shqiptareve e ben me te pasur, me te perbere identitetin e tyre kombetar. Kete e deshmojne te dhena te panumerta te kultures materiale dhe shpirterore te popullit shqiptar. Por, nuk ka dyshim se perkatesia trifetare, perpos se e ben me te pasur dhe me te perbere, mund ta beje edhe me te plagosshem identitetin kombetar shqiptar, natyrisht, ne qofte se ndonjera prej ketyre feve do te favorizohej vecan prej institucioneve politike e shteterore, sic behet kohe pas kohe sot.

Ne jeten tone politike shume shpesh mund te degjohen shprehje, c'eshte e verteta edhe gjate historise me shpesh te deshmuara sesa te mohuara, per bashkejetesen e harmonishme te pjesetareve te te tri feve. Dhe, kjo, kryesisht, eshte e vertete. Por, kjo e vertete shume e deshiruar nuk do te duhej te behej pengese per te verejtur se ne jeten fetare shqiptare sot po shfaqen disa dukuri, po zhvillohen disa veprimtari dhe po krijohet vetedije e tejtheksuar fetare me ndikim me pak e me shume cintegrues ne jeten shoqerore, prandaj edhe me ndikim te mundshem me pak a me shume shperberes ndaj identitetit kombetar.

Jam i vetedijshem se cfare kundershtimesh te pezmatueshme mund te shkaktoje pohimi i ketille, por jam i vetedijshem se kundershtimet e tilla, sado te pezmatueshme qofshin, nuk do te duhej te behen arsye qe te heshtet e verteta.

Nuk thuhet kot se te vertetat, sado te hidhura qofshin, jane me te dobishme sesa genjeshtrat e kendshme.

Kur flitet per bashkejetesen e harmonishme te te tri feve ne jeten e popullit shqiptar, kjo nuk do te thote se fete ne jeten e tij vetvetiu ishin faktor i njesise se tij shpirterore, prandaj as faktor i konsolidimit kombetar sic ishte feja ne jeten e, ta themi, polakeve, ruseve, italianeve, spanjolleve, turqve. Duke qene pjesetare te nje feje apo, kryesisht, te nje feje, popujt e lartpermendur do te arrijne me lehte e me shpejte te ngrihen ne shkalle kombi dhe te funksionojne si kombe me njesi shpirterore. Nuk eshte perkatesia trifetare arsyeja e vetme, as, madje, arsyeja kryesore, pse shqiptaret me vone se shume popuj evropiane do te krijojne vetedije kombetare dhe do te ngrihen ne shkalle kombi. Por, perkatesia trifetare, qe percaktonte jo vetem vetedijen e shqiptareve ndaj vetes, por edhe qendrimet e te huajve, evropianeve, ndaj tyre, ishte nje prej arsyeve te nje vonese te tille. Perpjekjet e themeluesve dhe drejtuesve te Rilindjes Kombetare per t'i zbutur sa me shume perkushtimet fetare te bashkekombasve, pa dyshim, kishin arsye te forta ne ate kohe.

Njera prej dukurive me te verejtshme ne jeten shoqerore te shqiptareve sot, pa dyshim, eshte shprehja e lire e vetedijes fetare aq e penguar ne kohen e komunizmit dhe kjo shprehje e lire e vetedijes fetare eshte fryt i cmuar i zhvillimit te demokracise ne jeten tone. Por, nuk eshte aspak e veshtire qe te verehet se shprehja e vetedijes fetare, kur e kur, po sendertohet permes tejshquarjes, tejtheksimit te saj. Shprehja dhe tejshquarja, tejtheksimi ndryshojne shume mes vete sepse nenkuptojne permbajtje dhe shkalle te ndryshme te ndjenjes. Ne qofte se, prandaj, shprehja e vetedijes fetare eshte nje e drejte themelore qe gezon mirekuptimin e pergjithshem, tejshquarja e saj e tejkalon te drejten themelore njerezore, behet menyre e propagandes dhe shpesh nuk mund ta gezoje ate mirekuptim te pergjithshem. Popujt e medhenj evropiane, qe kane krijuar aq te mira, por qe kane prodhuar edhe disa te keqija ne kontinent, i kane provuar heret pasojat e tejshquarjes se vetedijes fetare. Lufterat fetare ishin te keqijat me te medha qe kishte sjelle ajo tejshquarje e vetedijes fetare. Per kete arsye, popujt e medhenj evropiane do t'i ndajne heret fene dhe shtetin, fene dhe politiken dhe do t'i ndajne jo vetem per shkak te synimeve te prijesve fetare qe ta kene fjalen kryesore, vendimtare, edhe ne punet shteterore e politike, por edhe per shkak te tejshquarjes se vetedijes fetare e cila, si e tille, ushtronte ndikim cintegrues ne shoqeri.

Pasojat e tejshquarjes se vetedijes fetare, natyrisht kurre sa ne Evrope, jane hetuar edhe ne historine e popullit shqiptar, madje, edhe ne kohen e Rilindjes Kombetare. Per kete arsye rilindesit me te shquar do te bejne beteje intelektuale per uljen e vetedijes se tejshquar ne shkallen e vetedijes se natyrshme fetare apo, madje, edhe kunder saj. Kunderklerikalizmi i rilindesve nuk permban qendrim kunderfetar apo, madje, afetar, sepse numri me i madh i tyre ishin besimtare me pak a me shume te perkushtuar ndaj fese; kunderklerikalizmi i tyre i njohur, ne te vertete, ishte veprimtari kunder vetedijes se tejshquar fetare, qe e pengonte zhvillimin dhe konsolidimin e vetedijes kombetare, qe ushtronte ndikim cintegrues ne procesin e integrimit kombetar dhe te njesise shpirterore te popullit shqiptar. As mendimi i njohur, fuqidhenes, tashme historik, i Vaso Pashes: fe e shqiptareve eshte shqiptaria, nuk do te duhej te kuptohej si shprehje e fare bindjeje te tij kunderfetare apo afetare. Ky eshte nje mendim teper i rendesishem, me ndikim kombetar mobilizues ne kohen e Rilindjes, por jo i parendesishem edhe ne kohen tone. Me te thuhet kjo: me e rendesishme se vetedija fetare e shqiptareve, eshte vetedija e tyre kombetare. Jo fe e atdhe, po atdhe e fe. Fete jane shume, kurse Atdheu eshte nje. Mendimi programatik fe e shqiptareve eshte shqiptaria i detyrohet bindjes se Vaso Pashes dhe rilindesve te tjere se vetedija e tejshquar fetare ne kohen e perpjekjeve per krijimin e konsolidimin e vetedijes kombetare dhe krijimin e shtetit kombetar mund te behet faktor shperberes ndaj identitetit kombetar, prandaj edhe ndaj njesise shpirterore te popullit shqiptar. Deshmi jo te pakta per kete u sillte jeta e tyre nen pushtimin e Perandorise Otomane. Varferia e skajshme ishte arsyeja pse numri me i madh i bashkekombasve te tyre largoheshin pergjithnje prej Atdheut, por perkushtimet e skajshme fetare ishin arsyeja kryesore pse disa prej tyre ckombezoheshin duke u quajtur greke, turq apo, madje, latine!

