Pyetje drejtuar besimtareve musliman

Kresha

A pretty face can never trick me
Es-Selamu Alejkum We Rahmetullahi We Berekatuhu

Paqja, Meshira dhe Bereqeti i Zotit qofte mbi ju

Kjo teme do te jete enkas per ata te cilet deshirojne te dinë dic me shume rreth Islamit. Nqfs keni ndonje pyetje per ndonje ceshtje, apo keni dic cfare nuk kuptoni, urdheroni !!! Jeni te mire se ardhur te gjithe pa dallim feje. Mundesisht, te tregojme te gjithe respekt & edukate te te shprehurit ndaj besimit Islam dhe ndaj cdo besimi tjeter fetar. Ju kisha lutur te mos beni shaka me fe, se paku jo ketu. Besoj se nuk eshte vendi adekuat per shaka, as ketu e as tek rubrikat e tjera fetare. Dhe nje gje tjeter, pyetjeve do t'ju pergjigjemi vetem ne rast se shihet qe pyetesi ka bërë pytjen sincerisht, pa ofenduar besimet fetare. Ne te kunderten, nuk do t'humbim kohe me pyetjet e atilla.

Ju flm per mirekuptim
:)
 
Kur'ani

Pyetje per te gjithe ato qe kane njohuri nga feja Islame. Kur'ani nga thuhet se eshte shkruar? Ku eshte shkruar fillimisht? A ka ndonje mundesi te jete 'ndryshuar' apo 'permiresuar' (ne thonjeza) nga njerezit atehere kur eshte rishkruar?
 
Redaktimi i fundit:
Pyetja e bërë nga anetarja "Elushe" :

Pyetje per te gjithe ato qe kane njohuri nga feja Islame. Kur'ani nga thuhet se eshte shkruar? Ku eshte shkruar fillimisht? A ka ndonje mundesi te jete 'ndryshuar' apo 'permiresuar' (ne thonjeza) nga njerezit atehere kur eshte rishkruar?

Pergjigje:


Ruajtja e Kur’anit


Për të gjithë librat e Shenjtë, prova e parë me anë të së cilës mundohemi të vërtetojmë mosndryshimin e librit në fjalë është ekzistimi i manuskripteve (i shkrimeve) që datojnë që në kohën kur është paraqitur për herë të parë libri i konsideruar si i shenjtë.
Kështu p.sh kristianët kur duan të vërtetojnë se Bibla nuk ka ndryshuar mundohen të sjellin si argument për këtë gjë ekzistencën e disa manuskripteve që në kohë shumë të hershme (shumë afër kohës ku u paraqit për herë të parë libri) dhe që sipas tyre teksti i këtyre manuskripteve pothuajse përputhet plotësisht me tekstin që ata kanë sot, çka tregon se teksti që kristianët kanë sot nuk ka pësuar ndryshim me tekstin që ka qenë që në kohën kur doli për herë të parë libri.
Duke mos u ndalë për momentin, se sa e vërtetë është që teksti i këtyre manuskripteve është i ngjashëm me tekstin e sotëm vazhdojmë më tej...
E njëjta logjikë, ndiqet edhe për librat e tjerë, bile edhe për ato libra që nuk konsdiderohen si të shenjta nga askush.
Pra për të gjithë librat, si provë kryesore për vërtetimin e origjinalitetit të tyre shërben ekzistenca e sa më shumë manuskripteve të asaj kohe (ose afër asaj kohe) kur ka dalë për herë të parë libri.
Por kjo edhe pse është një provë kryesore por jo edhe tërësisht e mjaftueshme për vërtetimin e origjinalitetit të një libri, në rastin e Kur'anit ajo nuk është kryesorja, por dytësore.
Kjo jo për shkak se kemi të bëjmë me mungesën e manuskripteve, përkundrazi ekzistojnë një sasi e konsiderueshme e manuskripteve (si në asnjë libër tjetër) që vërtetojnë mosndryshimin e Kur'anit.
Por në rastin e Kur'anit kemi një provë akoma më të fuqishme, e cila është e posaçme vetëm në rastin e Kur'anit (ç'ka e bën edhe më superior ndaj librave të tjerë), të cilën provë nuk kanë mundur ta ketë asnjë libër para apo pas Kur'anit.
Kësaj prove që në fillimet e zbritjes së Kur'anit, i është kushtuar një rëndësi tepër e madhe, dhe kjo për faktin se është e vetmja provë dhe e pazëvendësueshme njëkohësisht, që ka shërbyer dhe që shërbën për ruajtjen e origjinalitetit të Kur'anit (apo të çdo lloj libri tjetër nëse do të kishte mundësi ta posedonte një provë të tillë).
Cila është kjo provë pra?
Kjo provë është mësimi dhë këndimi përmendësh nga gjenerata në gjeneratë i Kur'anit.
Muslimanët për ruajtjen e Kur'anit i kanë kushtuar rëndësi të madhe të dy këtyre metodave, por kuptohet më shumë i kanë dhënë rëndësi metodës së pazëvendësueshme e që është mësimi përmendësh.
Fillimisht do të flasim për metodën e ruajtjes së Kur'anit me anë të shkrimit...