Koha e ckombezimeve te tilla per arsye fetare ne historine e popullit shqiptar ndoshta ka marre fund, por, tani, si duket, po rifillon koha e tejshquarjeve te vetedijes fetare, e shfrytezimit te fese per nevoja politike dhe e favorizimit te njeres fe nga institucione politike e shteterore! Shembujt nuk jane te pakte dhe shembujt nuk jane te njellojte. Dhe, kjo tejshquarje e vetedijes fetare ka filluar nder shqiptaret e besimit mysliman ne Maqedoni dhe ne Kosove dhe ngadale-ngadale ka kaluar edhe ne Shqiperi, ka filluar nder shqiptaret myslimane dhe po vazhdohet nder shqiptaret e krishtere, sidomos katolike.

Tejshquarja e vetedijes fetare myslimane dhe katolike ne jeten e popullit shqiptar po behet sot ne menyra te ndryshme, por vetem tejshquarja e vetedijes fetare katolike po favorizohet edhe prej disa vetjeve dhe disa institucioneve politike dhe shteterore vendore ne Kosove e ne Shqiperi natyrisht nen ndikimin e disa institucioneve fetare e shteterore te huaja e, sidomos, te disa mediave te huaja te cilat per Ballkanin vazhdojne te shkruajne si per nje "paradhome te Orientit barbar" dhe si "kategori me e ulet e qyteterimit". Ne kete tejshquarje te vetedijes fetare myslimane e katolike marrin pjese edhe krijues te fushave te ndryshme artistike e shkencore, ne menyre te vecante shkrimtare, duke luajtur rol perkrahes ndaj nje feje si ne Kosove, ashtu edhe ne Shqiperi. Shkruhen vepra letrare dhe publicistike te pershkuara prej vetedijes se tejshquar fetare, kurse ripunohen vepra te djeshme, kryesisht romane, duke iu shtuar pjese ose kapituj me permbajtje fetare. Vepra te tilla letrare te pershkuara prej vetedijes se tejshquar fetare, zakonisht, nuk shkruajne, dhe ripunime te tilla te veprave te djeshme, zakonisht, nuk bejne kundershtaret po sejmenet e komunizmit ne Shqiperi dhe ne Kosove.

Nje shkrimtari, keto dite, po i merret per merite shqiptimi i fjalise, natyrisht pas permbysjes se komunizmit, se shqiptaret i takojne qyteterimit perendimor dhe, vetem, perendimor! Pohime te tilla jane shqiptuar ne Kosove shume here pas demonstratave te rinise studentore dhe shkollore te vitit 1981, ne te cilat kerkohej qe Kosova te njihej Republike; dhe, pohime te tilla jane shqiptuar, para se gjithash, per te kundershtuar propaganden e mediave serbe, ne te cilat thuhej se nder shqiptaret zhvillohet fundamentalizmi islamik! E verteta se nder shqiptaret nuk kishte fundamentalizem islamik, nderkaq, ne asnje rast nuk e permbante edhe pohimin se shqiptaret i takojne vetem qyteterimit perendimor. Jo. Pohimi propagandistik, gjithnje e me i perseritur si pohim konjuktural prej disa intelektualesh dhe prej disa perfaqesuesish te institucioneve politike, se shqiptaret i takojne qyteterimit te Perendimit, dhe vetem te Perendimit, as nuk e thote te verteten shkencore, as nuk i kontribuon bashkejeteses se harmonishme te feve ne jeten tone. Nuk e thote te verteten as pohimi tjeter, po ashtu, se pari i shqiptuar prej disa intelektualeve, se feja myslimane e numrit me te madh te shqiptareve eshte pengese per integrimin e Shqiperise (e tani, edhe te Kosoves) ne Bashkimin Evropian. Eshte e vertete, nderkaq, se sikur t'i kishin takuar qyteterimit perendimor, dhe vetem qyteterimit perendimor, mund te besohet se shqiptaret nuk do te pesonin cka kane pesuar prej vitit 1878 e deri ne vitin 1999 dhe ceshtja e tyre kombetare do te ishte zgjidhur atehere kur jane zgjidhur ceshtje te tjera kombetare ne Ballkan: ceshtja greke, ceshtja rumune, ceshtja bullgare, ceshtja serbe. Sikur t'i takonin qyteterimit perendimor, dhe vetem perendimor, shqiptaret nuk do te perjetonin ndarjen ne kater shtete po do t'iu njihej e drejta e jetes ne nje shtet.

Shqiptaret, ne te vertete, u takojne dy qyteterimeve: qyteterimit perendimor dhe qyteterimit lindor. Dhe, kjo eshte plotesisht e kuptueshme. Duke jetuar ne udhekryqin mes Lindjes e Perendimit, duke qene te pushtuar kur prej fuqive perendimore e kur prej fuqive lindore, duke qene te ndikuar prej qyteterimit te krishtere dhe prej qyteterimit islamik shqiptaret kane marre cka kane dashur dhe cka nuk kane dashur, kane marre me deshire dhe kane marre me dhune. Kultura e tyre, qyteterimi i tyre eshte bere keshtu bashkim i te dy kulturave, i te dy qyteterimeve.

Te dhenat qe deshmojne se shqiptaret i takojne qyteterimit islamik hic me pak se qyteterimit te krishtere jane te shumta dhe jane te ndryshme. Dhe, keshtu mund te thuhet jo pse mbi dy te tretat e popullit shqiptar i takojne fese myslimane, por pse permbajtja e qyteterimit shqiptar ne mase te madhe eshte permbajtje e qyteterimit islamik. Dhe, kete e deshmojne te dhena historike, etnografike, kulturore, gjuhesore e te tjera. Menyra e jetes e pjeses me te madhe te popullit shqiptar, arkitektura e qyteteve dhe e fshatrave, objektet e kultit, veshjet popullore, kenget dhe vallet popullore, kuzhina, ceremonite rreth lindjes dhe rreth marteses, ritualet e varrimit, adetet dhe zakonet, deshmojne, per me teper, se qyteterimi islamik eshte me i shtrire ne jeten e shqiptareve sesa qyteterimi i krishtere. Pavaresisht sa gezohet a sa deshperohet kush per kete qe thuhet, te verteten nuk mund ta ndryshojme. Te thuash tani se shqiptaret jane popull qe i takon qyteterimit perendimor e te mos thuash se i takon edhe qyteterimit lindor eshte e sigurt se do te thuash nje te pavertete, prej se ciles shqiptuesi i saj mund te kete, ndoshta, ndonje leverdi sot, por prej se ciles as shkenca shqiptare, as vete shqiptaret kurrfare dobie nuk mund te kene. Te thuash tani se portreti shpirteror i shqiptareve eshte portret shpirteror i krishtere do te thote te behesh nje propagandist fetar a politik fetar, qe nuk e thote te verteten dhe nuk i kontribuon bashkejeteses se harmonishme te te tri feve ne jeten e shqiptareve.

Dhe, te thuash, se feja myslimane, si fe e shumices se shqiptareve, eshte pengese per integrimin e Shqiperise (e, tani, edhe te Kosoves) ne Bashkimin Evropian, do te thote te behesh propagandist fetar a politik fetar, qe nuk e thote te verteten dhe nuk i kontribuon bashkejeteses se harmonishme fetare te shqiptareve. Gatishmeria e Bashkimit Evropian per te njohur Maqedonine kandidate per pranim, kurse per te bere marreveshjet e ashtuquajtura te stabilizim-asocimit me Turqine dhe me Bosnjen e Hercegovinen, vetem sa deshmon se pohimi i sipertheksuar i disa intelektualeve dhe politikaneve tane, kryesisht i frymezuar nga leverdi vetjake, nuk eshte i vertete, as qellimmire, sepse eshte vetem propagandistik. Pengesat ne te cilat ka hasur Shqiperia ne procesin e integrimit evropian, ne te vertete nuk jane pengesa qe asaj ia ka vene Bashkimi Evropian, po pengesa qe asaj ia ka vene klasa e vete politike me sjelljet e asaj politike! Kush i percjell sadopak shkrimet e shtypit evropian per Shqiperine dhe kush i degjon sadopak deklaratat e politikaneve e shtetareve evropiane per politiken shqiptare do ta kete plotesisht te qarte se jo perberja fetare e shqiptareve, po prapangelja e trasheguar ne zhvillimin ekonomik, niveli i pakenaqshem ne konsolidimin e institucioneve demokratike, krimi i organizuar, korrupsioni i pershtrire dhe, ne lidhje me te gjitha keto e mbi te gjitha keto, konflikti teper i vrazhde mes dy aneve te klases politike, qe prodhon konflikte dhe ushtron ndikim cintegrues ne shoqerine pergjithesisht jane arsyet pse Shqiperia, njerisht, mbetet pas vendeve te tjera te rajonit ne procesin aq te deshiruar te integrimit ne Bashkimin Evropian.

Rrenjet e kulturave dhe te qyteterimeve te popujve jane te thella: ato shtrihen thelle ne kohe dhe jane materiale e shpirterore. Ne kohen e globalizmit eshte e vertete se ato rrenje po dobesohen: njerezit ne krejt planetin jetojne gjithnje e me njesoj, argetohen gjithnje e me njesoj, mendojne e flasin per gjera gjithnje e me te perbashketa, por eshte gjithaq e vertete se ajo jete gjithnje e me e njejte, ajo veshje gjithnje e me e njejte, ai argetim gjithnje e me i njejte, ai mendim dhe ajo shprehje per gjera gjithnje e me te perbashketa nuk jane fetare, nuk jane as te krishtera, as islamike, as induse, as hebraike, sepse jane planetare. A do te jete me mire a me keq per njerezimin pse procesi i globalizimit ben keso rrafshimesh do ta tregoje ardhmeria. Ajo qe mund te thuhet sigurt qe tani eshte: procesi i globalizimit do t'i rregjoje identitetet kulturore kombetare - kete pasuri te madhe e te pazevendesueshme te planetit.

Per te gjitha arsyet e siperthena mund te thuhet se tejshquarjet, tejtheksimet e vetedijes fetare, si myslimane ashtu edhe te krishtere, e, sidomos favorizimi i ndonjeres prej tyre nga ana e institucioneve politike a shteterore, jane veprime dhe gjykime te anshme me ndikim te mundshem shperberes ndaj identitetit kombetar te shqiptareve dhe ndaj proceseve integruese shqiptare.

Pikerisht per arsye se qyteterimi shqiptar eshte qyteterim, njekohesisht, i krishtere dhe islamik, dhe pikerisht pse shqiptaret u takojne tri feve, intelektualit, politikanit dhe shtetarit shqiptar me pare se shkrimtarit meksikan, Karlos Fuentes, i takon te thote cka thote Karlos Fuentes. E ai, mbasi permend gjuhen spanishte ne te cilen shkruan dhe qyteterimet sic jane qyteterimi i Mesdheut, qyteterimi i indianeve, qyteterimi i zezakeve, qyteterimi i krishtere, qyteterimi islamik dhe qyteterime te tjera, thote se ne asnje menyre nuk mund te pajtohet me tezen e Samuell Hantingtonit mbi konfliktin e qyteterimeve: "nuk mund ta pranoj tezen mbi konfliktin e qyteterimeve, sepse te gjitha ato qe permenda jane qyteterime te miat dhe ato nuk mund te jene ne konflikt ne shpirtin tim. Ato i flasin njera-tjetres dhe ato jane ne marreveshje njera me tjetren".