Ruajtja me anë të shkrimit



Kur'ani i zbriste Muhammedit nëpërmjet Xhibrilit dhe Muhammedi duke qenë se nuk dinte shkrim e këndim (dhe kjo ka urtësinë e madhe) e mësontë Kur'anin përmendësh dhe pastaj ua mësonte përmendësh edhe shokëve të vet (që sa vinin e shtoheshin).
Kështu Muhmmedi, e mësonte përmendësh nga Xhibrili (pastaj atë që e mësonte ia thoshte Xhibrilit, për t'u parë nëse e kishte mësuar mirë, dhe kjo ka vazhduar për 23 vjet rresht), pas kësaj Muhammedi ua mësonte shokëve , dhe u kërkonte atyre që edhe ata t'ia përsërisnin atë që kishin mësuar (vlen për t'u theksuar se arabët ishin nga njerëzit që shquheshin për mësimin përmendësh).
Por Muhammedi përveç që ua mësonte Kur'anin tërë atyre që ishin rreth vetes, mbante rreth vetes edhe persona që e shkruanin Kur'anin në sende të ndryshme (kryesisht lëkura), disa prej atyre shkruesve kanë qenë të përhershëm (kanë qenë rreth 40 të tillë) dhe disa jo të përhershëm.
Gjatë shkrimit, Muhammedi ua këndonte, ndërsa ata e shkruanin dhe pasi e mbaronin së shkruari Muhammedi, u kërkonte që t'ia lexonin edhe njëherë për të parë mos kishin bërë ndonjë gabim gjatë shkrimit.
Por, Muhammedi megjithëse i dha përparësi edhe metodës së shkrimit të Kur'anit në "letër", në çastet e fundit ai nuk dha ndonjë urdhër apo qoftë edhe këshillë, që tërë lëkurat apo sendet ku ishte shkruar Kur'ani të mblidhen të tëra, pasi siç do ta sqarojmë më vonë më shumë rëndësi ka mësimi përmendësh në prani të "mësuesit" se sa ta mësosh atë nga "letra".
Por kur Islami filloi të dilte jashtë gadishullit Arabik, luftrat u shtuan, si pasojë edhe të vrarët, në mesin e të cilëve kishte shumë veta që kishin qenë shokë të Muhammedit dhe që e dinin Kur'anin përmendësh.
Atëherë kalifi (i pari i muslimanëve, që në atë kohë ishte Ebu Bekri) me këshilltarët e tjerë të frikësuar se mos zvogëloheshin në maksimum (saqë të mos ngelte asnjë gjallë, përfshi edhe veten e tyre), numri i atyre që e dinin përmendësh Kur'anin, e panë të arsyeshme që tërë Kur'anin e shkruar në sende të ndryshme ta mblidhnin dhe t'ua linin atyre që vinin pas (sido që të ishte puna, të ekzistonte i tërë Kur'ani i shkruar).
Për mbledhjen e Kur'anit u ngarkua një komision ku kryetar ishte një nga shkruesit dhe sekretarët e njohur të Muhammedit, që ka qenë edhe shkrues i rregullt, emri i tij është Zejd ibn Thabit.
I tërë Komisioni edhe pse e dinin vetë përmendësh Kur'anin, gjurmuan dhe për çdo varg Kur'ani vendosën kusht (hera e parë në historinë njerëzore ku vendoseshin kritere të tilla) që të gjendeshin të paktën 3 kopje prej shkruesve të ndryshëm të Kur'anit dhe jo vetëm kaq por vendosën edhe kusht që këto shkrime të ishin shkruar në prani të Muhamedit.
U plotësua çdo kusht i vënë, dhe në fund komisioni ia arriti me sukses të plotësonte detyrën e rëndë që i ishte ngarkuar.
Pasi e mblodhën ia dhanë Ebu Bekrit.
Por a ndodhi ajo gjë për të cilën frikësohej Ebu Bekri???
Jo, ajo gjë nuk ndodhi kurrë, sepse nuk vdiqën të gjithë ata që e dinin Kur'anin përmendësh, kështu që kjo kopje e Kur'anit thjesht qëndronte tek Ebu Bekri.
Pas vdekjes së Ebu Bekrit kopja, iu kalua Umerit dhe edhe tek Umeri thjesht qëndronte pa qenë nevoja të përdorej.
Pas vdekjes së Umerit, kjo kopje iu dha vajzës së Umerit dhe njëkohësisht gruas së Muhammedit Hafsas, ndërsa kjo e fundit e groposi në oborrin e saj.
Pas vdekjes së Umerit (kur kopja i kaloi Hafsas) në krye të muslimanëve u vendos Uthmani (dhëndri i Muhammedit).
Në kohën e tij, shteti Islam ishte zgjeruar shumë edhe midis banorëve që nuk e dinin gjuhën arabe.
Por në këto vende, numri i personave që nuk dinin gjuhën arabe, por që kishin pranuar Islamin, ishte shumë i madh.
Këta banorë kishin një vështirësi në mësimin e Kur'anit (sepse ai ishte në një gjuhë të huaj për ta), por për t'iu lehtësuar atyre u ishte lejuar që ata ta këndonin në dialekte të tjera, jashtë dialektit kurejshit (që ishte dialekti i Muhammedit, në të cilin dialekt zbriti edhe Kur'ani) dhe kjo lejesë vinte nga vetë Allahu nëpërmjet Muhammedit.
Kjo lejesë ishte bërë për arsye lehtësimi, për besimtarët që flisnin dialekte të ndryshme dhe që ishin nga vende të ndryshme dhe ishte bërë në një kohë kur muslimanët nuk kishin mundësitë që të rrinin e të mësonin dialektin kurejshit.
Por një ditë, dikujt prej sahabëve i bëri përshtypje një ngjarje midis dy fëmijëve, ku njëri krenohej me dialektin e vetë me të cilin e këndonte Kur'anin.
Atëherë ai shkoi tek Uthmani, dhe i sugjeroi atij se tashmë ishin krijuar mundësitë (ishin krijuar shkollat e para për studimin e shkencave të ndryshme fetare, etj.) që Kur'ani të mësohej në dialektin që fliste vetë Muhammedi, pra atë kurejshit.
Dhe Uthmani e pa të arsyeshme që të bënte ashtu.
Kështu ai caktoi një komision për mbledhjen e Kur'anit, në krye të cilit u vendos përsëri Zejd ibn Thabiti.
Por tashmë ky komision e kishte punën shumë herë më të lehtë, ata duhej vetëm të shumonin Kur'anin që e kishin mbledhur në kohën e Ebu Bekrit.
Prandaj ata shkuan tek Hafsa dhe i kërkuan asaj kopjen që asaj i ishte dhënë nga Umeri.
Ajo ua dha dhe ata bënë edhe 6-7 kopje të tjera, pastaj ia kthyen përsëri...
Këto kopje Uthmani i shpërndau në qendra të ndryshme dhe një mbajti për vete, ku në çdo qendër përveç kopjes së Kur'anit që dërgoi, dërgoi edhe persona që e dinin përmendësh Kur'anin.
Pikërisht 2-3 prej këtyre 6-7 kopjeve kanë mbërritur deri në ditët tona.
Një gjendet në muzeun e Londrës, një në muzeun e Stambollit dhe një në Kaukaz (kopje të cilën Stalini e morri gjatë luftës së dytë botërore).
Thuhet se kopja që gjendet në muzeun e Stambollit ishte kopja që Uthmani e mbajti për vete dhe aty gjenden pikat e gjakut të Uthmanit sepse në momentin e vrasjes së tij, ai pikërisht ishte duke lexuar Kur'an në kopjen e vet personale.
Nuk ka pikë dyshimi se teksti që gjendet në këto kopje është 100% i ngjashëm me tekstin e sotëm të Kur'anit, duke dëshmuar qartë mosndryeshmërinë e Kur'anit.
Që këto kopje janë të kohës së Uthmanit, nuk është vështirë të përcaktohet pasi ato shumë mirë janë ekzaminuar me anë të metodave shkencore (me karbon dhe uranium) që përdoren për të treguar vjetërsinë e diçkaje.
Por edhe një tjetër argument se këto janë të kohës së Uthamit është edhe mënyra e shkrimit se si janë të shkruajtura këto.
Ato janë të shkruara në një Shkrim që quhet Ku'fi dhe karakteristikë është se janë pa zanore, karakteristikë kjo vetëm për kohën e Uthmanit, sepse disa vjet pas vdekjes së Uthmanit filluan të vendosen edhe zanoret.
Dhe çdo kopje tjetër e vjetër e Kur'anit që është gjetë, ka zanoret përveç këtyre tre kopjeve që përmendëm.
Shkurt, ekzistenca e manuskripteve të plota të Kur'anit që nga koha e Uthmanit dhe mosndryshimi i tekstit të këtyre manuskripteve me tekstin e sotëm që ne kemi, dëshmon qartë se Kur'ani nuk ka pësuar asnjë lloj ndryshimi, duke ngelë kështu në origjinalitetin e vet ashtu sikur ka dalë nga goja e Muhammedit.


Ruajtja nëpërmjet mbamendjes


Rruga kryesore me anë të së cilës Kur’ani ia arriti të ruajë origjinalitetin e vet, është ajo e mësimit përmendësh, ndërsa tjetra është ajo me anë të shkrimit (manuskripteve).
Për manuskriptet ne folëm më herët, ndërsa tani do të flasim për rrugën kryesore e cila u bë shkak për ruajtjen e origjinalitetit të Kur’anit deri në ditët tona (kuptohet do të vazhdojë kjo edhe deri në ditët e fundit të kësaj bote).
Që mësimi përmendësh i një libri, apo qoftë edhe i një mësimi apo diçkaje tjetër, është mënyra kryesore për ruajtjen e origjinalitetit të këtij libri (sidomos kur bëhet fjalë për kohët e vjetra, kohë në të cilat alfabeti i një gjuhe jo vetëm që nuk ishte i përsosur, por edhe sendet në cilat shkruheshin gjërat ishin shumë të vështira për t’u gjetë, dhe akoma më të vështira për t’i mbijetuar kohës nga mos shkatërrimi), kjo gjë tashmë dihet dhe pohohet nga të gjithë pa përjashtim.
Ne këtu po mjaftohemi vetëm me pohimin e një pastori të njohur protestant, emri i të cilit është Josh Mekdouell.
Ja se çthotë ai në librin e tij, "Kush është Jezu Krishti?" (fq. 34) kur flet për një zakon judeas:

"Në religjionin judeas ishte zakon që studenti ta mësoj përmendësh mësimin rabinik. Studenti i mirë ka qenë si një çisternë e lyer me allçi, e cila nuk humb asnjë pikë ujë…"

Pra siç e thotë edhe pastori protestant, mësimi përmendësh është vërtetë si një çisternë e lyer me allçi, e cila nuk humb asnjë pikë ujë…
Dhe kjo është mënyra kryesore, që na ka ardhë Kur'ani deri në ditët tona, "pa i humbur as edhe një pikë " (pa iu ndryshuar as edhe një shkronjë, nga kuptimi i tij).
Fillimisht do të shohim se cili ishte zakoni arab në lidhje me të mësuarit përmendësh!
Arabët kanë pasë një cilësi të hershme që gjërat i mësonin përmendësh, pavarsisht se çfarë ishin ato.
Në shekullin kur u paraqit Muhammedi, në mesin e arabëve ishte përhapur në shkallë të gjerë poezia.
Ata çdo vit organizonin konkurse të ndryshme të poezisë dhe poezitë që fitonin çmimet e para (por një poezi nuk mund të fitonte një çmim të parë po nuk qe disa qindra apo mijëra vargje), ata kishin zakon që i mësonin përmenësh pa pasur nevojë për shkrimin...
Ka shembuj të habitshëm që tregojnë aftësitë e arabëve në mbajtjen përmendësh të gjërave.
Pikërisht kjo cilësi e arabëve në lidhje me mësimin përmendësh, shërbeu si një mjet tepër i fuqishëm në ruajtjen e origjinalitetit të Kur’anit.
Dhe këtë cilësi të tyre Allahu dhe i dërguari i Tij (Muhammedi) e “shfrytëzuan” shumë mirë, për ruajtjen e Kur’anit.
Kjo gjë u realizua nëpërmjet dy rrugëve kryesore:

1)Nëprmjet këndimit (përmendësh) të detyruar të Kur’anit, gjatë faljeve që bëjnë muslimanët.
Kështu muslimani falet 5 herë në ditë, por gjatë të 5 faljeve ai këndon pjesë nga Kur’ani përmendësh, gjë kjo të cilën e nxit muslimanin të mësojë sa më shumë Kur’an përmendësh.