Ne qofte se, megjithate, mund te jete dikush qe nuk mund t'i shqiptoje mendimet e humanistit Karlos Fuentes mbi dialoget dhe marreveshjet e vetekuptueshme te qyteterimeve, atehere ai do te duhej te mos harronte se, si e thone antropologet dhe etnologet moderne, "nuk ka kultura te larta e te uleta; ka vetem kultura te ndryshme qe, secila ne menyren e vet, i plotesojne nevojat dhe deshirat e pjesetareve te tyre".

E shpjeguar dhe e vleresuar nga aspekti i konkluzioneve te ketyre antropologeve dhe etnologeve ligjerata e paradokohshme e Presidentit Alfred Moisiu, ne Universitetin e Oksfordit del e papranueshme: ne nentekst ajo e permban favorizimin e krishterimit si fe superiore ne krahasim me fene myslimane! Nuk jam i gatshem te besoj se perdallimi i tille mes ketyre dy feve eshte mendesi e tij. Paraqitjet e tij, sjelljet e tij te kujdesshme ndaj bashkesive fetare ne Shqiperi, gjykimet e tij te matura sikur e perjashtojne kete mundesi. Por, ja, ligjerata eshte mbajtur dhe, si e tille, inkuadrohet apo, te shprehem me qarte dikush mund ta inkuadroje ne ballafaqimet e sotme kunderhistorike intelektuale mes dy feve te medha: mes krishterimit dhe myslimanizmit.

Dhe, c'mund te thuhet me tej per marredheniet e politikes e te feve ne jeten shqiptare sot? C'mund te thuhet per perpjekjet e disa intelektualeve dhe te disa politikaneve, ne Shqiperi e ne Kosove, qe populli shqiptar te distancohet nga gjeografia e vet, duke shquar elementet e tij gjoja joballkanike dhe duke iu pataqitur Evropes cka ne thelb nuk eshte? Mund te thuhet edhe shume cka, pa dyshim. Prandaj po them edhe dicka.

Gjithe ato qe po ndodhin e po thuhen ne fushe te feve; dhe gjithe ato qe po thuhen e po behen ne fushe te politikes ndaj feve; dhe gjithe ato qe po behen e po thuhen ne fushe te politikes kombetare ne pergjithesi viteve te fundit sikur nxisin pyetje: e kemi pranuar idene e modernitetit si ide shoqerore dhe politike? E kemi te qarte vendin e feve ne jeten tone kombetare? E kemi percaktuar mire strategjine e politikes kombetare? Nje pergjigje, per dike, ndoshta, shume e diskutueshme, qe mund t'iu jepet ketyre tri pyetjeve, eshte e mbajtur ne pyetjen e katert: mos po harrojme se pozita gjeostrategjike e tokave ne te cilat kemi jetuar e do te jetojme dhe perberja trifetare e popullit duhet te na bejne te mendojme se fati i yne historik eshte i paracaktuar per te sendertuar zbutjen e kundershtimeve mes Lindjes e Perendimit dhe per te bere sintezen e qyteterimeve te tyre?

Korrieri, 10 Shkurt 2006
 
Titulli: Identiteti i Vertete i Shqipetareve dhe Debati Mes Kadares dhe Qoses

Si gjithmone, filozofon alfonc dhe ne fund asgje s'thua. 3 rreshtat e pare i lexova, andej e tutje s'ja vlen

Po te mos beheshin shqiptaret musliman, do ishin sot sllav.Kete duhet ta dish sikur 1+1=2. Leri filozofite e aktrimet, s'je ne sallen e aktrimeve:boss:

Ju nuk dini se c'fare do te thote sllav ne rralle te pare. Shqipetaret mund te ishin bere Ortodoks, por sllav eshte e pamundur. Aryseja? Sepse i perkasim tjeter grupi etnik, kemi tjeter kulture, tjeter prejardhje, tjeter gjuhe e shume te tjera. Madje edhe myslimanet shqipetare nuk jane turq, por kane besimin e tyre. Ju sikur ngaterroni koncepte thelbesore si etniciteti dhe besimi fetar. Une nuk e di dhe nuk shoh ndonje arsye qe nje gje e tille te kishte ndodhur, perkundrazi ju duke patur njohuri te tilla mbase mund te na vini ne ndihme per te na e shpjeguar kete "teori."

P.S. Ortodoks jane nje pjese e mire e shqiperise se jugut, por asnje nuk jane Ortodoks sllave, madje njerez si ju harroni emra si Fan S. Noli per krijimin e kishes Autoqefale Ortodokse Shqipetare, nje gje e tille nuk i kishte bere shqipetaret jo evropian, perkundrazi.
 
Titulli: Identiteti i Vertete i Shqipetareve dhe Debati Mes Kadares dhe Qoses

Kjo eshte nje nga hipotezat me te pargumentuara dhe me banale te degjuara deri me sot. A munde te na tregosh se ku jetojne ata shqiptar te cilet nuk pranuan besimin islam dhe te cilet u bene sllave. :karton Them se ka mjafte te tille qe nuk kan pranuar besimin por qe nuk u shkombtarizuan. Pastaj si do shendrroheshin shqipet ne sllave kur edhe sllavet ishin te pushtuar nga Turqia, apo mos deshe te thuash se serbet nen pushtimin turk kishin privilegje ( gje qe dihet boterisht). :karton

Banale ? Kur nuk din, me mire hesht kane thene.:qenis:

Arsa Millotoviqi, armik i madh i shqiptareve ka thene:

“Shqiptarët me përqafimin e fesë Islame i shpëtuan sllavizmit”.

Volteri, njeri nga armiqet e fanatiket me te medhenj te Islamit thote se:

“ Modeli islam i rregullimit të jetës, i pranishëm në kohën e Osmanlinjëve, paraqet shembullin më të mirë të tolerancës dhe bashkëjetesës ndërfetare në lirinë e plotë të pjesëtarëve të feve dhe popujve të ndryshëm”.