2) Nëprmjet nxitjeve duke premtuar shpërblime të mëdha, për atë që mëson pjesë nga Kur’ani.
Janë me qindra hadithet të cilat i nxisin besimtarët për mësimin përmendësh të Kur’anit.

Thotë Muhammedi:

"Këndoni Kur'an sepse ai do të jetë ndërmjetës Ditën e Kijametit (për ta ruajtur nga zjarri i xhehennemit), për "shokun" e tij..."

"Kush këndon nga Kur'ani një shkronjë, atij do t'i jepet 10 sevape (shpërblime)..."

Në një thënie tjetër të Muhammedit thuhet:

"Ditën e Gjykimit do t'i thuhet personit:
Lexo nga Kur'ani deri ku ke arritur së lexuari në dunja, dhe për çdo varg që ke lexuar do të ngrihet një shkallë në xhennet dhe vendi yt në xhennet do të jetë atje ku ka qenë vargu i fundit, që ke lexuar nga Kur'ani..."

Njëherë tjetër Muhammedi u tha shokëve:
"Nëse do t'ju thuhej:
"Shkoni në filan kodër dhe aty keni për të gjetur dy deve të kuqe (devetë e kuqe në Arabi janë konsideruar si pasuria më e madhe).
I vetmi mundim për të do të ishte sa të shkonte tek kodra në fjalë...
A do të kishte dikush prej jush që do të shkonte t'i merrte??? "
Thanë ata:
"O i dërguari i Allahut, çdo njërit prej nesh nëse i thuhej ajo gjë, pa asnjë dyshim që do të kishte shkuar..."
Ua ktheu Muhammedi:
"Unë po ju them, se mësimi i dy ajeteve të Kur'anit, është më i mirë se sa të kesh pasuri dy deve..."

Kur i dëgjuan këto thënie shokët e Muhammedit, filluan leximin e Kur'anit, sa që u bë problem në xhaminë e tij, nga zërat e shumtë dhe që padashje ngriheshin dhe iu desh Muhammedit që t'i këshillonte që ata ta ulnin zërin...
Përsëri tregohen raste të habitshme, se sa shumë rëndësi i kanë kushtuar leximit të Kur'anit ata njerëz...
Filluan të merreshin aq shumë me leximin e Kur'anit, saqë tërë Kur'anin që ishte donin ta përsërisnin për 1 ditë, por Muhammedi nuk ua pëlqeu këtë gjë dhe u tha se të paktën ta lexonin tërë Kur'anin në 3 ditë.
Por, sigurisht Muhammedi nuk harroi që t'i porosiste ata, që Kur'anin t'ua mësonin edhe të tjerëve, bile e konsideroi këtë vepër si një vepër që të bën prej besimtarëve më të mirë.
Kështu Muhammedi u tha:
"Më i miri prej jush, është ai që e lexon Kur'anin dhe ua mëson atë të tjerëve..."

Dhe tani mendoni pak…
Një populli që e kishte zakon që gjërat t'i mësonte përmendësh, nga ana tjetër nxitet me një nxitje të fortë, që ta lexonin dhe mësonin Kur'anin, duke u premtuar për këtë shpërblime të pallogaritshme.
Duke mos harruar se ata ishin një popull që besonte plotësisht se do të shpërbleheshin me atë që u premtohej (dhe për këtë kanë dhënë qindra e mijëra prova)...
A mund të ketë pikë dyshimi vallë, që ky popull të mos e mësonte Kur'anin përmendësh, sidomos kur u ishte bërë edhe detyrë që gjatë 5 faljeve që ata bëjnë duhet të këndonin Kur'an???
Ata jo vetëm që e kishin mësuar përmendësh të gjithë Kur'anin, por e kishin përsëritur atë me mijëra herë, dhe nëse do t'u jepej mundësi ata edhe mijëra herë të tjera do ta përsërisnin...
Këta qindra dhe mijëra burra, (me këtë lloj besnikërie ndaj këtij libri, për të cilin ata ishin gati të jepnin jetën e tyre, dhe shumë prej tyre e dhanë atë), u përhapën në të katër anët e botës, me të vetmin qëllim që ky libër të arrinte në çdo cep të botës...
Dhe kudo që shkuan, ua mësuan të tjerëve, ashtu siç atyre u ishte mësuar, shkronjë për shkronjë (për kuriozitet shkoni në ndonjë xhami dhe shikoni se si mësohet Kur'ani).
Megjithëse të gjithë ata u ndanë, dikush në Lindje e dikush në Perëndim, dikush në Jug e dikush në Veri, edhe pse nuk kishin edhe shumë mundësi komunikimi me njëri-tjetrin (për shkak të kushteve që ekzistonin në atë kohë), nxënësit e tyre
që mund të ishin nga vende të ndryshme (dikush kinez, dikush afrikan, dikush prej Kaukazi etj. etj.) të gjithë kur takoheshin (rastësisht apo jo), në cilëndo xhami të globit qoftë, gjatë leximit të Kur'anit që bëhej, kurrë nuk patën ndonjëherë probleme që dikush po thoshte një varg Kur'ani që tjetri po atë varg e kishte ndryshe...
Ja kjo është mënyra kryesore që ka shërbyer për ruajtjen e Kur'anit...
Ndërsa mënyra e të mësuarit shkurtimisht ka qenë kështu…
Kur'ani i zbriste Muhammedit nëpërmjet Xhibrilit (ashtu siç pretendohet nga muslimanët), Muhammedi duke mos ditur shkrim e këndim e mësonte Kur'anin përmendësh, më pas atë që kishte mësuar përmendësh ia thoshte Xhibrilit (dhe kjo për 23 vjet) dhe pastaj ua mësonte përmendësh edhe shokëve të vet dhe u kërkonte atyre që edhe ata t'ia përsërisnin atë që kishin mësuar.
Ndërsa shokët e Muhammedit shkonin dhe ua mësonin familjeve të tyre, fëmijëve dhe të gjithë atyre që nuk kishin mundësi të ishin prezentë aty ku ishte Muhammedi.
Që gjatë jetës së Muhammedit Islami filloi të përhapej shumë dhe pas vdekjes së tij Islami u përhap me të shpejtë edhe jashtë gadishullit arab.
Në këtë përhapje ndikuan shumë faktorë (nuk e shohim me vend që t'i përmendi), por ajo që ka më shumë rëndësi është se kjo përhapje u bë nga shokët e Muhammedit, të cilët shkuan në ato vende për të përhapur Islamin, jetuan dhe vdiqën atje.
Kështu kudo që shkonin shokët e Muhammedit ua mësonin të tjerëve Kur'anin, ashtu si Muhammedi ua mësonte atyre.
Dhe vazhdonte kjo mënyrë e të mësuarit të Kur'anit deri në ditët e sotme, edhe sot e kësaj dite vazhdon e njëjta mënyrë e të mësuarit të Kur'anit.
Sot në botë ka me miliona vetë që e dinë Kur'anin përmendësh (janë me qindra edhe në Shqipëri) dhe që kanë dëshminë për diçka të tillë, por të gjithë këta nuk e kanë marrë dëshminë (që dinë Kur'anin përmendësh) ngaqë e kanë mësuar Kur'anin nëpërmjet librit të shkruar, por e kanë marrë sepse e kanë mësuar nga profesorë që janë të autorizuar për këtë gjë (që t'u mësojnë të tjerëve Kur'anin).
Dhe në diplomën e secilit shënohet, një listë e gjatë emrash që përfundon në fund me emrin Muhammed.
Aty shënohet se nga cili profesor e ka mësuar Kur'anin, ky i fundit nga kush e ka mësuar, po ai tjetri nga kush e ka mësuar, e kështu me rradhë vazhdon ky zinxhir deri sa vjen në kohën e Muahmmedit ku shënohet emri se nga cili shok i Muhammedit e ka mësuar Kur'anin dhe mbyllet kjo listë e gjatë emrash me emrin Muhammedit, që e mësoi nga Xhibrili dhe Xhibrili nga Allahu.
Për ta kuptuar më mirë po e ilustroj me një shembull.
E zëmë se sot "Teologu" ka ndërmend që të marrë dëshminë si mësuesi përmendësh i Ku'anit (kjo dëshmi nuk i duhet për t'u mburrur apo për të zënë ndonjë punë, por i duhet që n.q.s do t'ua mësojë të tjerëve, të jetë i autorizuar për këtë gjë), për të marrë këtë dëshmi "Teologu" nuk duhet ta mësojë përmendësh Kur'anin nga libri i shkruar, apo i ndihmuar nga kasetat e magnetofonit, apo faqet e internetit.
Ai mund ta mësojë në këtë mënyrë, por ai këtë e ka vetëm për vete, dhe nuk mund të hapë shkollë që t'ua mësojë të tjerëve Kur'anin (sipas nesh ka shumë sevape për diçka të tillë).
Për të hapë shkollë, ai duhet të shkojë ta mësojë nga dikush që ka dëshmi për diçka të tillë.
Dhe nëse "Teologu" shkon dhe e mëson. kur ta marrë dëshminë, tek dëshmia e tij do të shënohet:
"”Teologu” e mësoi përmendësh Kur'anin nga Ibrahim el Xhibrin (këndues i njohur i Kur'anit), Ibrahim el Xhibrin e ka mësuar nga Abdullahu, Abdullahu nga Abdusamedi, Abdusamedi nga.................... filani, filani e ka mësuar nga Ebu Bekri (shok i Muhammedit), ndërsa Ebu Bekri nga Muhammedi (i dërguar i Allahut), Muhammedi nga Xhibrili (ëngjëll që merret me shpalljet) dhe Xhibrili nga Allahu (Zoti i Botrave)."
Ja kjo është rruga kryesore se si Kur'ani na ka arritur deri në ditët tona, dhe mrekullia qëndron ashtu si edhe e përmendëm më sipër se edhe pse është mësuar nga njerëz të ndryshëm, në vende të ndryshme (në shumicë e rasteve pa mundësi komunikimi midis tyre) kurrë nuk ka pasur "konflikte" që dikush e ka mësuar ndryshe e dikush tjetër ndryshe, dikush ka mësuar një ajet më tepër apo më pak.