Pra, drejtuesit osman nuk kane pasur vullnet per asimilimin e popullsive te poshtuara, nuk kryen as osmanizimin dhe ss Islamizimin të detyruar, perndryshe, si do te mund te shpjegonim ruajtjen e gjuheve greke, bullgare, serbe apo te gjuheve te tjera dhe feve te tjera?

Italiani Roberto Marocco della Roca, ka shkruar:

“Islamizmi i Shqipërisë ka qenë një pritë kundër trysnisë sllave”. Pët të provuar këtë me 1604 arqipeshkvi katolik i Shkupit informon Romën se shqiptarët ndiqeshin më shumë nga kisha ortodokse se sa nga turqit musliman”.


Ju lutem, perkujtoni vetem pak vargjet e Gjergj Fishtes i cili ne “Lahuta e Malcis”, ka shkruar:

“Por, pse na të vegjël jemi
Pse kend fis e vëlla nuk kemi
Na sot shkjaut s’mund t’i bajmë ballë
puth po do t’na përpijë gjallë
Prandaj, thom se e lyp e mara
puth dhe sot na, si përpara
Të rrim njit me mbret të Stambollit
Për me i bamun ballë Nikollit…”


Pastaj, ne prag te kapitulimit te Perandorise Osmane, ekzistonte nje rryme qe kerkonte t'i bindete shqiptaret se "turqit" ishin armiq kryesore te shqiptareve, sepse u 'mohonin' gjithqka. Nje propagand hesapi, e sajuar dhe e mbeshtetur padyshim dhe fuqimisht nga serbet, malazezet, bullgaret dhe greket, qe conin uje ne mullirin e tyre, sepse ishin te vetedijshem se me dobesimin e Perandorise Osmane, me shqiptaret do t'i qeronin hesapet me lehte ;). Per fat te keq, edhe atehere sikur sot, ne lojen e propagandes se ndyre sllave, ishin futur edhe disa prijes te fiseve shqiptare.

Pas renijes se Perandorise Osmane, italianet dhe malazezet nga e majta, bullgaret ne te djathte, serbet mbi koke dhe greket perfundi, te gjithe ne aleance u derdhen si te terbuar ne bark te Shqiperise. Dhe kur u gjymtua Shqiperia Etnike, sllavet nuk ishin ne aleance me islamiket, por me Athinen e Vatikanin, Mosken e me gjithë Evropen.

Me tregoni ju mua tani se, cila aleance i dhuroj Serbise 1400 km2 me 2 milion banore? Cila aleance i dhuroi Greqise 16844 km2 me 1 milion banore? Cila aleance i dhuroi Malit te Zi 2040 km2 me 700 mije banore te tokes shqiptare e te popullit shqiptar?

Dhe se fundi, ua perkujtoj thenien e madhe dhe shume te vlefshme te Faik Konices qe thote:

"Po mos te ishte islami shqiptaret do te ishin me shume ne numer po jo shqiptar"
 
Titulli: Identiteti i Vertete i Shqipetareve dhe Debati Mes Kadares dhe Qoses

Banale ? Kur nuk din, me mire hesht kane thene.:qenis:

Arsa Millotoviqi, armik i madh i shqiptareve ka thene:

“Shqiptarët me përqafimin e fesë Islame i shpëtuan sllavizmit”.

Volteri, njeri nga armiqet e fanatiket me te medhenj te Islamit thote se:

“ Modeli islam i rregullimit të jetës, i pranishëm në kohën e Osmanlinjëve, paraqet shembullin më të mirë të tolerancës dhe bashkëjetesës ndërfetare në lirinë e plotë të pjesëtarëve të feve dhe popujve të ndryshëm”.


Pra, drejtuesit osman nuk kane pasur vullnet per asimilimin e popullsive te poshtuara, nuk kryen as osmanizimin dhe ss Islamizimin të detyruar, perndryshe, si do te mund te shpjegonim ruajtjen e gjuheve greke, bullgare, serbe apo te gjuheve te tjera dhe feve te tjera?

Italiani Roberto Marocco della Roca, ka shkruar:

“Islamizmi i Shqipërisë ka qenë një pritë kundër trysnisë sllave”. Pët të provuar këtë me 1604 arqipeshkvi katolik i Shkupit informon Romën se shqiptarët ndiqeshin më shumë nga kisha ortodokse se sa nga turqit musliman”.


Ju lutem, perkujtoni vetem pak vargjet e Gjergj Fishtes i cili ne “Lahuta e Malcis”, ka shkruar:

“Por, pse na të vegjël jemi
Pse kend fis e vëlla nuk kemi
Na sot shkjaut s’mund t’i bajmë ballë
puth po do t’na përpijë gjallë
Prandaj, thom se e lyp e mara
puth dhe sot na, si përpara
Të rrim njit me mbret të Stambollit
Për me i bamun ballë Nikollit…”


Pastaj, ne prag te kapitulimit te Perandorise Osmane, ekzistonte nje rryme qe kerkonte t'i bindete shqiptaret se "turqit" ishin armiq kryesore te shqiptareve, sepse u 'mohonin' gjithqka. Nje propagand hesapi, e sajuar dhe e mbeshtetur padyshim dhe fuqimisht nga serbet, malazezet, bullgaret dhe greket, qe conin uje ne mullirin e tyre, sepse ishin te vetedijshem se me dobesimin e Perandorise Osmane, me shqiptaret do t'i qeronin hesapet me lehte ;). Per fat te keq, edhe atehere sikur sot, ne lojen e propagandes se ndyre sllave, ishin futur edhe disa prijes te fiseve shqiptare.

Pas renijes se Perandorise Osmane, italianet dhe malazezet nga e majta, bullgaret ne te djathte, serbet mbi koke dhe greket perfundi, te gjithe ne aleance u derdhen si te terbuar ne bark te Shqiperise. Dhe kur u gjymtua Shqiperia Etnike, sllavet nuk ishin ne aleance me islamiket, por me Athinen e Vatikanin, Mosken e me gjithë Evropen.