Së fundi po përmendim edhe një përparësi të pazëvendësueshme që ka pasë mënyra e të mësuarit përmendësh ndaj asaj me të shkruar…
Kur'ani që kur i zbriti Muhammedit i zbriti me një farë "muzikaliteti" (nëse do të kishim të drejtë ta quanim kështu).
Ky "muzikalitet" formohet nga zgjatja, ngecja, shqiptimi me hundë, i shkronjave të ndryshme të Kur'anit.
Tani nëse Kur'ani do të na kishte arritur deri tek ne, jo me anë të mësimit përmendësh, por vetëm me anë të manuskripteve atëherë ky "muzikalitet" do të kishte humbur me kohë, dhe si pasojë njerëzit nuk do ta këndonin Kur'anin ashtu sikur Zoti ua zbriti atyre, pra nuk do t'i jepnin hakun (atë që i takon)...
Njëlloj si puna e një kënge...
Nëse neve nuk e dëgjojmë këngën ashtu siç është kënduar në origjinal, atëherë sado që të kemi skriptet e kësaj kënge ne nuk mund t'i afrohemi aspak ashtu siç është kënduar në origjinal, apo jo???
Në pika të shkurtëra kjo ishte historia e ruajtjes së Kur'anit.
Sepse per Kur'anin si historine e ruajtjes se origjinalitetit te Kur'anit njerezit kane shkruar ne te kaluaren, shkruajne dhe do shkruajen libra me vagona
 
Une kam dy pyetje :)

Ka ca kohe qe po mesohem te falem dhe rreth kesaj desha te pyes:

1. A mund te falet jacia pas ores 24 ( 12- te te nates )

2. Si duhet vepruar nese une gjate faljes ne vend qe te them doven e e duhur them nje tjeter ( kjo e shkaktuar ndoshta nga ajo se ende nuk di mire te falem ose nga ndonje habi tjeter ) - d.m.th. gjate faljes une e di qe kam gabuar - nuk eshte se me kujtohet me vone se kam gabuar. Dhe rreth kesaj edhe nje tjeter mini pyetje :) KUr bej kete gabim dhe ta zejm sa kam mberi te fal farzt e jacise ( d.m.th. kam dhene selam per sunet ) dhe gaboj - a duhet ta rifilloj faljen nga e para - d.m.th. nga farzt apo duhet tifilloj nga e pra ti fal vetem sunet.

Ai/Ajo qe do me pergjigjet le te me fal nese i kam bere lemsh pytjet dhe nese kane qene shume :) Gjithsesi dua ti di pergjigjet e tyre se njerez te ndryshem me japin pergjigje te ndryshme.

Flm per mirkuptim dhe Allahu ju shperblefte per mundimin qe merni te na pergjigjeni.

P.S. Edhe nje falje tjeter nese nuk kam perdorur mire terminet e fese gjate te shprehurit. :( - shpresoj te me keni kuptuar.


:fluturoze:
 
Une kam dy pyetje :)

Ka ca kohe qe po mesohem te falem dhe rreth kesaj desha te pyes:

1. A mund te falet jacia pas ores 24 ( 12- te te nates )

2. Si duhet vepruar nese une gjate faljes ne vend qe te them doven e e duhur them nje tjeter ( kjo e shkaktuar ndoshta nga ajo se ende nuk di mire te falem ose nga ndonje habi tjeter ) - d.m.th. gjate faljes une e di qe kam gabuar - nuk eshte se me kujtohet me vone se kam gabuar. Dhe rreth kesaj edhe nje tjeter mini pyetje :) KUr bej kete gabim dhe ta zejm sa kam mberi te fal farzt e jacise ( d.m.th. kam dhene selam per sunet ) dhe gaboj - a duhet ta rifilloj faljen nga e para - d.m.th. nga farzt apo duhet tifilloj nga e pra ti fal vetem sunet.

Ai/Ajo qe do me pergjigjet le te me fal nese i kam bere lemsh pytjet dhe nese kane qene shume :) Gjithsesi dua ti di pergjigjet e tyre se njerez te ndryshem me japin pergjigje te ndryshme.

Flm per mirkuptim dhe Allahu ju shperblefte per mundimin qe merni te na pergjigjeni.

P.S. Edhe nje falje tjeter nese nuk kam perdorur mire terminet e fese gjate te shprehurit. :( - shpresoj te me keni kuptuar.


:fluturoze:

Selamun Alejkum e nderuar ! Elhamdulilah qe paske filluar te falesh. Allahu ta shtofte sabrin,Imanin,diturine:)

Pyetjet i ke bere shume mire mos ke dert, cdo gje po kuptohet.

Sa i perket pyetjes se pare, mund te themi padyshim qe namazi me i mire eshte ne kohen e vet, ashtu sic na ka mesuar i derguari yne Muhammedi a.s.
Namazi i Jacise, ka kohe te falet prej momentit kur ngryset nata, deri ne Imsak (koha kur fillon pjesa e namazit te sabahut te falet). Tek ne ne Kosove, ka kohe deri ne 03:00 :). Jacia mund te falet edhe para ores 00:00 sigurisht, bile eshte me mire, sic thash me kohe me mire.

Ndersa sa i perket pyetjes se dyte, aty varet se cka ke harruar te thuash gjate namazit. Nese ke harruar ndonje nga farzet e namazit (psh El-Fatihan), atehere namazi duhet te perseritet, nqs pasi ta perfundosh namazin, te bie ndermend se e ke harruar. Por nqfs e ke harruar Subhaneken, kjo eshte sunnet, dmth edhe nese harrohet, namazi nuk ka nevoje te perseritet.
Ne rast se gjate namazit te kujtohet se ke harruar dic nga farzet e namazit, psh El-Fatihan, atehere kur shkon ne sexhde, ne rekatin e dyte qe ulesh, e thua Ett-tehijjatin, pastaj jep selam ne te djathte, i ben 2 sexhde dhe fillon prap Et-tehijjatin ta thuash per se dyti here. Kjo eshte "Sehvi sexhde" dmth Sexhdeja e harreses, e cila e ploteson at cfare ke harruar sa ke qene ne kembe duke u falur. Gabimet e vogla qe shkaktohen ne recitimin e sureve/kaptinave/duave, falen ne emer te Zotit. Besoj qe isha i kjarte, nese ke dic ta pakjarte, urdhero pyet !