Me tregoni ju mua tani se, cila aleance i dhuroj Serbise 1400 km2 me 2 milion banore? Cila aleance i dhuroi Greqise 16844 km2 me 1 milion banore? Cila aleance i dhuroi Malit te Zi 2040 km2 me 700 mije banore te tokes shqiptare e te popullit shqiptar?


Dhe se fundi, ua perkujtoj thenien e madhe dhe shume te vlefshme te Faik Konices qe thote:

"Po mos te ishte islami shqiptaret do te ishin me shume ne numer po jo shqiptar"

Argumente si keto i ka njohur me thes populli shqipetare gjate regjimit komunist, flm qe ju po na i sillni serish.
 
Titulli: Identiteti i Vertete i Shqipetareve dhe Debati Mes Kadares dhe Qoses

Po po ! Edhe Faik Konica ishte komunist:lexim:

Injoranca s'ka fund vertet. Lexoni me shume, dilni nga erresira ne te cilen jeni duke jetuar. Syte i keni, por drite nuk po u bejne:qenis:
 
Titulli: Identiteti i Vertete i Shqipetareve dhe Debati Mes Kadares dhe Qoses

Po po ! Edhe Faik Konica ishte komunist:lexim:
Injoranca s'ka fund vertet. Lexoni me shume, dilni nga erresira ne te cilen jeni duke jetuar. Syte i keni, por drite nuk po u bejne:qenis:

O trumcak :p une e kuptoj se trurngrenesi ne koken tuaj do ngordhte urie, jo nga deshira per diet :isterik:Vej gishtin kokes tende njeher ne jete dhe mendo me koken tuaj e mos u paraqit me shkrime te te tjereve se e damkose fare. :pUne kam bere nje pyetje se cili shqiptare qe nuk ka pranuar islamin eshte sllavizuar gjate asaj kohe. A mos deshe te na shitesh ato idet e mallkuara te vjetra se sllavet i kemi me afer se katoliket Shqiptar. Vej gishtin kokes nje here e perfundimisht se Turqia ( e dikurshme) jote e embel, komshiut tone qe njekohesisht e kishte te pushtuar me marrveshje i kishte lejuar shkollim deri ne universitet ( kujto kohen kur eshte hapur universiteti serb) ndersa popullit tone qe e donte aq shume sipas teje nuk i lejonte as shkollim elementar fillor. :p Vetem kete kujto.
 
Titulli: Identiteti i Vertete i Shqipetareve dhe Debati Mes Kadares dhe Qoses

Fet’ e besëtë t’i kemi
Po të ndarë të mos jemi,
Hoxh’ e xhami e dervishë,
Priftër’ e kllogjër’ e kishë
Nderë që kanë ta kenë,
Po të duan Mëmëdhenë,
Të duan njerëzinë,
Dhe të tërë Shqipërinë,
Mirësit’ e urtësitë
T’i kenë përpara dritë,
Të ken’ udhë njerëzinë,
dhe zot gjithë Perëndinë;
Me dritët të Perëndisë
T’i ndihinë Shqipërisë,
E të ngrenë Shqipëtarë
Të bëhet si ish më parë (Naim Frashëri)
Ju priftërë mjekrë-gjatë!
Q’u quan kombi uratë,
Uratë e Perëndisë,
Q’është drit’ e gjithësisë,
Mund të bëhi të pa-besë​
Për të mirët të Moresë?
Mund të lini Perëndinë?
Dhe Krishtin’ e Shqipërinë?
Edhe i fali Moresë?
Q’është pa-fe e pa-besë.
Dhe ju hoxh’ e ju dervishë,
Mos shihni Xhami e Kishë,
Si Kisha ësht’ dhe Xhamija​
Tekdo është Perëndia.

(Naim Frashëri)
 
Titulli: Identiteti i Vertete i Shqipetareve dhe Debati Mes Kadares dhe Qoses

Hallall ketyre duve dhe juve qe po merreni me ta.
Populli shqiptar ka nevoje per ndarje sot me shume sesa kurre.
Jeni shume persona interesant(vecanerishte hapesi i temes), nuk e di me ca guximi me ca prapavije, disa synojne qe Shqiperia ishte eshte dhe do mbes e kreshtire disa thojne qe Shqiperia....myslimane.!!!!
OOOOOOOO njerez, merreni veten me te mire e shikoni drejt perparimit te Atdheut, cka eshte e rendesishme nese jane ose ishin te krishtere ose mysliman.
Personalisht per mua eshte e rendesishme se ne front te luftes kane luftuar i krishtere e mysliman, ateist e ortodoks, per nje qellim çlirimin e Atdheut.
Kadareja si njeri labil qe mund te jete ne nej kohe ishte perkrahes i enverit, me pas doli kundershtar, ka shume kohe qe nuk i ka rastisur te rrij me shqiptare, sepse ai jeton en France, atje edhe mund ti jete shperlare truri, dhe te vij deri te kjo e te beje ndarje, sma do mendja se eshte edhe aq "burre i mire" themi ne.
Armiqte qe thone se shqiptaret kishin krishterimin si fe te pare ose ata qe thone se kishin Islamin si fe te pare, duhet ta dine nej thenie te nje autoreje holandeze nese nuk gaboj qe po e perserise per te saten here se: "I vetmi popull qe nuk eshte vrare per inate fetare jane shqiptaret"
E ju lart kakarisni gjithe diten e gjithe naten, e mundohuni ta zboluni "ujin e nxehte"

Gjihte te mirat
Nga Shqiptari!
 
Titulli: Identiteti i Vertete i Shqipetareve dhe Debati Mes Kadares dhe Qoses

Besoj se kemi humbur thelbin e bisedes dhe nuk duhet te kalojme tek ''fete shpetimtare'' por tek lengu i bisedes qe eshte tani e tutje si duhet te veprojme per te forcuar poziten tone ne ballkan dhe ne europe
 
Titulli: Identiteti i Vertete i Shqipetareve dhe Debati Mes Kadares dhe Qoses

Hallall ketyre duve dhe juve qe po merreni me ta.
Populli shqiptar ka nevoje per ndarje sot me shume sesa kurre.
Jeni shume persona interesant(vecanerishte hapesi i temes), nuk e di me ca guximi me ca prapavije, disa synojne qe Shqiperia ishte eshte dhe do mbes e kreshtire disa thojne qe Shqiperia....myslimane.!!!!
OOOOOOOO njerez, merreni veten me te mire e shikoni drejt perparimit te Atdheut, cka eshte e rendesishme nese jane ose ishin te krishtere ose mysliman.
Personalisht per mua eshte e rendesishme se ne front te luftes kane luftuar i krishtere e mysliman, ateist e ortodoks, per nje qellim çlirimin e Atdheut.
Kadareja si njeri labil qe mund te jete ne nej kohe ishte perkrahes i enverit, me pas doli kundershtar, ka shume kohe qe nuk i ka rastisur te rrij me shqiptare, sepse ai jeton en France, atje edhe mund ti jete shperlare truri, dhe te vij deri te kjo e te beje ndarje, sma do mendja se eshte edhe aq "burre i mire" themi ne.
Armiqte qe thone se shqiptaret kishin krishterimin si fe te pare ose ata qe thone se kishin Islamin si fe te pare, duhet ta dine nej thenie te nje autoreje holandeze nese nuk gaboj qe po e perserise per te saten here se: "I vetmi popull qe nuk eshte vrare per inate fetare jane shqiptaret"
E ju lart kakarisni gjithe diten e gjithe naten, e mundohuni ta zboluni "ujin e nxehte"

Gjihte te mirat
Nga Shqiptari!

Lëre Kadarenë, te ishte vetem ai, s'do thoja asgje me shume por, fatkeqesisht edhe shume te tjereve ketu u eshte shperlare truri, me dhimbsen sinqerisht:qenis::viola:
 
Titulli: Identiteti i Vertete i Shqipetareve dhe Debati Mes Kadares dhe Qoses

Lëre Kadarenë, te ishte vetem ai, s'do thoja asgje me shume por, fatkeqesisht edhe shume te tjereve ketu u eshte shperlare truri, me dhimbsen sinqerisht:qenis::viola:

Do ju lutesha qe te mos ofendoni ne vazhdimesi, por as te mos dilni nga tema.
"Syte i keni, por drite nuk po u bejne"-Gjera si keto jane vertete te panevojshme. Shpresoj & Deshiroj qe te mos perseriten, zgjedhjen e beni juve.

Nese keni gje per te thene per temen qe po trajtohet ju lutem te vazhdoni postimet tuaja por ofendimet do te jene te papranueshme.
 
Titulli: Identiteti i Vertete i Shqipetareve dhe Debati Mes Kadares dhe Qoses

Nuk e di si e kupton ti ate thenje alfonc. Ne kosovaret nuk e marrim si ofendim andaj, duket se e keni keqkuptuar. Sdq, une isha ne teme. Nese mendon se kam dalur jashte nga tema, aty futeni ju dhe te tjeret poashtu.
 
Titulli: Identiteti i Vertete i Shqipetareve dhe Debati Mes Kadares dhe Qoses

Indetiteti i vertete i shqiptareve eshte "SHQIPTARIA".
Ne jemi bere te krishtere duke mos e ditur sesi ,jemi bere ortodoks ndoshta njesoj si kur u beme te krishtere,ndersa se afermi myslyman,dihet me dhune.
Ne syte i kemi nga Europa,gjuhen e kemi te kategorizuar tek grup i gjuheve neolatine(varianti me i pranuar zyrtarisht).Kultura,perparimi,zhvillimi i saj,eshte lidhur me perendimin.Teknollogjia dhe niveli i arritur i demokracise eshte e lidhur me Vendet qe kane per baze Krishterimin.
 
Titulli: Identiteti i Vertete i Shqipetareve dhe Debati Mes Kadares dhe Qoses

ORAKULLI ... identiteti i shqiptarit eshte ""SHQIPTARIA""" , por kjo teze realisht funksionon vetem brenda kufijve te Shqiperise dhe jo me gjere...Kjo ka sjelle ndarje mentaliti ,kulture dhe rrjedhimisht ""IDENTITETE TE NDRYSHME""" me te tjeret qe pretendojne te jene shqiptare !!

Padyshim qe e ardhmja e Shqiperise eshte perendimi i krishtere (ato qe theksove me siper )...Kthimi ne origjinen kristian-europiane ne Shqiperi ndodh si ""PROCES i NATYRSHEM"""(Jo duke u nisur ne baza te mirefillta fetare ,por si menyre jetese , emra, gjuhe dhe pershtatshmeri e mirekuptim, pa i hyre fare analizes historike ,Gjergj Kastriotit dhe flamurit tone bizantin) .Po te bejme nje reflektim nga 1912 e kendej e konfirmon me se miri ""KTHIMIN NE ORIGJINE"" gje qe bie plotesisht ne kundershtim me tezen e Qoses qe shqiptaret kane identitet europian-islamik...

ps. E vetmja gje qe ""NA VJEN KEQ"" te permendim ne, eshte fakti qe Shqiperia dhe Kosova kane identitete te ndyshme (ate shqiptar dhe kosovar)..!!!!! Nuk na e ka fajin Europa ne po e kemi fajin vete ...
 
Titulli: Identiteti i Vertete i Shqipetareve dhe Debati Mes Kadares dhe Qoses

FORUMI MUSLIMAN I SHQIPثRISث

Deklaratë për Shtyp

21-qershor-06

SU: Forumi Musliman ndjehet i shqetësuar nga racizmi dhe islamofobia e Ismail Kadaresë

Forumi Musliman i Shqipërisë ka lexuar dhe monitoruar që nga muaji mars 2006 shkrimin e shkrimtarit Ismail Kadare ‘Identiteti Evropian i Shqiptarëve’, replikat e akademikut Rexhep Qosja dhe debatet që janë hapur në shtyp mbi identitetin kombëtar të shqiptarëve dhe rolin që feja islame ka në atë.