Selam !
 
Selamun Alejkum e nderuar ! Elhamdulilah qe paske filluar te falesh. Allahu ta shtofte sabrin,Imanin,diturine:)

Pyetjet i ke bere shume mire mos ke dert, cdo gje po kuptohet.

Sa i perket pyetjes se pare, mund te themi padyshim qe namazi me i mire eshte ne kohen e vet, ashtu sic na ka mesuar i derguari yne Muhammedi a.s.
Namazi i Jacise, ka kohe te falet prej momentit kur ngryset nata, deri ne Imsak (koha kur fillon pjesa e namazit te sabahut te falet). Tek ne ne Kosove, ka kohe deri ne 03:00 :). Jacia mund te falet edhe para ores 00:00 sigurisht, bile eshte me mire, sic thash me kohe me mire.

Ndersa sa i perket pyetjes se dyte, aty varet se cka ke harruar te thuash gjate namazit. Nese ke harruar ndonje nga farzet e namazit (psh El-Fatihan), atehere namazi duhet te perseritet, nqs pasi ta perfundosh namazin, te bie ndermend se e ke harruar. Por nqfs e ke harruar Subhaneken, kjo eshte sunnet, dmth edhe nese harrohet, namazi nuk ka nevoje te perseritet.
Ne rast se gjate namazit te kujtohet se ke harruar dic nga farzet e namazit, psh El-Fatihan, atehere kur shkon ne sexhde, ne rekatin e dyte qe ulesh, e thua Ett-tehijjatin, pastaj jep selam ne te djathte, i ben 2 sexhde dhe fillon prap Et-tehijjatin ta thuash per se dyti here. Kjo eshte "Sehvi sexhde" dmth Sexhdeja e harreses, e cila e ploteson at cfare ke harruar sa ke qene ne kembe duke u falur. Gabimet e vogla qe shkaktohen ne recitimin e sureve/kaptinave/duave, falen ne emer te Zotit. Besoj qe isha i kjarte, nese ke dic ta pakjarte, urdhero pyet !

Selam !

Falemenderit shume per pergjigjet. Ishin shume te qarta. :)
Allahu te shperblefte edhe njehere!!!
 
Amin insha-Allah te gjitheve !

Ju pershendes =)
 
2. Si duhet vepruar nese une gjate faljes ne vend qe te them doven e e duhur them nje tjeter /QUOTE]

nuk ka sure tjeter aty... El-Fatiha e para, dhe pastaj cilendo sure te kur'anit thuaje (114 gjithsejt - 1 qe eshte el-Fatiha, dmth te mbesin 113) perpos salavateve apo et-tehijatit dhe duave sepse ato nuk jan nga Kur'ani...

nese gabon, dhe harron diq pa thënë apo pa bë, ateher mund te besh sehvi sexhden, apo pse jo mund edhe te fillosh namazin prej fillimit!
 
2. Si duhet vepruar nese une gjate faljes ne vend qe te them doven e e duhur them nje tjeter /QUOTE]

nuk ka sure tjeter aty... El-Fatiha e para, dhe pastaj cilendo sure te kur'anit thuaje (114 gjithsejt - 1 qe eshte el-Fatiha, dmth te mbesin 113) perpos salavateve apo et-tehijatit dhe duave sepse ato nuk jan nga Kur'ani...

nese gabon, dhe harron diq pa thënë apo pa bë, ateher mund te besh sehvi sexhden, apo pse jo mund edhe te fillosh namazin prej fillimit!

Flm edhe ty shume per mundimin qe ke marre te me pergjigjesh :) .Allahu te shperblefte edhe ty. :fluturoze:
 
Pyetje per te gjithe ato qe kane njohuri nga feja Islame. Kur'ani nga thuhet se eshte shkruar? Ku eshte shkruar fillimisht? A ka ndonje mundesi te jete 'ndryshuar' apo 'permiresuar' (ne thonjeza) nga njerezit atehere kur eshte rishkruar?

Kur'ani eshte shkruar ne kohen e pejgamberit, Muhammedit a.s., keshtu qe nuk do te ishte e mundur te ndryshonte as edhe nje shkrojnjë, pasi qe ai do te informohej nga Zoti xh.sh. nepermjet Xhibrilit (engjullit te shpalljes)...
kaq per kete:

Ka edhe keqkuptime kan thene se kur'ani eshte i krijuar. a eshte? JO...


Kur thuhet e krijuar nenkuptohet shkronjat (si simbole), apo letren ne te cilen eshte shkruar (ne at koh drunj, lekura etj...) zeri me te cilin e lexojm eshte i krijuar ndersa kuptimi i fjalëve nuk eshte i krijuar...

Ky eshte mendimi i Ebu-Hanifes r.a.

Flm edhe ty shume per mundimin qe ke marre te me pergjigjesh .Allahu te shperblefte edhe ty.
Jo ska gje, edhe ashtu spo mujm me kontribu shum per Islamin, fenë e VETME te pranuar tek Allahu
 
Redaktimi i fundit:
Loverboy dhe smartness ju faleminderit per pergjigjet qe me keni dhene. I lexova me shume vemendje.

Shkurt, ekzistenca e manuskripteve të plota të Kur'anit që nga koha e Uthmanit dhe mosndryshimi i tekstit të këtyre manuskripteve me tekstin e sotëm që ne kemi, dëshmon qartë se Kur'ani nuk ka pësuar asnjë lloj ndryshimi, duke ngelë kështu në origjinalitetin e vet ashtu sikur ka dalë nga goja e Muhammedit.

Sipas leximeve te mia, versioni i Uthmanit u shkruajt ne arabishten e vjeter qe nuk kishte zanore dhe as shenja pikesimi. Keshtuqe doreshkrimi mund te interpretohej dhe te lexohej ne menyra te ndryshme.

Kur'ani duket si koktej tekstesh qe nuk u kuptuan plotesisht as ne kohen e Muhamedit. Shume prej te cileve mund te jene nje qind vjet me te vjetra se vete feja Islame. Madje edhe perbrenda traditave Islame ka goxha informacione kontradiktore. Vete Kur'ani thote se eshte i qarte, por nese e shikon, vihet re se pothuajse c'do fjali e peste nuk ka kuptim. Patjeter qe kjo mohohet nga besimtaret, por fakti qendron se 1/5 e Kur'anit eshte e pakuptueshme. Edhe eshte pikerisht kjo arsye qe ka shkaktuar ankth tradicional per sa i perket perkthimit. Nese eshte i pakuptueshem, nese nuk mund te kuptohet as ne arabisht, nuk perkthehet dot ne asnje gjuhe dhe kjo eshte arsyea perse Myslimanet jane te frikesuar. Pasi qe Kur'ani pretendon here pas here qe eshte i qarte por nuk eshte - ka nje kontradite te qarte dhe serioze. Duhet te kete patjeter dicka tjeter. Apo gaboj?
 
Loverboy dhe smartness ju faleminderit per pergjigjet qe me keni dhene. I lexova me shume vemendje.



Sipas leximeve te mia, versioni i Uthmanit u shkruajt ne arabishten e vjeter qe nuk kishte zanore dhe as shenja pikesimi. Keshtuqe doreshkrimi mund te interpretohej dhe te lexohej ne menyra te ndryshme.

Kur'ani duket si koktej tekstesh qe nuk u kuptuan plotesisht as ne kohen e Muhamedit. Shume prej te cileve mund te jene nje qind vjet me te vjetra se vete feja Islame. Madje edhe perbrenda traditave Islame ka goxha informacione kontradiktore. Vete Kur'ani thote se eshte i qarte, por nese e shikon, vihet re se pothuajse c'do fjali e peste nuk ka kuptim. Patjeter qe kjo mohohet nga besimtaret, por fakti qendron se 1/5 e Kur'anit eshte e pakuptueshme. Edhe eshte pikerisht kjo arsye qe ka shkaktuar ankth tradicional per sa i perket perkthimit. Nese eshte i pakuptueshem, nese nuk mund te kuptohet as ne arabisht, nuk perkthehet dot ne asnje gjuhe dhe kjo eshte arsyea perse Myslimanet jane te frikesuar. Pasi qe Kur'ani pretendon here pas here qe eshte i qarte por nuk eshte - ka nje kontradite te qarte dhe serioze. Duhet te kete patjeter dicka tjeter. Apo gaboj?

Gabim e ke Elushe

Ne Islam ekziston nje lende e cila quhet TEFSIR, lende e cila mirret me komentimin e Kur'anit.
Pra, Tefsiri eshte nje shkence ku ajetet e Kur'anit komentohen dhe shpjegohen me fjalet e profetit Muhammed a.s. Dhe kjo te mundeson ty qe ta kuptosh me mire Ku'anin.

Sa ishte gjalle profeti Muhammed a.s., njerezit e pyetnin ate per cdo gje qe nuk kuptonin nga Kur'ani Famelarte.

Ne si musliman besojme se Islami ka zbritur ne toke se bashku me njeriun e pare Ademin a.s.

Nuk thote Kur'ani se eshte krejtesisht i qarte. Disa ajete ne Kur’an apo hadithe(thenje profetike) jane te paqarta, per kete arsye, kur kemi kesi rasti duhet qe ajetet dhe hadithet e paqarta te komentohen me hadithet e qarta, p.sh.: hadithi: „Kush thotë La ilahe il-All-llah do të hyjë në Xhennet“ Ky eshte i paqarte! Pse i paqarte ?! Se ka njerez qe e thone kete fjale, por s’e besojnë Diten e Gjykimit fare, s’e besojne Xhennetin fare. Ne lidhje me ketë All-llahu i Madheruar ka thene në kaptinen Ali Imran :

" Ai është që ta zbriti ty e që në të ka ajete të qarta dhe ato janë bazë e librit, e ka të tjerë që nuk janë krejtsisht të qarta (muteshabih). E ata, që në zemrat etyre kanë anim kah e shtrembëta, ata gjurmojnë atë që nuk është krejt qartë për të shkaktuar huti, e kinse kërkojnë komentin e tyre. Po, pos All-llahut askush nuk e di domethënien e tyre të saktë. Dijetarët e pajisur me dituri thonë: “Ne u kemi besuar atij (atyre që janë të paqarta), të gjitha janë nga Zoti ynë! Por këtë e kuptojnë vetëm ata që janë të zotët e mendjes. " (Ali Imran: Ajeti 7)


Per kete, nuk te lejohet ta marresh nje hadith ose nje ajet dhe te argumentohesh me atë, por duhet ti mbledhesh te gjitha argumentet qe flasin per ate teme nese don ta gjesh te Verteten.

Pastaj thote:

"Përkundrazi ajetet e qarta janë ruajtur në gjokset e atyre të cilëve u është dhënë dija dhe gjykimi"(29:49)

Ju pershendes tani
 
Loverboy edhe une sikurse ti e kam lexuar Kur'anin jo sepse jam besimtare por per te vetmen arsye se kur te bisedoj per dicka dua te kem njohuri te mjaftueshme qe ta bazoj me fakte. Une nuk eshte se e hedh poshte Kur'anin, apo se nuk respektoj ato qe besojne ne Kur'an dhe ne fene Islame, perkundrazi gjithmone i kam respektuar edhe pse te ashtuquajturit besimtare jane acaruar pa qene nevoja kundrejt meje dhe opinionit tim. Se une te kundershtoj ty apo ti mua nuk do te thote qe njeri prej nesh eshte patjeter gabim apo jo? Duhet te respektojme edhe ndryshimet e njeri tjetrit. Ne mund te kemi lindur ne te njejtin vend, por dhe dy vellezer qe rriten ne te njejten shtepi nuk ngjasojne aspak.

Te siguroj qe mund te shkoje afro 100 faqe kjo teme duke diskutuar vetem Kur'anin, por nuk do e vazhdoj me tej. Te falenderoj edhe njehere per pergjigjet qe me dhe ne kete teme sipas bindjeve tua, dhe Allahu ta shperblefte besimin qe ke.

Me te mira!
 
2. Si duhet vepruar nese une gjate faljes ne vend qe te them doven e e duhur them nje tjeter /QUOTE]
duhet vazhduar namazi..dhe behet sehvi sexhde ne fund,por te kesh kujdes se nuk behet sehvi sexhde per qdo namaz.dmth shum herè,kjo tregon se nuk je e vemendshme gjat namazit(e ki menden tjeter kund)... duhet te koncentrohesh sa me shum

nese gabon, dhe harron diq pa thënë apo pa bë, ateher mund te besh sehvi sexhden, apo pse jo mund edhe te fillosh namazin prej fillimit!

sa di unee asnjè namaz nuk duhet len ne gjysem,duhet mbaruar ashtu si ke filluar qoft me gabime apo jo dhe ne fund ban sehvi sexhde..
 
Loverboy edhe une sikurse ti e kam lexuar Kur'anin jo sepse jam besimtare por per te vetmen arsye se kur te bisedoj per dicka dua te kem njohuri te mjaftueshme qe ta bazoj me fakte. Une nuk eshte se e hedh poshte Kur'anin, apo se nuk respektoj ato qe besojne ne Kur'an dhe ne fene Islame, perkundrazi gjithmone i kam respektuar edhe pse te ashtuquajturit besimtare jane acaruar pa qene nevoja kundrejt meje dhe opinionit tim. Se une te kundershtoj ty apo ti mua nuk do te thote qe njeri prej nesh eshte patjeter gabim apo jo? Duhet te respektojme edhe ndryshimet e njeri tjetrit. Ne mund te kemi lindur ne te njejtin vend, por dhe dy vellezer qe rriten ne te njejten shtepi nuk ngjasojne aspak.

Te siguroj qe mund te shkoje afro 100 faqe kjo teme duke diskutuar vetem Kur'anin, por nuk do e vazhdoj me tej. Te falenderoj edhe njehere per pergjigjet qe me dhe ne kete teme sipas bindjeve tua, dhe Allahu ta shperblefte besimin qe ke.

Me te mira!

Amin insha-Allah te gjitheve. Shyqyr Zotit ke sy per te lexuar, e tru per te menduar, logjike per te logjikuar. Shfrytezoj sa i ke ne disponim :D Cdo kush ka bindjen e vet, njashtu edhe ti. Ju pershendes
 
Pse myslimanet nuk e han mishin e Derrit?Ju lutem ne pika te shkurta,dhe kjart,,,,

Sepse e kemi të ndaluar nga Zoti përmes pejgamberit tone Muhamedit a.s ashtu siç e kanë pasur të ndaluar edhe pasuesit e Moisiut e të Krishtit, njeriu që u'a ka lejuar ju të krishterëve ushqimin me mish derri ka qenë Pali, i cili e ka shpikur formën e tij të krishterimit që bie komplet n'desh me atë të Jezu Krishtit.

Ka qenë dikur tema që tregonte se sa infeksionet mund ti merr njeriu dhe sa sëmundjet me konsumimin e mishit të derrit.
 
Pse myslimanet nuk e han mishin e Derrit?Ju lutem ne pika te shkurta,dhe kjart,,,,

Për muslimanët, ngrënia e mishit të derrit është ndaluar qartë e prerë si në Kur’an (el-Bekara, 2/173; en- Nahl, 16/115 etj.) ashtu edhe në hadithet e Pejgamberit a.s. I këtillë ka qenë edhe konsenzusi (pajtueshmëria) dhe praktika e ummetit islam. Edhe ashtu, sipas Islamit, numri i pijeve dhe ushqimeve të ndaluara është tejet i kufizuar. Në krye të gjitha këtyre vjenë mishi i derrit. Madje, kafsha e vetme që për nga lloji në Kur’an është e ndaluar, është derri.

Në të vërtetë, ngrënia e mishit të derrit është e ndaluar edhe në të gjitha fetë hyjnore, si në Hebraizëm e në Krishterizëm. Në Tevrat (Dhiata e Vjetër, Libri i shenjtë i hebrenjve) derri është konsideruar si kafshë e papastër dhe është ndaluar ngrënia e mishit dhe prekja me dorë e cofëtinës së tij: "Edhe derri është i ndaluar për ju. Ai është vërtetë me thundra të ndara, por nuk është ripërtypës. Mos hani asnjërën prej këtyre kafshëve dhe mos i prekni kur ngordhin. Ju duhet t’i mbani ato për të papastra" (Libri i Besëlidhjes së ripërtërirë, 14:8); "Gjithnjë kam qenë gati për ta pritur mirë popullin tim, i cili me kokëfortësi bën keq dhe shkon udhës së vet...Ata hanë mish derri dhe pinë lëng mishi prej flijimesh pagane. Pastaj u thonë të tjerëve: ‘Largohuni prej nesh; ne jemi shumë të shenjtë, prandaj nuk duhet të na prekni!’ Njerëz të tillë i urrej - zemërimi im kundër tyre është si një zjarr që nuk shuhet kurrë" (Libri i Profetit Jeshaja, 65:2-5);" Zoti thotë: ‘Do të asgjësohen të gjithë ata që rrethojnë turma-turma priftërinjtë idhujtarë dhe marrin pjesë në flijimet që bëhen në korijet e shenjta, të gjithë ata që hanë derra, minj dhe ushqime të tjera të papastra. E di mirë se çfarë bëjnë atje’" (Libri i Profetit Jeshaja, 66:17-18).