Forumi Musliman i Shqipërisë është ndjerë i tronditur nga tonet raciste dhe urrejtjenxitëse që shkrimi i z. Kadare ka përçuar në publikun shqiptar. Më saktë sulmi që Ismail Kadare ka bërë kundër anëtarësimit të Shqipërisë në Konferencën Islamike, ndaj përkatësisë kulturore të muslimanëve shqiptarë dhe përkatësisë së shqiptarëve në qytetërimin islam, janë disa nga tezat që trondisin dhe fyejnë muslimanët që jetojnë në Ballkan.

Njëanshmëria që Kadare rrëfen në shkrimin e tij, kur presupozon se shqiptarët i përkasin vetëm kulturës evropjane, apo më saktë vetëm asaj kristjane janë fyese. Sulmi që ai bën ndaj personave që mendojnë se shqiptarët i përkasin edhe qytetërimit islamik, apo sulmet që ai bën ndaj kulturave dhe popujve të kontinenteve të tjerë, siç janë Afrika, Azia etj, përngjasojnë me sulmet raciste që në Evropë janë dëgjuar vetëm gjatë epokës së Rajhut të Tretë. Cilësimet e Kadarëse që presupozojnë se shqiptarët janë të bardhë, se ata jetojnë në zemër të Evropës, Forumit i kujtojnë përcaktimet raciste të nazistëve, kur këta deklaronin se gjermanët janë racë e bardhë ariane, superiorë, ndërsa popujt e tjerë, si afrikanët, aziatikët, hebrejtë etj trajtoheshin si inferiorë. Përngjasime naziste në shkrimet e Kadaresë vihen re edhe kur ai krahason kulturën superiore të bardhë të katolicizmit latino - shqiptar në opozitë me atë orientalen e bejtexhizmit musliman shqiptar. Të njëjtën gjë bënin edhe nazistët kur pretendonin se muzika dhe kultura ariane gjermane ishte superiore mbi atë hebraike, aziatike dhe afrikane.

Forumi Musliman i Shqipërisë, nuk është dakort edhe me mendimet e Kadaresë, sipas të cilit Perandoria Osmane, ka nënshtruar shpirtërisht shqiptarët nëpërmjet islamizimit. Por përkundrazi, islamizimi i pjesës më të madhe të shqiptarëve, është faktori kryesor që i ruajti ata nga asimilimi serb dhe grek.

Sulmet e Kadaresë ndaj Islamit, letërsisë së bejtexhive, dhe për më tepër, përpjekja e tij për të portretizuar mbretin Ahmet Bej Zog si një monark anti-musliman shqetësojnë shumë Forumin, për frymën e egër dhe islamofobike që ato mbjellin në publikun shqiptar. Në shkrimin e Kadaresë ka shpifje me doza të mëdha. E këtillë është edhe shpifja teologjike që Kadare bën ndaj formës së faljes së muslimanëve shqiptarë, kur ndër të tjera thuhet se; (mbreti Zog ndaloi) ‘rreptësisht rënien në gjunjë të burrave, (gjatë faljes) dhe për më tepër urdhëroi ‘Bashkësisë Islame, (që të) urdhëroj myslimanët shqiptarë të faleshin këndej e tutje pa e ulur dinjitetin shqiptar, domethënë në këmbë!

Idetë islamofobike të Kadaresë edhe kundër muslimanëve shqiptarë në ish-Jugosllavi dhe në Ballkan, duket sikur janë në sinkroni të plotë me tezat anti-shqiptare dhe anti-muslimane që miku i zotit Kadare, Maks Velo përmend në shkrimin ‘Qoseizmi, ose teoria e urrejtjes’ të botuar në gazeta Shekulli më 21 qershor 2006. Në këtë shkrim, Maks Velo ndër të tjera sulmon edhe vëllezërit tanë shqiptarë në Kosovë dhe Maqedoni, kur thotë:

me Kosovën dhe kosovarët duhet të jemi shumë më të kujdesshëm. Po të zhvillohej një referendum për bashkimin me Kosovën, unë do të votoja kundër. Janë akoma primitivë dhe do të na hapin probleme pa fund; le të rrinë të rregullohen vetë njëherë

Forumi Musliman i Shqipërisë, ndërsa sheh shkrimet që inspirohen nga idetë raciste të z. Kadare, me poezitë dhe rrëfimet e të cilit mësojnë fëmitë tanë nëpër shkolla, ndjehet i tronditur me urrejtjen që ky njeri inspiron kundër kombit tonë. ثshtë për tu habitur sesi Kadare pajtohet me antishqiptarin Maks Velo, kur sulmon trashëgiminë kulturore të qytetit të Tiranës, apo më saktë themeluesin e saj Sulejman Pashë Bargjinin.

Duke qënë se mendimet e Ismail Kadaresë kanë nxitur një fushatë sulmesh raciste, antishqiptare dhe antimuslimane, që bien ndesh me parimet dhe liritë e të drejtat e individit, Forumi, i bën thirrje të gjithës hapësirës intelektuale shqiptare të distancohet nga idetë urrejtjenxitëse që Kadare predikon, duke kontribuar në mbrojtjen dhe zhvillimin e vlerave më të mira që populli ynë trashëgon nga historia.

Forumi Musliman i Shqipërisë, mendon se identiteti kulturor dhe fetar i shqiptarëve është përbërës i formësuar nëpër rrjedhat e historisë multikulturore të kombit tonë, duke marrë esencat më të mira si tipare themelore të identitetit të tij, dhe sulmi ndaj trashëgimisë fetare dhe kulturore të popullit tonë, është sulm antishqiptar.

FORUMI MUSLIMAN I SHQIPثRISث
TIRANث
 
Titulli: Identiteti i Vertete i Shqipetareve dhe Debati Mes Kadares dhe Qoses

Deklarate e shkelqyer !
 

Konkursi Letërsisë

  • 1-Nje veshtrim, nje dashuri.

    Votat: 5 21.7%
  • 2-Agim shpërthyes

    Votat: 2 8.7%
  • 3-Për të voglën

    Votat: 1 4.3%
  • 4-Qiriu pa fjalë

    Votat: 4 17.4%
  • 5-Për të satën herë ….

    Votat: 2 8.7%
  • 6-Tik tak.

    Votat: 3 13.0%
  • 7-Nuk je më vetëm.

    Votat: 6 26.1%
Back
Top