Kurse, në Inxhil (Dhiata e Re, Libri i shenjtë i të krishterëve) nuk hasim dot ndonjë shprehje të qartë që e ndalon ngrënien e mishit të derrit edhe pse vetë derri vende-vende është përmendur me nënçmim: "Mos u jepni qenve për ushqim gjëra të shenjta! Mos ua hidhni derrave margaritarët tuaj. Ata vetëm sa do t’i shkelin, e pastaj do të hidhen kundër jush për t’ju sulmuar" (Ungjilli sipas Mateut, 7:6); "Aty pranë në shpatin e malit po kulloste një tufë e madhe derrash. Shpirtrat e këqij iu lutën: ‘Na dërgo ndër derra që të hyjmë në ta! ’ Jezusi i lejoi. Ata dolën nga njeriu, hynë në derrat dhe e gjithë tufa u lëshua drejt greminës, u hodh në liqen dhe u mbyt. Ishin afro dy mijë krerë. Barinjtë e derrave ua mbathën këmbëve dhe treguan në qytete e fshatra se ç’kishte ndodhur" (Ungjilli sipas Markut, 5:11-14). Mirëpo, kjo gjendje shpjegohet me qëndrimin e Palit i cili, duke dashur që ta mbjellë Krishterizmin ndër shoqëritë që thellë-thellë e kishin bërë shprehi konsumimin e mishit të derrit, shprehjet që e ndalonin mishin e derrit i ka nxjerrë prej Inxhilit (Ungjillit) dhe e ka nisur një praktikë të re të cilën e ka shprehur duke marrë për bazë këto parime: "Pastaj Jezusi e ftoi popullin t’i afrohej e i tha: ‘Dëgjoni mirë e kuptoni! Njeriun nuk e ndot ajo që i hy në gojë, por ajo që i del nga goja’" (Ungjilli sipas Mateut, 15:10-11); "Gjithçka që shitet në treg, hahet lirisht. Nuk ka nevojë të të vritet ndërgjegjja për këtë, as të shqyrtosh prejardhjen e mishit" (Letra e Parë Drejtuar Bashkësisë së Korintit, 10:25).

Në Kur’an disa herë përsëritet se është bërë haram (ndaluar rreptësisht) ngrënia e kafshës së ngordhur, e gjakut të derdhur, e mishit të derrit dhe e kafshës që nuk është prerë në emër të All-llahut xh.sh., por në emër të ndonjë hyjnije tjetër apo të ndonjë personaliteti a sendi tjetër të ngritur në kult. Kështu në Kur’an thuhet:
"(All-llahu) ju ka ndaluar juve vetëm të ngordhtën, gjakun, mishin e derrit dhe atë që therret jo në emër të All-llahut. E kush shtrëngohet (të hajë nga këto) duke mos pasur për qëllim shijen dhe duke mos e tepruar, për të nuk është mëkat. Vërtet All-llahu fal, është mëshirues" (el-Bekara, 2:173);
"Juve ju janë ndaluar (t’i hani): ngordhësirën, gjakun, mishin e derrit, ajo që therret jo në emrin e All-llahut, e furmja, e mbytura, e rrëzuara, e shpuara (nga briri i tjetrës), ajo që e ka ngrënë egërsira, përveç asaj që arrini ta therrni (para se të ngordhë), ajo që është therrur për idhuj dhe (ju është e ndaluar) të kërkoni me short fatin. Kjo është mëkat ndaj All-llahut" (el-Maide, 5:3);
"Thuaj: ‘Në atë që më është shpallur mua (në Kur’an) nuk po gjej të ndaluar diçka nga ushqimi, përveç në qoftë se ai (ushqim) është: cofëtinë, gjak i derdhur ose mish derri, e ai është i ndytë, dhe pos asaj që është therrur jo në emër të All-llahut (por të ndonjë idhulli) e që është mëkat. E kush detyrohet (t’i hajë këto të ndaluara), por duke mos pasur për qëllim shijen dhe duke mos e tepruar, Zoti yt është që fal e mëshiron shumë" (el- En’am, 6: 145)
dhe "Ai ju ndaloi juve vetëm cofëtinën, gjakun, mishin e derrit dhe atë që therret jo në emër të All-llahut. E kush detyrohet (t’i hajë) duke mos qenë dhunues dhe duke mos e tepruar (në ngrënie), Allllahu ia fal dhe është mëshirues (ndaj tij)" (en-Nahl, 16: 115).
Po kështu në Kur’an thuhet se gjithçka që është e pastër është e lejuar (hallall) për njerëzit, kurse gjithçka që është e pistë dhe e ndytë është e ndaluar (haram), (el-A’raf, 7:157; Taha, 20:81; el-Mu’minun, 23:51). Edhe Muhammedi a.s. vazhdimisht e ka mbështetur këtë ndalesë duke thënë: "All-llahu dhe Pejgamberi i Tij jua kanë ndaluar shitblerjen e verës (alkoolit), mishin e kafshës së ngordhur, derrin dhe idhujt!". Kurse në vazhdim të hadithit ka thënë se është haram përdorimi i dhjamit të cofëtinës edhe për lustrimin (dyllosjen) e anijeve, për lyerjen e lëkurave dhe për ndriçim si lëndë djegëse (qiri etj.), (Buhariu, Buju’ :112; Ebu Davudi, Buju’ : 66; Tirmidhiu, Buju’ : 61). Për nga aspekti i ngrënies, juristët islamë janë të një mendimi se nuk ka dallim midis mishit dhe dhjamit të derrit dhe se të dyja janë haram.

Sa i përket përdorimit të pjesëve të derrit, fjala vjen të dhjamit të brendshëm, qimeve etj. jo për nevoja ushqimore, shumica e juristëve muslimanë duke i komentuar ajetet dhe hadithet gjegjëse, kanë arritur në përfundimin se edhe këto janë të papastra dhe të ndaluara.

Mendimtarët islamë, me qëllim që ta sqarojnë arsyen e ndalimit të mishit të derrit, insistojnë në theksimin e ndikimit negativ të mishit të derrit mbi shëndetin dhe karakterin e njeriut dhe për këtë sjellin shpjegime e prova të ndryshme racionale, eksperimentale dhe shkencore. Mirëpo, meqë këto veçori të tij që përmenden me këtë rast nuk janë arsyeja (il-leti) e vërtetë dhe e vetme për ndalimin e mishit të derrit, vendimi për ndalim nuk ndryshon sipas ekzistimit apo mosekzistimit të këtyre rreziqeve e dëmeve. Madje këtë ndalesë të qartë fetare nuk e shfuqizon as edhe shmangia e këtyre rreziqeve, përgatitja në forma e përbërje të ndryshme e mishit dhe e dhjamit të derrit ose përdorimi i tyre si lëndë shtesë në tretje të ndryshme me anë të mundësive teknologjike bashkëkohore. Sepse, edhe sikur urdhresat e ndalesat fetare pashmangshëm të kishin nga një arsye e sqarim racional, do të ishte i pamatur pretendimi sipas të cilit sot janë kuptuar e gjetur të gjitha arsyet e mirëfillta të tyre. Me rritjen e zhvillimeve dhe përvojave shkencore do të kuptohen më drejtë edhe urtësitë dhe arsyet e urdhresave e ndalesave fetare. Nga ana tjetër, për një musliman, urdhresat dhe ndalesat e fesë paraqesin nga një aksiomë, nga një të vërtetë të qartë e të padiskutueshme. Të jesh musliman i mirë për të nënkupton t’u përmbahesh fort këtyre urdhresave e ndalesave të shpallura nga Zoti. Në shoqëritë islame, për sa i përket ndalimit të ngrënies së mishit dhe dhjamit të derrit, ekziston një konsenzus i qartë si në praktikë ashtu edhe në doktrinën juridike. Mirëpo, sa u përket çështjeve juridike jashta ngrënies së mishit të derrit, ekzistojnë dallime mendimesh. Ndër to mund të veçojmë: vendimi për enën dhe ujin në të cilën derrri e ka futur turirin; përdorimi i qimeve, lëkurës dhe eshtrave të derrit; shitblerja e derrit; duhet apo jo të paguhet dëmshpërblim në rast të mbytjes së tij etj.

Në vija të përgjithshme do të thonim se në të drejtën islame, nga aspekti i muslimanëve, derri nuk llogaritet si mall i vlefshëm juridikisht (malu’l-mutekavvim). Një musliman, si nuk mund të ketë të drejtë pronësie mbi derrin, ashtu nuk duhet të paguajë dëmshpërblim në rast të mbytjes së tij me paramendim apo të dënohet në rast të vjedhjes së tij. Sa i përket derrit nga aspekti i jomuslimanit, është e diskutueshme nëse është ose jo mall i vlefshëm. Sipas shkollës juridike hanefite dhe malikite, në këtë rast ai konsiderohet mall dhe në qoftë se një derr i një jomuslimani mbytet me paramendim e pa të drejtë, ai duhet të shpaguhet me dëmshpërblim.

Shumica dërmuese e juristëve islamë janë të mendimit se derri edhe sa është gjallë konsiderohet i pistë, i papastër, ndaj dhe sendi apo objekti që është prekur nga jargët, djersët etj. të derrit, konsiderohet e papastër. Për këtë shkak thonë se një enë që ai e ka prekur apo lëpirë, duhet të lahet shtatë herë, prej të cilave një herë me dhê, truall. Juristët malikitë janë të mendimit se ai, derisa është i gjallë, nuk konsiderohet i papastër, ashtu sikurse edhe te qeni. Rezultati praktik i këtij mospajtimi idesh shfaqet te çështja e pastërtisë dhe pastrimit të ujit në të cilin ka hyrë e dalë derri, apo në të cilin i ka lëshuar jargët e tij.

Fragment i shkëputur nga, ILMIHAL - Islam ve Toplum (ILMIHALI - Islami dhe Shoqëria), grup autorësh, bot. ISAM, Ankara, 2001, vëll. 2, f . 43-45
 
Sa here nxihemi rreth Islamit dhe na rrjedhin shume keqkuptime. Per te na e bere kete me te qarte kisha nje pyetje. Sa eshte i perfaqesuar Islami ( sipas Kuranit ) ne vendet qe e quajne veten shtete Islamike, ne sa rryma eshte i ndare dhe cila nga keto rryme perfaqeson rrugen me te drejte ( pra Islamin sipas Kuranit) ? Mundesishte, sa eshte numri i frymoreve te kesaj rryme ? :ciaoo:
 
njerz du me dit diqka..ateher, kur permen shejtonin qka duhet me thon masanej?? a munesh edhe veq shqip se e kom ma leht??...
 
Sa here nxihemi rreth Islamit dhe na rrjedhin shume keqkuptime. Per te na e bere kete me te qarte kisha nje pyetje. Sa eshte i perfaqesuar Islami ( sipas Kuranit ) ne vendet qe e quajne veten shtete Islamike, ne sa rryma eshte i ndare dhe cila nga keto rryme perfaqeson rrugen me te drejte ( pra Islamin sipas Kuranit) ? Mundesishte, sa eshte numri i frymoreve te kesaj rryme ? :ciaoo:

Kur te jem me i lire, do t'i pergjigjem pyetjes tende, sepse tani jam ne pune dhe nuk po jam aq shume i lire qe t'perqendrohem ne pyetje.

njerz du me dit diqka..ateher, kur permen shejtonin qka duhet me thon masanej?? a munesh edhe veq shqip se e kom ma leht??...

Eudhubil-lahi minesh-shejtanirr-rraxhim (Kerkoj strehim tek Allahu nga shejtani i mallkuar)

Ben edhe shqip, s'ka dert.
 
Kur te jem me i lire, do t'i pergjigjem pyetjes tende, sepse tani jam ne pune dhe nuk po jam aq shume i lire qe t'perqendrohem ne pyetje.



Eudhubil-lahi minesh-shejtanirr-rraxhim (Kerkoj strehim tek Allahu nga shejtani i mallkuar)

Ben edhe shqip, s'ka dert.

thnx:puc.....
 
Grat myslimane te pafe???Ku dallohet nje grua se asht myslimane?



Edhe pse nuk me takon mua te te jap ndonje pergjigje pasiqe pergjigjet me te sakta i jep vellai LoverBoy, por do te mundohem pakez te ta spjegoj.. Qeshtja se gruaja dallohen se eshte muslimane apo s'eshte, nuk eshte ne veshjen e saj, apo ne disa prej veprave te saj(ne perjashtim te veprave qe e nxjerrin nga feja Islam) pra te njejtat rregulla sikurse per burrin jan edhe per gruan muslimane...
 
Grat myslimane te pafe???Ku dallohet nje grua se asht myslimane?

Kushtet e nënshtrimit (Islamit)


1. Dëshmia (shehadeti)

2. Falja (namazi)

3. Zekati

4. Agjërimi

5. Haxhxhi


Kushtet e besimit (Imanit)

1. Besimi në Zotin

2. Besimi në melekët (engjujt)

3. Besimi në librat e shpallura

4. Besimi në të dërguarit(profetet)

5. Besimi në ditën e Gjykimit

6. Besimi në përcaktimin e Zotit




Kushtet e nenshtrimit ndaj Zotit jane te percaktuara per te gjithe njerezit, ndersa ata qe i pranojne keto, marrin emrin “muslimane” (te nenshtruar).

Nqfs nje burre/grua musliman/e nuk beson njerin kusht nga kushtet e besimit (Imanit), automatikisht konsiderohet Pabesimtare(Jo-muslimane).

Ndersa sa u perket kushteve te nenshtrimit (Islamit), aty varet nga pohimi i saj dhe mendimi cfare ka per ato kushte. Nqfs nuk zbaton asnjerin kusht nga ato te nenshtrimit, konsiderohet besimtare, por mekatare. Por, nese i mohon te gjitha ato kushte, dhe i konsideron si nje "HIC", qe s'ka nevoje per to njeriu, automatikisht llogaritet pabesimtare.

AJo kryesore cfare muslimanet i dallon nga jo-muslimanet eshte "NAMAZI".

Mohuesi i namazit = Pabesimtar

Ai qe s'fale namazin,por nuk e mohon si detyre nga Allahu = Musliman, por mekatar.

Shpresoj qe isha i kjarte >)
 
Redaktimi i fundit:
Es-Selamu Alejkum We Rahmetullahi We Berekatuhu

Paqja, Meshira dhe Bereqeti i Zotit qofte mbi ju

Kjo teme do te jete enkas per ata te cilet deshirojne te dinë dic me shume rreth Islamit. Nqfs keni ndonje pyetje per ndonje ceshtje, apo keni dic cfare nuk kuptoni, urdheroni !!! Jeni te mire se ardhur te gjithe pa dallim feje. Mundesisht, te tregojme te gjithe respekt & edukate te te shprehurit ndaj besimit Islam dhe ndaj cdo besimi tjeter fetar. Ju kisha lutur te mos beni shaka me fe, se paku jo ketu. Besoj se nuk eshte vendi adekuat per shaka, as ketu e as tek rubrikat e tjera fetare. Dhe nje gje tjeter, pyetjeve do t'ju pergjigjemi vetem ne rast se shihet qe pyetesi ka bërë pytjen sincerisht, pa ofenduar besimet fetare. Ne te kunderten, nuk do t'humbim kohe me pyetjet e atilla.

Ju flm per mirekuptim
:)

Loverboy pe du ni pergjegje prej teje pytja osht a lejohen n`fen muslimane
1.Letrat tarot
2.Fall
etje ksi lloji

pe boj qet pytje se sjom i informum per ket sen :S:D
 
Loverboy pe du ni pergjegje prej teje pytja osht a lejohen n`fen muslimane
1.Letrat tarot
2.Fall
etje ksi lloji

pe boj qet pytje se sjom i informum per ket sen :S:D

Jo!

"O ju që besuat, s'ka dyshim se vera, bixhozi, idhujt dhe hedhja e shigjetës (për fall) janë vepra të ndyta nga shejtani. Pra, largohuni prej tyre që të jeni të shpëtuar!" (Kur`an, 5: 90).
 
Ghost, pergjigjen e more prej ksaj nalt :D

Ajeti i lartpermendur ka ardhur ne menyre te prere per t'i ndaluar ato. Nese don sqarim me shume rreth ajetit qe e ka cek, ta sqaroj :)

Selam !
 

Konkursi Letërsisë

  • 1-Bëju.

    Votat: 11 40.7%
  • 2-Ankth mesnate.

    Votat: 3 11.1%
  • 3-Të dua ty.

    Votat: 8 29.6%
  • 4-Nje kujtim.

    Votat: 5 18.5%
Back
Top